Student og gravid

Blomsterpiken05

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Hei! er det noen studenter her? :) Jeg tenker å starte igjen nå i august, og kjøre på så lenge jeg orker. Har ikke ringt skolen enda, men det jeg lurer på er om noen vet hvordan det er i forhold til støtte? Far jobber fulltid, mens jeg er student med deltidsjobb. Det er så utrolig vanskelig å finne ut av ting på nettet! :)

Er student, man søker foreldregenerasjonen via Lånekassen. Har forstått det slik at man kan selv velge om man vil fortsette på skolen eller ta perm - foreldrestipendet får man uansett. Det er iallefall slik jeg har tolket det :-) Men kan jo selvfølgelig være lurt å dobbelsjekke med Lånekassen :-)

Jeg er også student. Har søkt stipend fra Lånekassen på vanlig måte, også må man sende inn et skjema når barnet er født, så blir stipend og lån gjort om til foreldrestipend :-) eneste jeg vet er at man ikke kan ta permisjon før 3 uker før barnet er født, da mister man stipendet. Skjønner ikke helt hvordan det fungerer, da man vet jo ikke om barnet kommer før eller etter termin..?? :-p jeg har meldt fra til skolen om at jeg skal ta permisjon, men som sagt, hvis lille bestemmer seg for å komme "seinere enn planlagt" så kan jo ikke Lånekassen bare ta tilbake stipendet?? Hehe, syns reglene er vanskelige å lese. Har sendt e-post til de også, og fikk et fint svar, men er vanskelig likevel :-p

Ja, jeg syns også det er litt vanskelig! Skal prøve å ringe Lånekassen i morgen tenkte jeg :) men dere starter på studiet igjen nå i august?

Jeg går nå skole i oslo, men flytter til trondheim, så jeg starter ikke på skolen igjen i august. Men på papiret gjør jeg det, siden jeg ikke kan ta permisjon tidligere enn 3 uker før fødsel:p Men det er snakk om første skoleuke, da skolen starter 17. august, og 23. august er 3 uker før min termin 13. september :) hehe, avanserte greier:joyful: