stripping!

*Kolibri*

Forumet er livet
hva slags tanker har dere rundt dette? nei ikke avkledning av fine kropper[8D]

jeg har vært borti noen mødre som ble strippet før fødsel, hvor bl.a fødselen endte i ks fordi kroppen ikke var klar for fødsel..så jeg er veldig skeptisk. Men det kan jo være andre der ute som mener noe annet eller har andre erfaringer? Ville du svart ja eller nei hvis jm eller lege tilbyr seg å strippe deg?

i slutten ville eg nok gjort ka som helst tenker eg.. så ville nok sagt ja til stripping[8D] 

Jeg vurderte å spørre jm min om hun ville gjøre det på meg forrige gang.. Når jeg hadde kommet til termin.. Men fikk meg ikke til å spørre, så lenge hun ikke nevnte det[8D]

Om jeg får tilbud om det, så sier jeg sikkert ja takk.. hehe.. Men kommer ikke til å spørre selv.. [:)]

jeg TROR jeg blei strippet sist gang når jeg var inne på sykehuset på termindagen og jordmor skule sjekke åpning.. hu rota ihvertfall masse oppi der, og det kom en del blod etterpå ( det var VONDT!). Men dette var etter at hun hadde konstatert at jeg var moden, avflatet og hadde en cm åning... er nok ingen jordmødre som gjør det hvis man ikke er over termin dato, eller det er andre dyptliggende grunner til at det er gunstig og få i gang fødselen i nær fremtid.. Og jeg tror nok heller ikke de gjør det hvis man ikke er nogenlunde moden i det minste, noe som igjen jo er et tegn på at kroppen begynner og bli klar... [;)] desverre så er det jo ikke alltid det fungerer til annet en maserier så man er utslitt når fødselen faktisk starter, men når man er til termin og godt over, er man villig til det meste. Jeg ville takket ja, men det er ene og alene fordi tulla kom få timer etter at hun gjorde det sist gang (HVIS det var det hun gjorde) [8D] så hvis alt ligger til rette for det, og det er til termin eller etter, så JA [:D]

Eeh...hva er stripping? Enda en "gravidting"jeg aldri har hørt om...lærer fryktelig mye på dette forumet altså [:D]

Tror nok jeg blir å takke ja mot slutten :)

ORIGINAL: Marikii

Eeh...hva er stripping? Enda en "gravidting"jeg aldri har hørt om...lærer fryktelig mye på dette forumet altså [:D]

Jaa... Ka er det???

jeg tenker kanskje[:)]
fødselen er noe jeg har skjøvet ganske langt forran meg........[8|]

ORIGINAL: Marikii

lurer jeg også[:D]

Stripping: Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en fi nger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor og bare på gravide som er på overtid.

(kopiert fra http://www.klikk.no/foreldre/article328152.ece)

Aha!
Det høres jo ut som det kan være litt ubehagelig, men man prøver vel det meste hvis man er på overtid [:D]
Forresten så tror jeg at jeg vil få modningsakupunktur. Har hatt veldig god hjelp av akupunktur i forhold til bekkenløsninga og har sett at jordmora jeg går til har fått en baby til å snu seg fra seteleie ved hjelp av akupunktur, så jeg satser på at jeg slipper å bli strippa [8D]

Jeg ble strippet 2 ganger sist..
Synes det var noe av det jæveligste jeg har vært borti!

Hva innebærer det å bli strippa da?

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

ja hun ene på barselsgruppen min sa at en sykepleier måtte holde henne i hånden pga smertene[X(] tror ikke jeg orker det jeg[&:]

fordi det var vondt eller? *nysjerrig*[8D]

Jeg ble strippet på slutten av sist sv.skap[:)] Hører alle sier d er vondt,men d syns ikke jeg[:)] Bare mann slapper av orntlig går d greit[:)]
Kommer til å få denne gangen også pga. at sambo skal reise på jobb dagen før termin[&:]

ORIGINAL: carinasverden

fordi det var vondt eller? *nysjerrig*[8D]

JA!
Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men altså en fødsel er en ting, dette var noe helt annet!

Først var det en jm som gjordet det, hun var nokk litt mer forsiktig -gav lite resultat..
Så kom overlegen (kvinnelig) og strippa meg... Fikk ikke puste, lå etter 1 sek med hode oppi sengegaveln og skalv. ble fysisk dårlig, kvalm og svimmel og en slik sinnsyk smerte.
DEt ga seg jo og det ga resultater så kommer til å si ja om det blir tilbudt en gang til, men da må jeg holde meg fast i senga og ikke for alti verden holde noens hand!

nei det tror jeg ikke jeg vil takke ja til... med mindre jeg blir gående veeldig mye over tiden da.....

ORIGINAL: kolibri

hva slags tanker har dere rundt dette? nei ikke avkledning av fine kropper[8D]

jeg har vært borti noen mødre som ble strippet før fødsel, hvor bl.a fødselen endte i ks fordi kroppen ikke var klar for fødsel..så jeg er veldig skeptisk. Men det kan jo være andre der ute som mener noe annet eller har andre erfaringer? Ville du svart ja eller nei hvis jm eller lege tilbyr seg å strippe deg?

Hadde svart ja, jeg. De stripper ikke hvis man ikke er moden i utgangspunktet og da skal jo kroppen være klar for fødsel, så den teorien din tror jeg ikke så mye på. [;)]

Jeg vart strippa sist..hadde gått ti dager over...skal ikke gjøre det igjen...fikk rier et par timer etterpå..men det varte og gikk 2 døgn uten at det var noe effekt i de..tilslutt var jeg så utslitt at jeg fikk drypp som fikk fart på åpningen :) tok totalt 52 timer..vet ikke om det er det som gjorde at det var så langdryge, men tar ikke sjansen igjen :) er jo ofte at det tar lang tid når en er førstegangsfødende men :=) jordmora mi snakka om at vi kunne prøve modningsakkupunktur og klyster denne gangen for å få igang riene. skal prøve å få født på lærdal sykehus..men da kan jeg ikke gå mer enn en uke over tiden..gjør jeg det må jeg til førde :(

Back
Topp