student og gravid

September-14-baby

Flørter med forumet
hei:)
jeg er sykepleierstudent og vurderer og bli gravid.
men før jeg vil sette det ønsket ut i live lurer jeg på om noen har erfaring med hvordan det lar seg gjennomføre både økonomisk og med tanke på praksis og studiet generelt??

Hei.
Jeg var student da jeg gikk gravid med min sønn. Jeg klarte å fullføre de eksamene jeg hadde før han kom til verden. Etter det tok pappaen 6 måneder permisjon fra jobben, slik at jeg kunne fullføre bachlorgraden min, så tok jeg et semester fri for å kose meg sammen med sønnen vår. Nå holder jeg på med en mastergrad. Det er mye arbeid og det kan kanskje bli slitsomt til tider, men ting går alltid på et vis hvis du virkelig vil det. Jeg var så heldig at jeg hadde masse selvstudier, så jeg kunne legge opp dagene mine selv. Jeg vil anbefale at du prøver å finne ut mest mulig om hvordan studiene blir lagt opp og hvordan det lar seg kombinere med et barn. Lykke til [:)]

Hei!
Jeg og min samboer er også studenter og vi er aktive prøvere. Har en skjønn gutt på 2,5 fra før og synes det går kjempefint å kombinere foreldrerolle med studenttilværelsen. :) *Blir så man må gi litt ekstra innsats på skolen, men det er jo bare bra! [;)]
Vi ønsker at det ikke blir så altfor mange år mellom våre barn og derfor var det helt natullig for oss å begynne å tenke på en til nå, selv om vi er under utdanning.
Lykke til uansett hva du måtte bestemme deg for.[:D]

Back
Topp