stryke bilde på lys!?

werana

Elsker forumet
Noen som har strøket bilder på lys? Har printet ut bilde av mini, og lurte på å lage lys til besteforeldrene til jul...
HVORDAN gjør jeg dette? Tok et prøve lys, men da ble lyset plutselig ikke rundt i formene lengre... hva gjorde jeg galt? hvilken styrke på strykejernet osv? brukte matpapir mellom arket og strykejernet!
Blir VELDIG glad om noen kan hjelpe meg meg dette fort [;)][;)]

du har matpapir imellom bildet og jernet, ja[:)]
også skal du ha svak varme på, bildet skal være opp mot deg... stryk forsiktig, det smelter fort[:D]

Jeg er akkurat ferdig med 2 stykk som ungene her skal gi sine bestemødre til jul

Jeg kjøpte store lys i 100% stearin, aner ikke om betyr noe.

Hadde 2 prikker på jernet, og strøk forsiktig. Flytta jernet hele tiden når jeg såg det begynte å smelte bak matpapiret. Det ble kjempefint. Pynta med snøkrystaller fra Nille og en rød sløyfe.

ORIGINAL: Miss Fat

Jeg er akkurat ferdig med 2 stykk som ungene her skal gi sine bestemødre til jul

Hadde 2 prikker på jernet, og strøk forsiktig. Flytta jernet hele tiden når jeg såg det begynte å smelte bak matpapiret. Det ble kjempefint. Pynta med snøkrystaller fra Nille og en rød sløyfe.

bilde?:)

ORIGINAL: Dordy**

ORIGINAL: Miss Fat

bilde?:)

IKKE QUOTE!!

Eg har akkurat laget 6 stk til besteforeldre og oldeforeldre, og det ble kjempebra.

Brukte bakepapir mellom bilde og strykejern, og strøk forsiktig over bildet inntil eg så at det begynte å bli vått. Trykker du for hardt vil stearinen smelte, og du mister formen på lyset.

Om du limer silkepapir fast på et vanlig ark, og kjører det gjennom skriveren, blir resultatet 100% bedre.
Myyye lettere å få det fint smelta på plass.

Elsker lysene fra Rema 1000! De er hardere, og smelter jevnere... Og bommer man litt sånn at man får stryka litt utenfor bildet, så er det bare å bruke en negl og dra det vekk, syns ikke...

Her er ett bilde jeg har laget på et vanlig Nille-lys...

Blitt helt hekta på lys, motiv og blonder for tiden.. Drømmer om det om natta til og med! haha[;)][8D]

Back
Topp