Så heldig du erDet gikk kjempe fintsyntes ikke det var vondt i det hele tatt! Jeg hadde 3cm åpning visstnok og hun tok lillemann på hodet, så alt lå visst til rette
håper det har effekt!!
Lykkelig gravid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så heldig du erDet gikk kjempe fintsyntes ikke det var vondt i det hele tatt! Jeg hadde 3cm åpning visstnok og hun tok lillemann på hodet, så alt lå visst til rette
håper det har effekt!!
Uff det hørtes ikke noe særlig ut! Men det var jo snilt av henne å tilby morgendagen om du skulle angre! Baby kommer når kroppen er klar uansett den, så er jo ikke vits i å tyne seg gjennom noeJoda, ikke så mye å skryte av for jeg er pingle. Jeg synes det var helt vilt vondt .. Men jeg har lav smerte terskel da. Men hun kom godt inn og kjente hodet til baby som lå godt nede. Men lot henne bare ta inn en finger for orket ikke TANKEN på at hun skulle tøye. Så hun var vel egentlig bare inne i kanalen uten å prøve å ta inn fler fingre. Ble helt kvalm og uvell så da synes jeg ikke det var verdt detirriterer meg at jeg er så pinglete og synes alt er vondt. Men jeg kunne bare ringe om jeg ville komme innom i morgen å tøye da om jeg skulle angre meg
![]()
Lykkelig gravid![]()
Nei det er det jeg tenker også, særlig når jeg synes det var så vondt så tenker jeg at kroppen min sikkert ikke er så klar likevelUff det hørtes ikke noe særlig ut! Men det var jo snilt av henne å tilby morgendagen om du skulle angre! Baby kommer når kroppen er klar uansett den, så er jo ikke vits i å tyne seg gjennom noe![]()
Jeg tror det er veldig forskjell på smerten med tanke på hvor klar kroppen er. Noen sier at det ikke var noe vondt i det hele tatt, mens andre sier det er grisevondt . Så jeg vet ikke. Jeg er i allefall førstegangs å det var ikke noe problem å gjøre det selvomJordmor sa til meg at det er ikke noe de tilbyr. En må spør selv. Hun sa en skal vite hva en går til for det er ikke noe godt. Jeg syns ikke det var så gale som de akulle ha det til og forstår ikke at det var en av grunnene til at de ikke tilbyr det. De gjør det ikke på førstegangsfødende for de åpner seg på en annerledes måde.
Har nok noe å si, men er ikke mine ord. Det er jordmorå så sa det til meg. Jeg syns ikke det va så gale som hun skulle ha det til. Enda til jeg var mer moden nå i forhold til første gang jeg blei strippet. Er gyn som strippet meg. Ikke jormor, men jordmor som sa det.Jeg tror det er veldig forskjell på smerten med tanke på hvor klar kroppen er. Noen sier at det ikke var noe vondt i det hele tatt, mens andre sier det er grisevondt . Så jeg vet ikke. Jeg er i allefall førstegangs å det var ikke noe problem å gjøre det selvom
Lykkelig gravid![]()
Okei , føler du at du har fått noe effekt av det ellerHar nok noe å si, men er ikke mine ord. Det er jordmorå så sa det til meg. Jeg syns ikke det va så gale som hun skulle ha det til. Enda til jeg var mer moden nå i forhold til første gang jeg blei strippet. Er gyn som strippet meg. Ikke jormor, men jordmor som sa det.
Ja det er nok det, jeg var veldig tøyelug så da er det klart at det ikke er noe vondt, en. Om man ikke er så tøyelig. Så er nok forskjell. Jeg syntes jo det var vondt forrige gang og da fikk hun det ikke til engang.Jeg tror det er veldig forskjell på smerten med tanke på hvor klar kroppen er. Noen sier at det ikke var noe vondt i det hele tatt, mens andre sier det er grisevondt . Så jeg vet ikke. Jeg er i allefall førstegangs å det var ikke noe problem å gjøre det selvom
Lykkelig gravid![]()
Jeg hadde modnet mye fra den første til den andre gang. Men har ikke fått den effekten jeg har ønsket da. Hadde jo håpet på fødsel. Hadde gått i fra 1- 2 cm til 2-3 cm sen andre gang pluss livmorhalsen hadde komt lenger frem og ned.Kommer til å spør igjen på onsdag hvis jeg ikke har fått då.Okei , føler du at du har fått noe effekt av det eller??
Lykkelig gravid![]()
Har aldri hørt noe om at det ikke gjøres på 1.gangs. Kan jo være din jm som ikke gjør det. Jeg ble strippa som 1.gangs og som jeg forstår det er det veldig vanlig.Jordmor sa til meg at det er ikke noe de tilbyr. En må spør selv. Hun sa en skal vite hva en går til for det er ikke noe godt. Jeg syns ikke det var så gale som de akulle ha det til og forstår ikke at det var en av grunnene til at de ikke tilbyr det. De gjør det ikke på førstegangsfødende for de åpner seg på en annerledes måde.
Ja slik fikk jeg det også, skikkelig mensen smerterHåper det hjelperog jeg tror vi er ulike hvor mye vi tåler av foring i skjeden, jeg holder på å kaste opp bare av normale cwlleprøver og får sånn mens på vei følelse:/
Varierer nok fra jordmor til jordmor kan jeg tenka meg.Har aldri hørt noe om at det ikke gjøres på 1.gangs. Kan jo være din jm som ikke gjør det. Jeg ble strippa som 1.gangs og som jeg forstår det er det veldig vanlig.
Ja slik fikk jeg det også, skikkelig mensen smerter
Lykkelig gravid![]()
Skjønner tanken din, men husk at du faktisk skal gjennom en fødsel og ingenting i denne verden er vondere enn det(stort sett). Da jeg ble strippet fikk jeg god forklaring på hvordsn jeg skulle ligge på benken, huske å puste og at hun kom til å være ferdig før jeg rakk å telle til ti. Hun var ferdig da jeg kom til 9Joda, ikke så mye å skryte av for jeg er pingle. Jeg synes det var helt vilt vondt .. Men jeg har lav smerte terskel da. Men hun kom godt inn og kjente hodet til baby som lå godt nede. Men lot henne bare ta inn en finger for orket ikke TANKEN på at hun skulle tøye. Så hun var vel egentlig bare inne i kanalen uten å prøve å ta inn fler fingre. Ble helt kvalm og uvell så da synes jeg ikke det var verdt detirriterer meg at jeg er så pinglete og synes alt er vondt. Men jeg kunne bare ringe om jeg ville komme innom i morgen å tøye da om jeg skulle angre meg
![]()
Lykkelig gravid![]()
Jeg ble strippet som førstegangs jeg også. En gang på Ullevål sykehus og en gang av jordmor på helsestasjon, da startet alt...Har aldri hørt noe om at det ikke gjøres på 1.gangs. Kan jo være din jm som ikke gjør det. Jeg ble strippa som 1.gangs og som jeg forstår det er det veldig vanlig.
Grunnen er at jeg har hatt x antall netter med mase rier , null søvn, sterk bekkenløsning, oppkast og så å si alt som går .. Jeg er utmattet og sliten, og redd for at om jeg fortsetter sånn har jeg ingen krefter til fødsel.Skjønner tanken din, men husk at du faktisk skal gjennom en fødsel og ingenting i denne verden er vondere enn det(stort sett). Da jeg ble strippet fikk jeg god forklaring på hvordsn jeg skulle ligge på benken, huske å puste og at hun kom til å være ferdig før jeg rakk å telle til ti. Hun var ferdig da jeg kom til 9hva er grunnen til at du ønsker/vurderer stripping og ikke venter til det starter av seg selv?