Stripping

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Ble du strippet i svangerskapet?
Når?
Hadde det effekt?
Måtte du mase deg til det ?

Med første ble jeg strippet på termin, hun kom dagen etterpå. Denne gangen ble jeg strippet 9 dager før, men han kom heller ikke før dagen etter termin, enda jeg var moden og hadde 2-3 cm åpning da jeg ble strippet. Så om det var tilfeldig at fødselen startet rett etterpå med første vet jeg ikke :hilarious: måtte ikke mase om det nei.

Hatt god effekt, har ikke syntes det har vært noe vondt.
Husker ikke om det var modent eller noe, men nærmet seg termin

Med første ble jeg strippet på termin, hun kom dagen etterpå. Denne gangen ble jeg strippet 9 dager før, men han kom heller ikke før dagen etter termin, enda jeg var moden og hadde 2-3 cm åpning da jeg ble strippet. Så om det var tilfeldig at fødselen startet rett etterpå med første vet jeg ikke :hilarious: måtte ikke mase om det nei.
Hvem stripper deg så lenge før termin?

Jordmoren min på helsestasjon sier st de ikke gjør det før termin :(

Blitt strippet begge svangerskap - fått masse sterke kynnere men ingen fødsel. Første gang ble jeg strippet en uke over termin (var moden med 1 cm modning), måtte settes igang dagen etter. Andre gangen ble jeg strippet en uke før termin (2 cm åpning, delvis moden), men måtte settes igang på termin :) Gjort på svangerskapspoliklinikken begge ganger, ikke trengt å mase. Første gang foreslo legen det, andre gangen spurte jeg om det.

Hvem stripper deg så lenge før termin?

Jordmoren min på helsestasjon sier st de ikke gjør det før termin :(

spørs jo litt på historikken da, men jeg ble strippet på sykehuset en uke før termin nå sist :) både jeg og sykehuset var ivrig etter å få igang fødselen så naturlig som mulig før termindato hvor det da var planlagt igangsettelse.

spørs jo litt på historikken da, men jeg ble strippet på sykehuset en uke før termin nå sist :) både jeg og sykehuset var ivrig etter å få igang fødselen så naturlig som mulig før termindato hvor det da var planlagt igangsettelse.
Er planlagt igangsettelse på termindato her også, hvis ikke før, men jeg har ikke spurt sykehuset om stripping da! Skal gjøre det på neste vekstkontroll :) Har bare spurt jordmoren min på helsestasjon og hun sa de ikke gjorde det på førstegangsfødene (det gjorde første jordmoren min og da jeg var gravid med første) og at de ikke gjorde det før på termindato. Men da er det sikkert annen praksis på sykehuset :D

Er planlagt igangsettelse på termindato her også, hvis ikke før, men jeg har ikke spurt sykehuset om stripping da! Skal gjøre det på neste vekstkontroll :) Har bare spurt jordmoren min på helsestasjon og hun sa de ikke gjorde det på førstegangsfødene (det gjorde første jordmoren min og da jeg var gravid med første) og at de ikke gjorde det før på termindato. Men da er det sikkert annen praksis på sykehuset :D

skal ikke se bort fra det, på mitt sykehus var ikke legene vonde å be ihvertfall :hilarious: Ikke at det funket da :rolleyes:

Gynekologen på sykehuset mitt er veldig fan av å strippe så når jeg hadde vært innlagt uka før med regelmessige rier og 4 cm åpning fikk jeg spørsmål om jeg ville bli strippet. Kjente effekt med en gang og etter 2 1/2 time dro vi inn på føden igjen. Og etter ytterlige 5 timer var snuppa ute

Ble strippet 3 dager før termin da var jeg akkurat moden nok. Jordmor sa hun hadde gjort det før om jeg hadde vært moden nok. Det var jordmor som spurte om jeg ønsket det.
Utløste kraftige maserier med en gang og gikk over til rier på morgenen dagen etter. Fødte på kvelden.

Ble strippet 3 dager før termin da var jeg akkurat moden nok. Jordmor sa hun hadde gjort det før om jeg hadde vært moden nok. Det var jordmor som spurte om jeg ønsket det.
Utløste kraftige maserier med en gang og gikk over til rier på morgenen dagen etter. Fødte på kvelden.
Så hun sjekket modning - valgte å ikke strippe?

Min gamle jordmor ville ikke sjekke om jeg var moden en gang, da jeg var gravid med første :(

Ble strippet på termindato, hjalp ingenting. Jordmor pirket bare såvidt oppi der. Så ble jeg strippet en uke på overtid av jordmor på sykehuset, hun tok i så hardt at svetten rant. Hun holdt på lenge, til hun var sikker på at alt var løsnet oppi der. Fikk rier med en gang, og fødte noen timer etterpå.

40+3. Var på termindatoen. Jordmoren på helsestasjon sa at de verken sjekket eller strippet førstegangsfødende. Jeg endte opp med å måtte bli satt i gang og fødte 17 dager over termin.
Akkuratt.. sykt forskjellig da! Wow, 17 dager over termin djises! Kan tenke meg du var lei.

Akkuratt.. sykt forskjellig da! Wow, 17 dager over termin djises! Kan tenke meg du var lei.
Ja, utrolig plagsomt! Jordmoren min denne gangen sier at de ikke stripper før på termindato... Heldigvis får jeg masse oppfølging på sykehuset denne gang og skal be om stripping der etter nyttår :D Kanskje jeg slipper igangsettelse denne gangen :rolleyes: ble satt i gang 24. januar og fødte 26. januar, termin var 9.januar 2017 (slik jeg regnet meg fram til denne gangen også :D bare at nå ble den flyttet til 10. januar 2020).

Jeg var driiiittt lei og sliten av ventingen, tyngden, all vannet i kroppen, bekymringene osv osv. Nå har jeg avtale med sykehuset om at jeg aller senest blir satt i gang 10. januar, eventuelt før dersom jeg ikke føler meg trygg nok til å gå lenger enn til 10. Det er veldig betryggende :)

Jeg ble strippet av jordmor uken før termin og på termin. Fikk en del vonde kynnere, men det var alt. Var jordmor som foreslo det :)

Back
Topp