Strippet ;)

LolitaSummer

"En stolt Løve Mamma"
Mailykke 2018
Idag morres hadde jeg time for kontroll på sykehuset. CTG viste regelmessige kynnere (hatt mye kynnere i noen dager) og undersøkelse viste at mormunn er myk og moden.
Legen valgte derfor å strippe meg :)

En times tid etter strippingen begynte jeg med vonde kynnere(mulig milde rier), men de er uregelmessige og de holder på fortsatt!!
Slimproppen forsvant for en halv time siden ;)
Er jo så spent på om dette er starten :) :)

Noen andre som har erfaring med stripping?
Evnt kan fortelle no dypere om dette er milde rier eller vonde kynnere?

Har ingen erfaring med stripping, men snakket med min svigersøster om det (hun ble strippet med nr2 og 3). Hun sa det ikke var noe man ba om. Dessverre ga det seg for henne. Hun gikk et døgn med sterkere kynnere før det ga seg. Men hun var ikke moden tror jeg.
Men leste om slimproppen i går. Den kan jo gå mange uker før fødsel, men det vanlige er at den går 1-7 dager før fødsel :)
Kynnere blir ikke sterkere og kan godt være uregelmessige. Rier blir sterkere og kommer regelmessig. Hører hvertfall ut som det hadde noe for seg for deg. Blir spennende å se om det tar seg opp :)

Lykke til, får håpe det tar seg opp:) jeg har ikke blitt strippet før, men krysser fingre og tær for at jordmor på sykehuset gidder å gjøre det på meg på onsdag!:)

Syns jeg hører flere historier om de som blir strippet men fortsatt ingenting skjer enn at det faktisk setter igang noe desverre... Håper det ikke er tilfellet for deg ;) masse lykke til om ting skulle sette igang ;)

Blitt strippet begge ganger. Slimpropp gikk dagen etter på begge, og det gikk på med kynnere. Men ga ikke mer modning for min del. Men jeg har vært veldig umoden (skulle induseres noen dager senere med begge) Skjønner du er spent da! Får håpe det tar seg opp. :)

Kan hvem som helst bli strippet eller hva er vanlig prosedyre? Syns jeg leser om så mange som blir det... Jeg har ikke fått tilbud om noe sånt. Her har ingen sjekket om jeg er moden engang. 39+2 i dag

Jeg er 41+3, ble sjekket og strippet i dag :-) Fikk beskjed om at det til tross for kynnere og vonde tak siden uke 35 ikke har vært noe vits i å sjekke meg før nå. Men spurte i dag på overtidskontroll om jordmor kunne hjelpe, da jeg helst vil at kroppen skal starte selv (blir i gangsatt på torsdag om ikke). Gjorde ikke godt, men håper det vil ha effekt da jeg er moden og har åpning :-) Synes jeg kjenner mer murringer, og det er en del slim/blod. Så krysser fingrene :-)

Det kan slå begge veier i følge min jordmor. Hun er ikke så positiv til det da hun stadig opplever at det kun byr på mer kynnere, ikke noe effektive greier. Men så er det jo noen det har veldig god effekt på også :-)

Ble strippet i dag av jm. Merket ingenting de første timene, men nå i kveld har jeg vonde tak i ryggen og kynnere som kommer uregelmessig, men blir mer og mer ubehagelig. Håper det fører til noe både for deg og meg! :)

Kan hvem som helst bli strippet eller hva er vanlig prosedyre? Syns jeg leser om så mange som blir det... Jeg har ikke fått tilbud om noe sånt. Her har ingen sjekket om jeg er moden engang. 39+2 i dag
Jeg har heller aldri blitt hverken sjekket modning eller strippet annet enn når de sjekka åpning under selve fødselen med første. Dette er nummer to, og jeg går over i uke 39 i morgen.
Tror det kommer helt an på hva slags jordmor du har, og hvor mye man maser. :)

Jeg hadde heller ikke blitt sjekket. Har termin om 2 dager, og gått med vonde kynnere flere netter på rad, og da spurte jeg jordmor om hun kunne sjekke om jeg var moden. Da hun gjorde det sa hun at hun kunne strippe meg, men at jeg kunne risikere mer kynnere uten effekt. Så jeg tror nok ikke det er en selvfølge at de gjør det, men kanskje ser an situasjonen.

Du må være moden. Du kan spørre jm.om hun kan gjøre det. Jeg spurte på fredag var da 38+5, men var ikke moden, så da gikk det ikke. Du må nok spørre selv, er nok få som får tilbud om det.

Jeg ble strippet med forrige mann. Flrste gang 1-2uker før termin, og en gang til 6 dager før samtidig som jeg fikk modningsakupunktur, fødte 3 dager etter. Sattw fart på maserier her.

Har blitt strippa eg og, fekk rier, men ting stoppa opp.. Var først etter att dei tok vatne att eg fekk rier...
Håpe uansett att dette er starten for deg <3

Vel, da sitter jeg skuffet tilbake :-(

Sent på kveld igår dabbet alt av...så det ble en stille natt!! Litt skuffet...men men de kommer vel tilbake på et tidspunkt ;)
Til gjengjeld våknet jeg med tidenes migrene. Så klarte først å stå opp for en time siden.

Så nå er ytterbuksen på, og planen er å få seg en liten gåtur.
Jeg har jo ikke gått tur på flere måneder pga bekken. Men nå gir vi det et forsøk da bekkenet er bedre ;)

Vel, da sitter jeg skuffet tilbake :-(

Sent på kveld igår dabbet alt av...så det ble en stille natt!! Litt skuffet...men men de kommer vel tilbake på et tidspunkt ;)
Til gjengjeld våknet jeg med tidenes migrene. Så klarte først å stå opp for en time siden.

Så nå er ytterbuksen på, og planen er å få seg en liten gåtur.
Jeg har jo ikke gått tur på flere måneder pga bekken. Men nå gir vi det et forsøk da bekkenet er bedre ;)
Så kjedelig:( jeg har også vært å trasket ute i 2 timer idag, hadde bare lyst til å legge meg ned innimellom haha:p fikk mer menssmerter og noen få vonde tak, men det gikk fort over igjen :(

Så kjedelig:( jeg har også vært å trasket ute i 2 timer idag, hadde bare lyst til å legge meg ned innimellom haha:p fikk mer menssmerter og noen få vonde tak, men det gikk fort over igjen :(

Ja, den gåturen bidro ikke med no særlig anna enn vond korsrygg her :(
Bortsett fra bevegelse i magen har det vært helt stille....ikke tegn til så mye som en sammentrekning en gang!!
Og håpfulle meg tenker: "kanskje det bare er stille før stormen" hehe :D
Jaggu hvor optimistisk man ikke skal være mot seg selv :P

Back
Topp