Stroppe fast ungen til senga....

Miriamsmams

Glad i forumet
JA jeg dømte foreldre som stroppet fast ungen i senga farm til nå. VI må faktisk gjøre dette. Jeg så etter en slik nattpose som man kan feste i senga, men fant bare seler. Hun skur seg i senga og våkner på natta, det ender hver bidige natt med at jeg må sitte ved sengen henned å passe på at hun ikke snur seg. Snur hun seg så ligger hun å gråter til jeg snur henne til ryggen igjen... ahhh hva gjør en ikke for god natt søv. 

MEN er det noen som har erfaring med dette????

Har ingen erfaring med dette. Men har erfaringer med å spise kamler. Det mange ting jeg har tenkt at jeg aldri skal gjøre, som brått har blitt eneste utvei. Håper dere finner en løsning på problemet, slik at alle får seg søvn

Miriamsmams skrev:
JA jeg dømte foreldre som stroppet fast ungen i senga farm til nå. VI må faktisk gjøre dette. Jeg så etter en slik nattpose som man kan feste i senga, men fant bare seler. Hun skur seg i senga og våkner på natta, det ender hver bidige natt med at jeg må sitte ved sengen henned å passe på at hun ikke snur seg. Snur hun seg så ligger hun å gråter til jeg snur henne til ryggen igjen... ahhh hva gjør en ikke for god natt søv. 

MEN er det noen som har erfaring med dette????

HVor gammel er hun? Våkner hun av at hun har snudd seg?

Min begynte å legge seg på magen for å sove så fort han klarte å snu seg. Til å begynne med hadde jeg panikk pga av det, men vi fant ut at vi bare skulle la han sove på magen siden vi har Baby sense 2 pustemonitor montert i senga. Ville nok ikke latt han sove på magen uten. Har ikke babydan sånne soveposer med seler montert på?

Jeg liker ikke det med å feste barn i senga årsaken er at jeg har en svoger som jobber i brannvesene og han sier at det værste de opplever ved brann er at de kommer til barne senger der barne er stroppet fast i senga, der enkelte faktisk har festet de til sprinklene og da er det ikke bare å ta med seg barne ut.
Her så brukte vi vanlig pose uten noe former for stropper. Og både lege og hs sa at når barne var så stort at det kunne snu seg selv var det ikke noe fare mer

Problemet er at ungen griner når den snur seg, ikke at HI er redd for at ungen sover på magen. Jeg hadde samme problemet å brukte babydan sin sovepose. Er ikke så vanskelig å få ungen ut av den.

Nordl skrev:
Problemet er at ungen griner når den snur seg, ikke at HI er redd for at ungen sover på magen. Jeg hadde samme problemet å brukte babydan sin sovepose. Er ikke så vanskelig å få ungen ut av den.

hadde akkurat samme problem med nr.1 følte meg kjempeteit når jeg kjøpte pose, men han snudde seg og våkna å  hylte konstant + han var 3mnd... hadde å babydan sin..

Jeg synes seler er skumle. Hadde en pose med seler som var rundt madrassen. Altså ingen bånd/snor i nærheten av ungen. Problemet her var at han lærte seg å reise seg veldig tidlig, men hadde ikke teknikken (eller viljen) til å legge seg ned igjen. Derfor måtte jeg legge han ned og legge han ned hundre og snørrogførti ganger i opptil en time ved leggetid. Med pose så sovnet han på mindre enn et halvt minutt, da gikk jeg inn å klippset av selen så han bare lå i posen men ikke fast, han sov godt på siden og på magen. Hadde en periode ved ammeslutt hvor han våknet og reiste seg på natten, da lå han fast hele natten en periode. Nattesøvn er viktig, men sikkerhet er også viktig. Vet ikke hva slags seler du har men det må ikke være noe sjanse for at han kan få viklet seg inn.

bondekone skrev:
Jeg liker ikke det med å feste barn i senga årsaken er at jeg har en svoger som jobber i brannvesene og han sier at det værste de opplever ved brann er at de kommer til barne senger der barne er stroppet fast i senga, der enkelte faktisk har festet de til sprinklene og da er det ikke bare å ta med seg barne ut.
Her så brukte vi vanlig pose uten noe former for stropper. Og både lege og hs sa at når barne var så stort at det kunne snu seg selv var det ikke noe fare mer

det er derfor det finnes pose med seler som kun er rundt madrassen, du får den fort løs eller ta med Madrassen om du må og går også an å klipse av på sidene. Er ellers enig i at sikkerhet er viktig og at når barnet klarer å snu seg selv kan det sove på magen. Men sammenhengende nattesøvn er viktig for både mor og barn.

Ingen erfaring selv,men mamma måtte gjøre det på meg når jeg var liten og det er no blitt folk av meg og:-)

Jeg må bare gi en oppdatering på denne.. VI har hatt et hel...e i lang tid, Ja nøyaktig fordi hun snudde seg og bare skrek ov var vrien. i natt prøvde vi selene for første gang og hun våknet EN gang, og skulle ha mat. det har jeg ikke opplevd sinden hun va nyfødt!!! det er jo et under!!!!

Mrs Lutz skrev:

bondekone skrev:

det er derfor det finnes pose med seler som kun er rundt madrassen, du får den fort løs eller ta med Madrassen om du må og går også an å klipse av på sidene. Er ellers enig i at sikkerhet er viktig og at når barnet klarer å snu seg selv kan det sove på magen. Men sammenhengende nattesøvn er viktig for både mor og barn.

men disse skal jo festes under SENGA og ikke bare i madrassen.Dette også pga sikkerhet,fordi ungen faktisk kan klare å snu seg MED madrassen. Vi har brukt pose med seler selv,og der stod det med stor skrift at de ikke skulle festets under madrass,men under senga.Vi hadde en saks liggende rett ved senga(utenfor barnets rekkevidde da) Men vet ikke om jeg ville brukt bare sele da.Er disse beregnet til å sove med? ser for meg at det er både ubehagelig og lite sikkert

Miriamsmams skrev:
Jeg må bare gi en oppdatering på denne.. VI har hatt et hel...e i lang tid, Ja nøyaktig fordi hun snudde seg og bare skrek ov var vrien. i natt prøvde vi selene for første gang og hun våknet EN gang, og skulle ha mat. det har jeg ikke opplevd sinden hun va nyfødt!!! det er jo et under!!!!

Så bra:D Det er jo det man er ute etter! Å løse problemet:)

**Moonlight** skrev:

Mrs Lutz skrev:

men disse skal jo festes under SENGA og ikke bare i madrassen.Dette også pga sikkerhet,fordi ungen faktisk kan klare å snu seg MED madrassen
. Vi har brukt pose med seler selv,og der stod det med stor skrift at de ikke skulle festets under madrass,men under senga.Vi hadde en saks liggende rett ved senga(utenfor barnets rekkevidde da) Men vet ikke om jeg ville brukt bare sele da.Er disse beregnet til å sove med? ser for meg at det er både ubehagelig og lite sikkert

Jeg må bare spørre, hvordan i alle dager skal en liten unge klare å dra med seg madrassen rundt?
Jeg som er voksen sliter nesten litt med å få madrassen ut av senga når jeg skal skifte sengetøy. Så ungen skal jaggu ta i for å klare å snu seg MED madrassen :P

Jeg har kjøpt pose med stropp nå, får den på mandag. Og jeg gleder meg!! Den ungen snur seg sikkert 10 ganger før hun sovner. Hun vil sove på siden, men har ikke så mye kontroll så hun havner på magen istedet ;)
Med posen så vil hun klare å snu seg over på siden, men ikke komme helt rundt.

Og det med at det ikke er sikkert? Man får uante krefter og masse adrenalin om det står om livet og ungen "sitter fast" i senga. Da vil jeg tro man blir så sterk at man river av de små løkkene som stroppene er festa i.

Grønnkommode skrev:

**Moonlight** skrev:

Mrs Lutz skrev:

men disse skal jo festes under SENGA og ikke bare i madrassen.Dette også pga sikkerhet,fordi ungen faktisk kan klare å snu seg MED madrassen
. Vi har brukt pose med seler selv,og der stod det med stor skrift at de ikke skulle festets under madrass,men under senga.Vi hadde en saks liggende rett ved senga(utenfor barnets rekkevidde da) Men vet ikke om jeg ville brukt bare sele da.Er disse beregnet til å sove med? ser for meg at det er både ubehagelig og lite sikkert

Jeg må bare spørre, hvordan i alle dager skal en liten unge klare å dra med seg madrassen rundt?
Jeg som er voksen sliter nesten litt med å få madrassen ut av senga når jeg skal skifte sengetøy. Så ungen skal jaggu ta i for å klare å snu seg MED madrassen :P

Jeg har kjøpt pose med stropp nå, får den på mandag. Og jeg gleder meg!! Den ungen snur seg sikkert 10 ganger før hun sovner. Hun vil sove på siden, men har ikke så mye kontroll så hun havner på magen istedet ;)

jeg har ikke sett det selv,men hørte om et barn som hadde stått i senga,med madrassen på ryggen.Og det stor med uthevet skrift på den posen vi kjøpte at den måtte rundt senga og ikke bare madrassen.

Tror det skal innmari mye til for å få med seg madrassen rundt, den sitter jo hamra fast neddi dær, sliter jo med å skifte laken på senga hær iallefall. :) så vår pose var rundt madrassen iallefall, og kommer ikke til å nøle med å spenne fast nestemann om han blir lik :)

Brukte det med førstemann og det gikk kjempefint. Må man så man, og det er virkelig ikke vanskelig å få ungen ut altså.. Det er jo bare en glidelås å dra ned... Her ble han så vant med posen at han ikke ville slutte igjen, men vi tok av selene når han klarte å legge seg ned igjen selv :-)

Vi har gjort det, men det var i forbindelse med at hun var nyoperert og måtte ligge i ro.. 
Jeg hadde aldri gjort det om det ikke var nødvendig av medisinske årsaker.
Tenk om det begynner å brenne eller noe!

Jeg skjønner at det er fortvilende, men da hadde jeg heller hatt ungen med meg i senga enn å stroppe den fast.

**Moonlight** skrev:

Grønnkommode skrev:

**Moonlight** skrev:

Mrs Lutz skrev:

jeg har ikke sett det selv,men hørte om et barn som hadde stått i senga,med madrassen på ryggen.Og det stor med uthevet skrift på den posen vi kjøpte at den måtte rundt senga og ikke bare madrassen.

det har jeg opplevd med et barn jeg var barnepike for, ble helt paff jeg nå jenta sto i trappa emd madrassen på ryggen

Back
Topp