Stripping

Gjort det i alle svangerskapene mine og senest i går , og det er litt ubehagelig men går greit :D Gjør litt vondere om man ikke er så moden ( må være litt moden for at jordmor kommer til å gjøre det, men det må hun uannsett sjekke først) og ikke fullt så vondt ( litt ubehagelig) hvis man er moden :) Men alle er forskjellige og noen synes det er helt forferdelig vondt og andre (meg) synes det er litt ubehagelig men tålig :) Ble strippet med di to eldste på overtid men denne gangen ble jeg strippet litt før termin, men var moden :happy: Verdt ett forsøk ivertfall, og ingen garanti på at man føder fortere men det kan i det minste hjelpe kroppen til å komme i gang , om man er heldig :happy:

Jeg gjorde det sist gang, og i går.
Min erfaring er at det er helt sjuuuukt vondt! Men, som hun over her skriver, så har det nok noe med modenhet å gjøre også :p

Uff, gruer meg litt nå :p pga kynnere og slikt som har roet seg så forventer jeg ikke å være særlig moden, så blir spennende å se hvordan det går :p

Uff, gruer meg litt nå :p pga kynnere og slikt som har roet seg så forventer jeg ikke å være særlig moden, så blir spennende å se hvordan det går :p
Lykke til, si ifra hvordan det gikk da :)
Jeg gjorde det i forrige svangerskap, det var ikke planlagt men legen som sjekket meg sa jeg var moden og så sa hun at da stripper jeg deg. Så ble temmelig tatt på senga av det husker jeg. Litt ubehag, men kortvarig.

Lykke til, si ifra hvordan det gikk da :)
Jeg gjorde det i forrige svangerskap, det var ikke planlagt men legen som sjekket meg sa jeg var moden og så sa hun at da stripper jeg deg. Så ble temmelig tatt på senga av det husker jeg. Litt ubehag, men kortvarig.
Har time kl 14, så slapper bare av frem til det :) manner meg opp litt til det som skal skje :p

Jeg skal til jm idag og prøve stripping for første gang (hvis det er modent nok), og jeg er spent. Er det veldig vondt? Skal dere prøve det? :happy:

Tre dager over termin!! :banghead:

Ble strippet i går, 38+5. Syntes ikke det var vondt i det hele tatt, pust deg gjennom det. Gjort på 1 min. Nå skal det også sies at jeg var veldig moden, gode 2 cm, jm fikk strippet til 3 cm. Fikk også to ekstra nåler på leggen, som skal være punkter for modning. Masse lykke til!! Spennende[emoji7]

Det var ikke så ille som jeg fryktet, men var noe moden så hjalp vel. Tappen (?) var enda ganske tykk, men hadde hvertfall noe åpning så hun fikk strippet ganske godt :) blir spennende å se om noe skjer etterhvert, eller så tilbød hun en runde til med stripping på torsdag. Overtidskontroll på fredag :)

Det var ikke så ille som jeg fryktet, men var noe moden så hjalp vel. Tappen (?) var enda ganske tykk, men hadde hvertfall noe åpning så hun fikk strippet ganske godt :) blir spennende å se om noe skjer etterhvert, eller så tilbød hun en runde til med stripping på torsdag. Overtidskontroll på fredag :)
Så bra at du er blitt noe moden da! Satser på det skjer noe snart :D

Håper det gjør susen! :)

Det er vondt, men for min del så hadde det ingen effekt i de to andre svangerskapene mine. I dette kom jo prinsen min prematur så da ble det ikke noe sånt. Men det er ikke værre enn når de sjekker åpningen under fødsel :-)

Back
Topp