Stripping

Murring, maserier, og at det avtar eller blir fødsel. Var sånn hos meg og ble fødsel. Slimproppen gikk også etter 5-6 timer. Men ble lang fase fra 1-4cm..men det varierer fra person til person. :)
 
Okei. Blir spennende å se. Kjenner det godt i korsryggen. Men det har jo bare gått 2-3 timer. Får håpe det tar seg opp.
 
Forrige svangerskap ble jeg strippet i uke 38+4. Da gikk slimproppen delvis over mange dager, og kynnerne tok se litt opp de første dagene etterpå. Så ble jeg strippet på nytt i uke 39+4. Husker ikke nøyaktig hva som skjedde like etterpå, men snuppa ble født 40+0 etter kraftige kynnere/masrier/modningsrier i over 20 timer, totalt fra første vonde ri tok det 30 timer...!
Vet ikke om det tok så lang tid fordi kroppen ble trigget til noe den kanskje ikke var klar for med stripping, eller om det var tilfeldig.
Denne gangen går jeg til modningsakupunktur for å kanskje slippe den lange modningsfasen, også er det satt av tid til stripping 22.feb (39+1) så får vi se da, hvordan det ender denne gangen :p
 
Ble strippet på en mandag sist, og hadde da 3-4 cm og jordmoren mente jeg kom til å føde i løpet av 1-2 dager. Fredag kom frøkna i full fart!
 
Er stripping virkelig vanlig? Eller er det bare jeg som får inntrykk av det i forum/mammagrupper? Hvorfor vil noen bli strippet når en ikke en gang har nådd termindatoen? Mange spørsmål. Jeg skjønner meg ikke helt på det..
 
Er stripping virkelig vanlig? Eller er det bare jeg som får inntrykk av det i forum/mammagrupper? Hvorfor vil noen bli strippet når en ikke en gang har nådd termindatoen? Mange spørsmål. Jeg skjønner meg ikke helt på det..
Sist fikk jeg tilbud om det på sykehuset på overtidskontroll, hadde nok aldri spurt om det selv hos min "lokale jordmor" :)
 
Fikk tilbud da jeg var kommet til termin
 
Er stripping virkelig vanlig? Eller er det bare jeg som får inntrykk av det i forum/mammagrupper? Hvorfor vil noen bli strippet når en ikke en gang har nådd termindatoen? Mange spørsmål. Jeg skjønner meg ikke helt på det..
Tror ikke det er vanlig før termin hvis du har et normalt svangerskap. I mitt tilfelle ble jeg strippet nå 39+3 pga jeg hadde en dødfødsel sist gang jeg var gravid og har det veldig vanskelig psykisk. Jormor hadde ikke kommet til å strippet meg om jeg ikke allerede hadde vært litt moden.
 
Er stripping virkelig vanlig? Eller er det bare jeg som får inntrykk av det i forum/mammagrupper? Hvorfor vil noen bli strippet når en ikke en gang har nådd termindatoen? Mange spørsmål. Jeg skjønner meg ikke helt på det..

Av personlige årsaker, og komplikasjoner med forrige fødsel.
 
Jeg tør ikke gjør stripping.. Men har lyst vis det kan hjelpe. Er det veldig vondt [emoji85]
Syns hele settingen var mer ukomfortabel enn selve strippingen;) Følg jordmorens råd om pusteteknikk, så kan det hende du er like heldig som meg og ikke merker noe til det!
Men personlig så gjør jeg det nok ikke igjen[emoji85]
 
Jeg tør ikke gjør stripping.. Men har lyst vis det kan hjelpe. Er det veldig vondt [emoji85]

Ble strippet på overtid som førstegangsfødende, det var vondt! Men det fikk fart på sakene, var 3cm åpning, og ble tøyet til 4cm den gang.

Nå som andregangs med en sinnsyk symptomgivende bekkenløsning som kom i uke 7, fikk jeg tilbud om stripping fra uke 38, men var ikke moden nok da, og heller ikke i uke 39. I dag var jeg på overtidskontroll, og var 3 cm åpning, og ble strippet til 4 cm. Fikk maserier som var skikkelig vonde, og kom hvert 2.minutt, dette varte i mange timer, før det roet seg ned. Kynnerne jeg har nå er like vonde, så jeg håper at det kan ende med spontan fødsel, så jeg slipper igangsetting. Denne gangen var det ikke veldig vondt å bli strippet[emoji106] kanskje bedre som 2.gangs?
 
Back
Topp