Strippet - erfaringer

BumpAhead

Glad i forumet
Var hos jordmor i dag og av nysgjerrighet spurte jeg om hun kunne sjekke åpningen bare. Hun sa jeg var ganske moden med 1 cm åpning og utflatet livmorhals... Så strippet hun meg til 2 cm... Har blødd og hatt flere sterke kynnere siden vi kom hjem og det sa hun kunne skje også, og at det likevel kan gå flere dager til noe skjer selvsagt.

Dere som er strippet, hva er deres erfaringer? Noen som fødte kort tid etter? :)

Ble strippet to ganger med en ukes mellomrom. Slimproppen gikk, og jeg fikk mer kynnere og korsryggsmerter. Men det var det... ;)

Edit: Hadde planlagt induksjon 3 dager etter siste stripping. Så var i utgangspunktet ikke moden.

Ble strippet to ganger med en ukes mellomrom. Slimproppen gikk, og jeg fikk mer kynnere og korsryggsmerter. Men det var det... ;)

Edit: Hadde planlagt induksjon 3 dager etter siste stripping. Så var i utgangspunktet ikke moden.

AJ, det hørtes ikke godt ut :-/

Jeg har ikke noe hastverk med å få henne ut egentlig, dette var jordmors eget initiativ mens hun likevel var " der oppi" og siden jeg var moden :-P men er jo litt nysgjerrig på hvordan effekten har vært for andre.

Jeg synes selve strippingen var veldig vondt så kan ikke forestille meg litt engang hvordan fødselen blir :-O

AJ, det hørtes ikke godt ut :-/

Jeg har ikke noe hastverk med å få henne ut egentlig, dette var jordmors eget initiativ mens hun likevel var " der oppi" og siden jeg var moden :p men er jo litt nysgjerrig på hvordan effekten har vært for andre.

Jeg synes selve strippingen var veldig vondt så kan ikke forestille meg litt engang hvordan fødselen blir :-O

Ja, det var ikke noe særlig godt. ;) Men er noe helt annet med fødsel da. Synes riene nederst i magen var verst. Og presset i stompen, gjorde ikke så vondt oppi der egentlig. Ble vel helt nummen av presset fra hodet. Husker jeg tenkte det samme om forrige fødsel også. Går nok fint! Må bare tenke av hver gang det er skitvondt så er det bra, da går baby lenger ned. :) Får håpe du får effekt av strippingen da, større sjanse for det om du er moden allerede. :)

Ble strippet mandags morgen, murringer og vonde kynnere begynte samme ettermiddag. Fødte tirsdag kveld :) jeg hadde kun 1 cm åpning, 3 cm lang livmorhals og ikke så veldig moden... Så alt kan skje :)

Sniker litt jeg :)

Sist ble jeg strippet på siste kontroll før terminen, men jordmora var ikke veldig overbevist om at det kom til å gjøre susen.

Var en tur innom sykehuset 2 dager over terminen - da var det veldig mykt, kom masse blod og murringene begynte når jeg dro derifra. Våknet opp til rier morgenen etter :)

Ble strippet dagen før lillesøster kom, var da 3 dager over og veldig moden ;)

Etter å ha hatt rier i 24 timer ble j strippet i dag. Men ingenting skjer. Jeg kommer bli gal om jeg må gå sånn her i mange dager..

Stripping, er det frivillig, eller er det noe jordmora anbefaler/ velger å gjøre på eget initiativ? Høres voldsomt vondt ut, da jeg er meget følsom ned i der :-/

Back
Topp