Stripping?

mammas_elskling

Forelsket i forumet

Hörde om de här ganska nyligen och undrar om nån har varit med om de och om de funkar? Gör dom de ens på en som inte gått över tiden? Jag ska till jordmor imorgon och ska fråga om de då. Men vill gärna höra era åsikter, inspill...:)

Jeg var til kontroll hos jordmor på termindagen (er nå 40+4), og hun ville ikke engang sjekke om jeg var moden. Hun mente at det var dumt å "rote rundt" der nå, og at det er best å vente med slikt til jeg skal på overtidskontroll mandag neste uke. Lurer veldig på om jeg kanskje blir strippet da, eller om de bare sjekker i forhold til moding...

Hehe, det er litt mer roting enn sex :) Men ja, man burde egentlig ha sex hver dag om du vil ha igang fødselen! Er det eneste kjerringrådet med litt hold i seg.. Sambo her gleder seg fælt til det begynner å nærme seg termin, så det blir no på han igjen (stakkars, her har kyskhetsbeltet vært på en stund)

men angående stripping: Jeg ble strippet mange ganger forrige gang. Både på termin, og på overtidskontroller. Særdeles ubehagelig greier. De putter fingre oppi og røsker til. Det hadde overhode ikke noen effekt på meg (måtte ble satt igang på sykehuset til slutt), så denne gangen skal jeg ikke be om det... Men, det kan jo hende det funker for deg? Bare spør jordmor om hun hun vil gjøre det.. Tror det er noe med at man må være litt moden før det blir gjort.

Sist gang ble jeg strippet 3 dager over termin (tror jeg var litt moden). Fødte dagen etter. Men så hadde vi sex den kvelden også, så hva som gjorde utslaget vet jeg ikke.
Men er ikke veldig behagelig.

Eg var på kontroll mandag, Og då spurte jordmor om ho skulle sjekke modning, og evt strippe. Ho meinte eg ikkje var heilt moden, så ho strippa meg ikkje, men sjekka opning ( 2 cm ) og tøyde litt. Litt ubehageleg, og ikkje noko effekt av det i alle fall;)

med mine 2 eldste blei eg strippa på overtidskontrollen 7 dager over termin (var moden begge gangene) og dagen etterpå fødte eg :-) så funka her..

Har hørt at det fungert for noen, men at visstnok gjør veldig vondt:/ Men aner ikke. Mulig jeg skal tørre å spørre om det ved neste kontroll..

Jeg skal på kontroll hos jordmor i dag og for ei uke siden foreslo hun at vi sjekker modenheten i dag og tøyde ev. strippet hvis jeg ville. Hun mente det kunne hjelpe på å slippe overtid og ev. igangsetting. Min største frykt er å bli satt igang pga hadde dårlig opplevelse med det sist jeg fødte. Jeg er spent på hva jordmor sier og gjør i dag

Husk at stripping ikke setter i gang fødselen, men hjelper til å gjøre deg mere moden, sånn at man går kortere på overtid, og kanskje oftere starter av seg selv.

Synes det er dumt mange jordmødre venter til overtidskontrollen, for er jo ikke idielt å gå mange dager over tiden.  Så hvis man kan begynne med dette noen få dager før terminen, så ville kanskje flere vært mer klar, og flere fødsler hadde kanskje startet selv?:)

Har selv bare god erfaring med modningsakupunktur og stripping.

Grunnen for at de ikke gjør det kan jo være fordi mange ikke er modne da?
Skjønner ikke hvorfor man skulle drive og røske oppi der når kroppen ikke er klar!

Jeg ble strippa da jeg fikk første og godt var det ikke for begynte og blø litt etterpå,jeg ble strippa 10 dager på overtid og han kom 12 dager over.Jeg ville ikke med nr 2 

Hvor tidlig kan jordmora begynne med tøying/ stripping? Kan man spørre om det en uke før termin?

lena1986 skrev:
Hvor tidlig kan jordmora begynne med tøying/ stripping? Kan man spørre om det en uke før termin?

jm mi ville ikkje strippe når eg var der på tirsdag.. ho sjekka kun åpning og evt modning..

lena1986 skrev:

Jeg tror det kommer veldig an på. Min jordmor gjør ikke slikt, her er det kun på sykehuset de gjør det, i forbindelse med overtidskontrollen og OM man er moden fra før.

Back
Topp