Strippet på kveldingen

Sykepleiermamma

Ny på forumet
.... da har jeg vert på en sjekk hos jordmor pga svie (trodde kanskje en uvi, men ingen utslag på den) .

3 cm åpning, 1 cm mormunn og myk og moden. Ble strippet. Så blir spennende å se hva natten bringer :) er 39+4. Begynt å blø en del...

Noen med erfaring i forhold til å bli strippet? Har det hatt effekt?
 
Ble strippet for andre gang på fredag...hadde 3cm åpning da... ikke noe fødsel her av seg selv.. blir satt igang i.morgen da..
 
Ble strippet to ganger i forbindelse med igangsettelse. Ingen virkning dessverre. De måtte ta vannet før fødselen starta.
 
Ble strippa på fredag.
Var moden.
Fikk umiddelbart sterke kynnere . Som gikk over til smårier som økte mer og mer på. Slimpropp gikk.. riene ble mer regelmessig...
For så å dabbe av da jeg la meg[emoji849]
Slik var det desverre både igår og idag også..
så funka ikke helt som jeg hadde håpa her . Er snart på dag 10 med overtid så det nærmer seg igangsetting
 
Jeg ble strippa på overtidskontroll forrige svangerskap, fødselen starta et drøyt døgn etterpå. [emoji4] Det var absolutt ingen tegn til at det skulle skje noe før strippinga, så jeg er overbevist om at det gjorde susen. [emoji4] Skal til jordmor nå på onsdag, dagen før termin, skal strippes da også, så får vi se [emoji3]
 
Jeg ble strippa på overtidskontroll forrige svangerskap, fødselen starta et drøyt døgn etterpå. [emoji4] Det var absolutt ingen tegn til at det skulle skje noe før strippinga, så jeg er overbevist om at det gjorde susen. [emoji4] Skal til jordmor nå på onsdag, dagen før termin, skal strippes da også, så får vi se [emoji3]

Det samme skjedde meg ved overtidskobtrollen forje gang. Ingen tegn til rier eller fødsel, men ble strippet og fødselen var i gang noen timer senere :)

Men nå var det nok litt tidlig, for her har det ikke skjedd noe :) så kroppen min er nok ikke helt klar for fødsel enda :).
 
Ble strippa på fredag.
Var moden.
Fikk umiddelbart sterke kynnere . Som gikk over til smårier som økte mer og mer på. Slimpropp gikk.. riene ble mer regelmessig...
For så å dabbe av da jeg la meg[emoji849]
Slik var det desverre både igår og idag også..
så funka ikke helt som jeg hadde håpa her . Er snart på dag 10 med overtid så det nærmer seg igangsetting

Så kjedelig!! Forje gang ble jeg strippet på overtidskobtrollen, da startet fødselen etter noen timer. Denne gangen har det ikke skjedd stort, bortsett fra en del blod og dårlig mage .. så kroppen er nok ikke klar enda :) men er enda 5 dager til termin, så får nyte dagene :)
 
Så kjedelig!! Forje gang ble jeg strippet på overtidskobtrollen, da startet fødselen etter noen timer. Denne gangen har det ikke skjedd stort, bortsett fra en del blod og dårlig mage .. så kroppen er nok ikke klar enda :) men er enda 5 dager til termin, så får nyte dagene :)

Ja det var litt skuffende selv om jeg og var forbredt på at det er ikke alle som går i fødsel etter stripping. Tenkte likevel at sjangsen her var litt større siden er så mye på overtid . Men denne kroppen kan å lure meg hvertfall.
Fortsatt smårier(vonde) som kommer og går.. men ikke noe regelmessig..
Nå har jeg vel innstilt meg på igangsetting så får bare håpe denne dagen går fort så jeg kommer igang[emoji16]
Aldri blitt satt igang før, og jeg venter nr 4[emoji28]

Du har jo tid på deg enda. Så plutselig er du i fødsel [emoji2] du får oppdatere når det blir action[emoji2]
Masse lykke til[emoji172]
 
Jeg har blitt strippet 2-3 ganger i uken siden uke 37 :p 7 dager på overtid i dag, så mye effekt har det ikke hatt hos meg i alle fall! Har 3 cm åpning, men ellers er det lite som tilsier at det blir fødsel før igangsettelse!
 
Ja det var litt skuffende selv om jeg og var forbredt på at det er ikke alle som går i fødsel etter stripping. Tenkte likevel at sjangsen her var litt større siden er så mye på overtid . Men denne kroppen kan å lure meg hvertfall.
Fortsatt smårier(vonde) som kommer og går.. men ikke noe regelmessig..
Nå har jeg vel innstilt meg på igangsetting så får bare håpe denne dagen går fort så jeg kommer igang[emoji16]
Aldri blitt satt igang før, og jeg venter nr 4[emoji28]

Du har jo tid på deg enda. Så plutselig er du i fødsel [emoji2] du får oppdatere når det blir action[emoji2]
Masse lykke til[emoji172]

Jeg fødte første en uke før, og andre 1 uker på overtid, satte heldigvis i gang på egenhånd. Så denne gangen blir det spennende å se ! Ja, har absolutt tida på meg enda. Men med varmen og vondter i kroppen så føler man seg såååå ferdig!

Håper kroppen din plutselig sier «pang» og setter i gang! ❤️ Lykke til!
 
Jeg har blitt strippet 2-3 ganger i uken siden uke 37 :p 7 dager på overtid i dag, så mye effekt har det ikke hatt hos meg i alle fall! Har 3 cm åpning, men ellers er det lite som tilsier at det blir fødsel før igangsettelse!

Ahhh, kjedelig!!! Ble strippet forje gang 1 uker på overtid, og fødselen startet samme kvelden. Men hadde også sex da vi kom hjem + gikk en tur, så kan være en kombinasjon av det hele.

Denne gangen derimot har det ikke hatt store effekten på kroppen. Det spørst om kroppen bare ikke er klar ! :)

Lykke til ❤️
 
Jeg fødte første en uke før, og andre 1 uker på overtid, satte heldigvis i gang på egenhånd. Så denne gangen blir det spennende å se ! Ja, har absolutt tida på meg enda. Men med varmen og vondter i kroppen så føler man seg såååå ferdig!

Håper kroppen din plutselig sier «pang» og setter i gang! [emoji173]️ Lykke til!

Føler jo det har sagt pang her[emoji1] har ikke funnet frem rietelleren men sammentrekningene jeg har hatt de siste 2-3 timene nå har vært ganske heftige. Itillegg til forferdelig nedpress. Kommer litt mer regelmessig men tenker ikke noe er på gang før det blir enda vondere og tettere[emoji1]er så vant med å bli lurt av denne kroppen nå så har ikke heelt troa[emoji1]
Men krysser fingrene, funker ikke det blir det hvertfall action imorgen[emoji106]

Du nærmer deg vel termin nå?
Da er det lov å være lei, det er lov å ønske man slipper overtid. Varmen + plager som høygravid hjelper heller ikke på, så skal krysse alt jeg har for at du går i fødsel i en av de nærmeste dagene❣️[emoji5]
 
Føler jo det har sagt pang her[emoji1] har ikke funnet frem rietelleren men sammentrekningene jeg har hatt de siste 2-3 timene nå har vært ganske heftige. Itillegg til forferdelig nedpress. Kommer litt mer regelmessig men tenker ikke noe er på gang før det blir enda vondere og tettere[emoji1]er så vant med å bli lurt av denne kroppen nå så har ikke heelt troa[emoji1]
Men krysser fingrene, funker ikke det blir det hvertfall action imorgen[emoji106]

Du nærmer deg vel termin nå?
Da er det lov å være lei, det er lov å ønske man slipper overtid. Varmen + plager som høygravid hjelper heller ikke på, så skal krysse alt jeg har for at du går i fødsel i en av de nærmeste dagene❣️[emoji5]

Åååå så spennende!! Da håper jeg kroppen tar seg opp og fortsetter rette vegen!! Kanskje det blir baby i natt ❤️

Har termin på lørdag. Så det nærmer seg uansett.. jeg prøver å se det positive i det, at jeg får flere late dager hjemme når de andre er på jobb , bhg og skole :) hvile og kose meg.. så er jo babyen her før jeg aner ordet av det uansett! Men ja, varmen og en sånn høygravid vond kropp er ingen god kombinasjon og man blir jo litt mere lei. Dessuten er det ikke mulig å gå med for store klær og da blir man litt lei de derre «oi, så stor du er nå» , «nå er magen eksplodert» kommentarene ! Hehe...

Men blir en spennende kveld og natt for deg!! Sender deg litt fødestøv!
 
Jeg sniker veldig nå men vil bare si at jeg ble strippet på termindato ca og babyen kom innen et døgn:) hadde ingen spesielle tegn før stripp men da begynte litt smerter og slimpropp osv utover kvelden:) ikke aktiv fødsel før morgenen etter. Tvi tvi alle maidamer:D
 
Jeg ble strippet kl 16.30, hadde da 3-4 cm åpning og mormunn på 1,5 cm, lillesøster er født 23.45 samme dag, så her gikk det fort! Er overbevist om at det var stoppingen som fungerte her :D masse lykke til!
 
Var hos jordmor i dag, men hun ville ikke strippe gitt! [emoji31] mente det ikke hadde noe for seg.. jeg er 40+6 så hadde definitiv vært greit å få ting i gang nå altså [emoji12]
 
Var hos jordmor i dag, men hun ville ikke strippe gitt! [emoji31] mente det ikke hadde noe for seg.. jeg er 40+6 så hadde definitiv vært greit å få ting i gang nå altså [emoji12]

Ahh, så kjedelig!
Er tydeligvis ikke alle jordmødre som vil. Min foreslo det selv..

Lykke til :) sender deg fødestøv!
 
Ahh, så kjedelig!
Er tydeligvis ikke alle jordmødre som vil. Min foreslo det selv..

Lykke til :) sender deg fødestøv!

Takk! [emoji8][emoji1]

Ja, har hørt andre også fortelle om jordmødre som foreslår det selv, og særlig når man er over termin.. burde vært den gravide sitt eget valg spør du meg. Greit nok at det er en sjanse for at det ikke har noe for seg, men om jeg har krefter nok til å takle mer maserier uten funksjon, så burde man jo bare prøve [emoji1303] Menmen, kan jo være de ser det annerledes på føden på lørdag da, når jeg skal på overtidskontroll.. Om han ikke er kommet før
 
Back
Topp