Stripping

Bkno4524082

Blir kjent med forumet
Ble strippet og tøyde ganske kraftig på. sykehuset i dag. Legen tøyde livmorhalsen fra en cm til ca 4 cm. Var ikke spesielt vondt og har ikke merket noen ting etterpå. Ikke noe som ligner på en kynner engang.... er 38.2 i dag og livmorhalsen er moden og ca 0.5 cm og helt sentrert. Er det noen andre her som ikke har hatt effekt av stripping, eventuelt hvor lang tid tok det før dere merket noe?

Ble selv strippet i dag 37+3. Nesten 2 cm åpning og livmorshals på 1 cm. Kjenner masse murringer så spennende å se om vi får noe effekt av det!:)

Heldige du! Kjenner absolutt INGENTING...:( tror denne ungen har tenkt å feire både jul og nyttår på innsiden av magen....

Ble strippet og tøyde ganske kraftig på. sykehuset i dag. Legen tøyde livmorhalsen fra en cm til ca 4 cm. Var ikke spesielt vondt og har ikke merket noen ting etterpå. Ikke noe som ligner på en kynner engang.... er 38.2 i dag og livmorhalsen er moden og ca 0.5 cm og helt sentrert. Er det noen andre her som ikke har hatt effekt av stripping, eventuelt hvor lang tid tok det før dere merket noe?
Jeg ble strippet på termin i mitt forrige svangerskap. Fødte åtte dager senere:eek: Ikke den helt store effekten, altså...

Ble selv strippet i dag 37+3. Nesten 2 cm åpning og livmorshals på 1 cm. Kjenner masse murringer så spennende å se om vi får noe effekt av det!:)
Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du ble strippet såpass tidlig? Ba du bare om det? Utrolig spennende, da!!

å, vil noen fortelle en førstegangs hva stripping er og hvorfor det blir gjort? Aldri hørt om før..
Det er rett og slett at en jordmor eller lege går inn med en hånd og tøyer og strekker for å hjelpe til med modningen. Det er litt omdiskutert hvor mye det egentlig har for seg, men for min egen del, så var jeg så dritt lei forrige gang at jeg nektet å forlate jordmor før hun hadde strippet meg på termin:D Måtte bare prøve det som prøves kunne! Løp i trapper, hadde sex, ble strippet...tok en drøy uke likevel. De kommer visst når de er klare, disse barna:D

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du ble strippet såpass tidlig? Ba du bare om det? Utrolig spennende, da!!
Ja, selvfølgelig :) har hatt maserier siden uke 32 som er vonde, høyt blodtrykk og svangerskapsdiabetes. De vil trolig sette meg i gang neste uke, og jeg vil helst at det går naturlig :) + er veldig sliten nå av alle vondtene ...

Ja, selvfølgelig :) har hatt maserier siden uke 32 som er vonde, høyt blodtrykk og svangerskapsdiabetes. De vil trolig sette meg i gang neste uke, og jeg vil helst at det går naturlig :) + er veldig sliten nå av alle vondtene ...
Og er allerede moden med åpning :D

Hadde 1 cm åpning, jordmor tøyde til 3 cm. Dette var 38+0 (på torsdag). Egentlig ikke kjent noe som tyder på at fødselen nærmer seg! Ny stripping 38+5.
Hadde dere blødning etter strippingen? Jeg hadde ikke, er det et dårlig tegn?

Veldig spent på andres erfaringer. Ser på tidligere forum at det er veldig delt om folk har effekt eller ikke!

Merket ingenting etter forrige stripping foruten om at en del av slimproppen gikk dagen etterpå. Var på sykehuset i dag igjen og ble strippet på nytt, null effekt... MEN skal bli satt i gang med ballong på førstkommende tirsdag om intet har skjedd av seg selv til da. Er da 39.1 uker. GLEDER meg:). Fikk beskjed om at det kunne ta tid, men at innen fredag så har vi babyen her! Humøret steg betraktelig kan man si:)

Back
Topp