Student og jobber men er sykemeldt

lillegull09

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg er student, men jobber som tilkalingsvikar ved siden av og er sykemeldt fra jobben. Leser så mye forskjellig om at man da ikke har krav på penger og at man har det. Er det noen her som har peiling på dette?
Kan jeg ta eksamen selv om jeg er sykemeldt?
Har tenkt å snakke med nav men ikke så lett å få en tid med ssksbehandler.

Jeg tok eksamen selv om jeg var sykemeldt, men det er noen år siden. Vet ikke hvordan det er nå..

Om du er sjukmeldt når du skal ha eksamen, så har du rett på å ta eksamen på nytt uten å måtte betale for det. Bare hugs at om du evt melder deg av eksamen pga at du er sjuk, så må du legge ved lege erklæring :)

Vet ikke mye om regler i forhold til skolen, men hvis det er snakk om foreldrepenger når du er sykemeldt fra en tilkallingsvaktsstilling, så lurer jeg på om det blir verre. Med mindre du har en kontrakt med en vis prosentstilling...

Jeg er student og er tilkallingsvikar. Jobba veeeldig lite da jeg var gravid, men fikk sykemeldingspenger ;) Var ikke rare utbetalingene, men hjalp da på litt.

Får foreldre penger beregnet fra de jeg jobber, eller er sykemeldt. Er mer det at jeg må ta eksamen får å komme inn på skole til høsten igjen. Må nok bare få et møte med nav etterhvert.:)

Back
Topp