Stripping...

Lotta80

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Er det noen her inne som har blitt strippet? Kanskje noen av dere som har født tidligere? Noen erfaringer?
Jeg er 38+1 i dag, og var på kontroll hos jordmor i dag, sist sa hun at hun kanskje kunne strippe meg om jeg ville, så da ønsket jeg å prøve på det...:) også for da fikk jeg vite om det var starta litt med modning eller ikke...:)
Det var heldigvis mykt og modent..ca 2 cm men litt harde kanter, og etter strippingen fikk hun inn to fingre, og kantene var litt mindre...:) så nå blir det spennende å se om det har noe virkning... Vil ikke settes igang...!!
Skal også til modnings akkupungtur til onsdag, så er det jo bare å ha litt senge gøy itillegg, så håper jeg at lille vil komme ut av seg selv...;) blir spennende å se om det har noe virkning...:)
Hva har dere erfart?

Sent from my iPhone using BV Forum

Så spennende! :) ikke erfaring selv, men skal til jm i morgen 37+4 og håper jeg er moden og kan bli strippet selv! Slimproppen min gikk jo forrige lørdag!

Var det vondt? Ubehagelig? Og hvordan føler du deg nå? :)

Så spennende! :) ikke erfaring selv, men skal til jm i morgen 37+4 og håper jeg er moden og kan bli strippet selv! Slimproppen min gikk jo forrige lørdag!

Var det vondt? Ubehagelig? Og hvordan føler du deg nå? :)

Det var jo litt ubehagelig, men ikke vondt, det er nok litt individuelt, litt av de samme vondtene som sterke mensen smerter syns jeg...:)
Nå etterpå så kjenner jeg kanskje litt mere murring og litt nedpress kanskje, men ikke så mye... Er sliten og trøtt, så slenger litt i stol og sofa...:) men blir spennende og se om jeg kjenner noe mere utover kvelden...:) skal tilbake på kontroll om en uke, om det ikke har skjedd noe, så da kunne hun strippe igjen om jeg ville, så da blir det spennende om det har forandret seg noe da...:)

Har hørt mye om stripping, men lurer på hva de egentlig gjør?

Hun har forklart det med en plansje for meg, så skal prøve om jeg klarer i skrift form uten bilde...:P
Hun førte fingrene sine inn mot livmormunnen for å kjenne om den var myk eller hard, hos meg var den myk og hun fikk inn en finger i livmorshalsen, utifra hva jeg forsto, hun kjente da også hodet til lille der inne... Så går hun så langt inn hun kommer, der hun da roterer med fingeren/ fingrene på innsiden av livmoren, ved hodet til baby. Er det større åpning tar hun flere fingre inn, og vier ut åpningen, så når hun var ferdig med å strippe hos meg, så fikk hun inn 2 fingre, så blir jo å fysisk lage åpningen til livmor større trur jeg da, som igjen kan gi hormonendring, og så starte fødsel...:) ellerno...;)
Håper noe av det var forståelig...;)

Det var jo litt ubehagelig, men ikke vondt, det er nok litt individuelt, litt av de samme vondtene som sterke mensen smerter syns jeg...:)
Nå etterpå så kjenner jeg kanskje litt mere murring og litt nedpress kanskje, men ikke så mye... Er sliten og trøtt, så slenger litt i stol og sofa...:) men blir spennende og se om jeg kjenner noe mere utover kvelden...:) skal tilbake på kontroll om en uke, om det ikke har skjedd noe, så da kunne hun strippe igjen om jeg ville, så da blir det spennende om det har forandret seg noe da...:)

Hold oss oppdatert! :) Kjempe moro om noe skjer iløpet av kvelden/natta. Lykke til ;)

Har ingen erfaring, men ønsker å prøve dette dersom jeg er moden når den tid kommer. Uansett for tidlig å gjøre det nå, siden jeg er 36+4 i dag:) Men om noen uker så vil jeg prøve :D
Spennende å se om det funker da :D
Funket på en venninne av meg, men hun var en uke på overtid da :P

Om natten her blir god så skal jeg ringe jordmor i morgen å høre om jeg kan komme inn for litt lett stripping.

Jeg ble også strippet i dag tiltross for at eg bare e 34+5. Dette pga at eg e moden å har 1,5 cm åpning før stripping usikker nå. Men har våre plaget med mye vonde kynnere på ein styre på 40 som egentlig tilsvare rier. Elles hadde eg veldig kort livmorhals nå. Har i hele dag hat vonde og regelmessige kynnere. Glede meg til å se om deg skjer noe mer i kveld når kroppen har fått slappet av litt i natteroen

Er det noen her inne som har blitt strippet? Kanskje noen av dere som har født tidligere? Noen erfaringer?
Jeg er 38+1 i dag, og var på kontroll hos jordmor i dag, sist sa hun at hun kanskje kunne strippe meg om jeg ville, så da ønsket jeg å prøve på det...:) også for da fikk jeg vite om det var starta litt med modning eller ikke...:)
Det var heldigvis mykt og modent..ca 2 cm men litt harde kanter, og etter strippingen fikk hun inn to fingre, og kantene var litt mindre...:) så nå blir det spennende å se om det har noe virkning... Vil ikke settes igang...!!
Skal også til modnings akkupungtur til onsdag, så er det jo bare å ha litt senge gøy itillegg, så håper jeg at lille vil komme ut av seg selv...;) blir spennende å se om det har noe virkning...:)
Hva har dere erfart?

Sååå spennende :D lykke til og hold oss oppdatert :D

så spennende, masse lykke til

Er det vanlig å sjekke åpning på kontroll hos jm?

Åh fytti rakkern...! Håper det har noen virkning på seg :) Syns stripping høres ut som noe jeg helst vil unngå :P

-Fra appen-

Last edited:
Så spennende :)

Fikk du smerter/ nedpress eller kynnere?
Er det bare jormødre som gjør det?
Skal ha neste kontroll om ca 2 uker men må ta til legen.

Jeg skal holde dere oppdatert, men rolig enda...
Har vel litt mere mensen smerter enn hva jeg pleier... Så noe har det gjort, men blir spennende og se hva som skjer iløpet av noen dager...:) men er jo fortsatt 14 dager til termin, så må nok smøre meg med litt tålamod... Men lov og håpe...;)

Jeg ble strippa sist, og da begynte fødselen samme natta, men jeg var riktignok 8 dager på overtid. Det var ikke noe vondt, heller litt ubehagelig. Kjente egentlig ikke noe mer murringer eller andre forvarsler før riene begynte heller. Denne gangen tenker jeg i alle fall å prøve modningsakupunktur.

Jeg synes heller ikke det var vondt, mest ubehagelig, tanken på det var nok værre...;)
Men har ikke skjedd stort enda, men det er nå fortsatt to uker til termin, men godt å vite at noe er på gang iallfall...;) også skal jeg prøve modningsakkupungtur i morra, så da får jeg se om det kan ha noe virkning...:)

Back
Topp