Stripping

Her startet fødselen kvelden etter. Ikke godt å si om strippingen var årsaken, men sannsynligvis.

Blitt strippa med begge mine. Men første var igangsatt, så da ble jeg strippa for å få fortgang i det som allerede var i gang.

Med nr to ble jeg strippa 38+5. Skulle tilbake uke 39. Altså to dager etter for en omgang til. Men fødselen starta når jeg var på vei ut til sykehuset for den timen, dermed føda jeg den dagen :)

Jeg tror det funket på meg. Ble strippet en uke før termindato, men da hadde jeg allerede 3cm åpning og var veldig moden. Fødselen startet 4 dager etter ved at vannet gikk og han kom 4 dager før termin. Ingen av de andre to fødslene startet med vannavgang, og de kom på termindato og 3 dager på overtid. :)

Merker jeg ble veeeldig nysgjerrig nå:p Hva er stripping?

Stripping er tøying av livmorhalsen.
Vondt for noen, men har god effekt hvis du er moden.

Ble strippa selv, og fikk beskjed om å dra hjem å ha masse sex. :P
Guttungen kom ut 5 døgn senere, etter 3 døgn i fødsel.

Stripping er tøying av livmorhalsen.
Vondt for noen, men har god effekt hvis du er moden.

Ble strippa selv, og fikk beskjed om å dra hjem å ha masse sex. :P
Guttungen kom ut 5 døgn senere, etter 3 døgn i fødsel.
Ok, takk for info:)

Ble strippa et par ganger nå med lillesøster. D funka ikke for meg..

Ble strippet en gang i uken fra uke 37, det hjalp. Hadde 2 cm åpning og rier på termin, ble strippet igjen også dro jeg hjem også begynte fødselen når jeg hadde lagt meg den kvelden

Funka ikke hos meg, og var vondere enn fødselen. Kommer aldri til å si ja til det igjen.

Jeg tror det funket på meg. Ble strippet en uke før termindato, men da hadde jeg allerede 3cm åpning og var veldig moden. Fødselen startet 4 dager etter ved at vannet gikk og han kom 4 dager før termin. Ingen av de andre to fødslene startet med vannavgang, og de kom på termindato og 3 dager på overtid. :)
Kan legge til at jeg ikkje kjente hun gjorde det engang, hun kommenterte at jeg var tøff og at hun tok virkelig godt i.. Jeg måtte jo innrømme at jeg ikke kjente noenting :p så ikke alltid det er vondt altså! Kommer gjerne an på om man er veldig moden og tøyelig :)

Jeg ble strippet med lillebror. Hadde allerede et par-tre cm åpning, ni dager før termin. Litt ubehagelig var det, men ikke spesielt vondt for meg. Fødselen startet med rier ca fjorten timer etter strippingen, og lillebror var ute tre og en halv time senere.

Her hjälp det nok første gangen siden riene begynte kort tid etter. Andre gangen hjalp det ikke. Da fikk jeg bare noen tak som ga seg etterhvert. Men man må vel være moden nok for at det skal ha effekt, kanskje :)

Ble strippet 3 dager og 7 dager over termin med nr tre, var allerede godt moden med to cm åpning ved første stripping, men ingen av dem hjalp (de fikk ikke strippa noe særlig den andre gangen siden det ble 'tatt i' ganske mye den første gangen). Synes ikke det var vondt, bare ubehagelig. Endte med igangsettelse 11 dager over termin.

Var på overtidskontroll og ble strippa da, men da var riene allerede begynt :p

Jeg kjente det røsket veldig med nr 1 da. Men var i uke 34+6 og fantes ikke moden. Det var vondt.
Men med nr 2 i uke 38+5 kjente jeg lite altså. Men var da moden og hadde 3 cm åpning da.

Back
Topp