Stripping

Frkn

Forelsket i forumet
Jeg skal på rutinekontroll i morgen, som da er dagen før termin. Kan jeg spørre om jordmor kan strippe meg for å få litt fortgang eller driver de ikke med det lenger? Noen erfaringer??

Mi jordmor sa hu kunne gjer det på meg på onsdag- om eg var moden nok. Eg har termin 19.desember.

Må vell gå an å spør vertfall?[emoji4]

Jeg håper jordmor kan strippe meg når jeg skal dit i morgen. Uke 38 på onsdag, men med me og fibromyalgi begynner kroppen virkelig å slite nå :/

Ja, får kanskje høre med henne. Føler egentlig hun bare vil ha meg ut derfra fortest mulig når jeg kommer.... Travel dame.... Så er ikke ufin om jeg spør? :) vanlig prosedyre?

Jm her stripper ikke uansett :(

Hun mener det har lite for seg. Og ender stort sett bare i masrier. Ikke vet jeg.

Ja, får høre med henne :) har du vært igjennom det noensinne?

Nei, tenkte å høre selv når jeg skal ha siste akupuntur behandling neste uke. Siden jeg like vel skal settes i gang på torsdagen neste uke. Men ble vel strippa noe under fødsel sist. Det vakke no godt :o

Jeg ble strippet med førstemann. Ble strippet en fredag og gikk med modningsrier lørdag også roligere søndag og mandag. Tirsdag hadde jeg time til sjekk igjen på sykehuset og da var jeg moden nok til at de kun tok vannet på føden og riene kom kort tid etterpå. Føler jeg var heldig med den igangsettelsen :)

Hva betyr strippe?

Det vi kaller stripping er, at vi går opp med fingrene våre, gjennom skjeden, opp til livmorhalsen og prøver å tøye den, dra litt i den, løsne litt på fosterhinnene rundt barnets hode, for å prøve å frigjøre litt av de gode hormonene som kan være med å sette en fødsel igang.

Funnet på Babyverden sine sider :)

Det vi kaller stripping er, at vi går opp med fingrene våre, gjennom skjeden, opp til livmorhalsen og prøver å tøye den, dra litt i den, løsne litt på fosterhinnene rundt barnets hode, for å prøve å frigjøre litt av de gode hormonene som kan være med å sette en fødsel igang.

Takk for svar, høres litt skummelt hehe

Jeg ble strippet i dag. :)
Bare for 1 uke siden så var jeg ikke moden nok.
Blir spennnde å se :)

Hørtes ikke akkurat behagelig ut :D

Back
Topp