Stripping fra uke 37

Mammatil3❤

Andre møte med forumet
Er det mulig at lege eller jordmor er villig å prøve å strippe den gravide fra uke 37? Eller må det være en god grunn for at de gjør det? Noen som har erfart dette?:)
Hilsen en som er veldig trøtt og lei og mye vondt i bekken og utmattende kynnere og nedpress (uke 37+2).
Men altså veldig glad og takknemlig for å være frisk ellers og vi gleder oss til en liten :D
 
Jeg har ikke erfaring, men vil tro de kun gjør det hvis det er god grunn til at de vil sette i gang fødselen. Jeg har lurt litt på om det går an å gjøre det selv, hehe:joyful: Men, tror jeg skal la være å prøve altså..
 
Mange jordmødre vil ikke gjøre det før du passerer termindato. Men det er jo bare å høre på en kontroll. De kan uansett ikke strippe før du er moden nok. Er du flergangsfødende så kan det hende så tidlig, men ellers er det ganske uvanlig tror jeg.
 
Noen jordmødre er villige til å gjøre det fra uke 37, men de gjør det bare om du er moden. Hvis du ikke er moden, vil det uansett ikke hjelpe. Da vil du antagelig bare få flere kynnere uten at du føder raskere.
 
Hvorfor vil noen jordmødre gjøre det såpass tidlig?
Jeg skal til jordmor på mandag.. Da er jeg 39+2.
Skal spørre henne :) Kanskje hun vil gjøre det pga at lillemor var på 80 persentil, eller hva det heter, forrige uke..? :) (Hvis jeg er moden nok da vel og merke..)
 
Hvorfor vil noen jordmødre gjøre det såpass tidlig?
Jeg skal til jordmor på mandag.. Da er jeg 39+2.
Skal spørre henne :) Kanskje hun vil gjøre det pga at lillemor var på 80 persentil, eller hva det heter, forrige uke..? :) (Hvis jeg er moden nok da vel og merke..)
Jeg vet ikke hvorfor. Tenker det går på en helhetsvurdering av morens fysiske og mentale tilstand, og jordmorens generelle holdninger. Vet bare at noen blir strippet tidlig.

Min neste time er jeg 40+5, så da er det neppe for tidlig...
 
Fikk svar i dag fra lege at så lenge alt er fint så vil ikke KK i Bergen ha den gravide inn før overtidskontroll. Og hun mente pr idag at det nesten kun er de som utfører stripping?
Får smøre meg med tålmodighet ;)
 
Fikk svar i dag fra lege at så lenge alt er fint så vil ikke KK i Bergen ha den gravide inn før overtidskontroll. Og hun mente pr idag at det nesten kun er de som utfører stripping?
Får smøre meg med tålmodighet ;)
Jeg har blitt strippet 2 ganger. 6 dager etter termin med førstemann og 9 dager etter termin med nr 2
 
Jeg har ikke erfaring, men vil tro de kun gjør det hvis det er god grunn til at de vil sette i gang fødselen. Jeg har lurt litt på om det går an å gjøre det selv, hehe:joyful: Men, tror jeg skal la være å prøve altså..

jeg mener å huske noen prøve selv forgje gang jeg gikk gravid, 2016. Det var vertfall diskutert her i forum. Men vanskelig for mange å komme til pga magen osv:hilarious: mange skjekker jo livmortappen før de blir gravide så vil tro det er samme som å skjekke nå.
 
jeg mener å huske noen prøve selv forgje gang jeg gikk gravid, 2016. Det var vertfall diskutert her i forum. Men vanskelig for mange å komme til pga magen osv:hilarious: mange skjekker jo livmortappen før de blir gravide så vil tro det er samme som å skjekke nå.
Det er nok noe man bør overlate til fagfolk uansett:joyful:
 
Det er nok noe man bør overlate til fagfolk uansett:joyful:

Guuuri...ja, enig - la fagfolk gjøre dette!
Har aldri fulgt med livmorhals selv (utenom graviditeten altså) bortsett fra da jeg startet med menskopp og måtte følge med på spiral og slikt i begynnelsen....
MEN hvis jeg hadde kjent etter nå og hadde fått inn en finger i livmorhalsen så hadde jeg seriøst svimt av :p
 
Jeg ble strippet i går på 39+0, jeg var på kontroll pga kynnere/rier. Hodet godt nede og festet, livmorhalsen flat og littegrann åpning. Det eneste jeg har oppnådd med det så langt denne gang var smertefulle masrier som varte helt til klokken 03 i natt!

Med førstemann startet fødselen få timer etter strippingen, med andremann ca et døgn etter, men da ble det gjort etter og på termin.
 
Må være litt godt å vite at hodet er festet da :)
På sist kontroll sa jordmor til meg at hodet såvidt var litt bevegelig ;) Har du ikke hatt noe mer fødselstegn etter i natt? Jeg har plutselig blitt akutt tett i nesa og skikkelig uvel.. Kjennes ut som jeg kan spy når som helst, i tillegg litt trykk i mellomgulvet.. :wacky: Håper jo det er tegn på at noe skjer men... er jo «bare» 39+1 jeg og.. Så det kan jo drøye i over 1 uke til... :shifty:
 
Må være litt godt å vite at hodet er festet da :)
På sist kontroll sa jordmor til meg at hodet såvidt var litt bevegelig ;) Har du ikke hatt noe mer fødselstegn etter i natt? Jeg har plutselig blitt akutt tett i nesa og skikkelig uvel.. Kjennes ut som jeg kan spy når som helst, i tillegg litt trykk i mellomgulvet.. :wacky: Håper jo det er tegn på at noe skjer men... er jo «bare» 39+1 jeg og.. Så det kan jo drøye i over 1 uke til... :shifty:

Kjekt å vite at hodet er festet ja! Sist kontroll for to uker siden var han visstnok langt opp (det kjente jeg forsåvidt også... :hungover:) og før det igjen har han ligget på tvers eller med rompa nedo_O Men i går kjente jm det med en gang hun var med fingrene oppi der.

Jeg er veldig dårlig på sånne tegn, for de første to hadde jeg ingen murringer eller greier med, det var bare tak i ryggen et par timer - vannavgang - trykk :wideyed:

Jeg har vært kvalm og hatt en del murringer, og helt sykt aktiv baby!! Men vet jo ikke om det skyldes at hun var å tøyde. I går tidlig på dagen fikk jeg litt blodblandet utflod, men jeg husker at sist gikk jeg 2 uker med småblødning og 2-3cm åpning, like skuffet hver morgen jeg våknet og var like gravid som dagen før :meh:
 
Back
Topp