Strippes?

Una84

Glad i forumet
Lest noen fødselshistorier nå, og der står det at før fødselen blei hun strippet av legen, noe som gjorde veldig vondt. Og at hun senere hadde vondt i magen, men tenke dette kom av at hun var blitt strippet av legen noen timer før. Så hva er å blir "strippet"? Hørtes uansett veldig ubehagelig/vondt ut [&:]

Det er at legen/jordmoren går inn og tøyer i åpningen. Det er så inni /¤&#/))# vondt at det kommer jeg ikke til å gjøre igjen!! Dvs, jeg spurte aldri om det engang sist, de bare gjorde det uten å fortelle hva eller hvorfor. Jeg fikk vite det i etterkant.

Har flere venninner som har gjort dette og mener det er kjempeeffektivt, men at det er, som jeg også mener, hinsides vondt.. Så da får man jo bare prøve å tenke etter om det er verdt det vonde. Eller om man skal la naturen gå sin gang.

au.. fikk nettopp vite att det betyr att legen tar fingra opp i vaginan og tøyer for og få større åpning!! auuaa!!

ORIGINAL: juneb

au.. fikk nettopp vite att det betyr att legen tar fingra opp i vaginan og tøyer for og få større åpning!! auuaa!!

Jupp, på samme måte som de gjør når de skal sjekke hvor stor åpning man har under fødselen...

[&:][&:][&:][:-][:-] ja, det hørtes jo skikkelig behagelig ut... Kan man velge å si nei?

Selvfølgelig kan man si nei! :) Så langt det lar seg gjøre helsemessig da. Men bare husk!!! Du har krav på å få vite ALT legen gjør med deg på forhånd! Slik at du selv kan ta stilling til om du ønsker det eller ei!! Ikke glem det og minn den du skal ha med deg på fødselen dette, slik at dersom du blir sliten så kan han/hun snakke for deg.

Jeg kommer ikke til å spør etter dette med mindre fødselen blir langvarig og tung.

Ok, skal prøve å huske på det [:)] Takk for svar! [;)]

oioioi.. det vil ikke jeg [:)] hørtes helt forferdelig ut, håper og satser på at det skjer naturlig [:)]

Det er jo sikkert de som syntes det ikke er så vondt da, så man skal jo ikke ta alle under en kam, hehe!! :) Men jeg vet i alle fall at de fleste syntes det er ubehagelig/ondt ;)

Under fødselen når man blir sjekket for åpning så tøyes også åpningen, bare så det er sagt. Men da er man som regel i en susete tilstand og har muligens vondt fra før, så man legger ikke merke til det på samme måte :)

ORIGINAL: Trone

Det er jo sikkert de som syntes det ikke er så vondt da, så man skal jo ikke ta alle under en kam, hehe!! :) Men jeg vet i alle fall at de fleste syntes det er ubehagelig/ondt ;)

Under fødselen når man blir sjekket for åpning så tøyes også åpningen, bare så det er sagt. Men da er man som regel i en susete tilstand og har muligens vondt fra før, så man legger ikke merke til det på samme måte :)

åååå det gruer jeg meg skikkelig til [:'(] at legen/jordmor skal inn med hånda for å kjenne hvordan ungen ligger..

baaaaaaah... hehe.. men man har vel kanskje så vondt fra før.. så.. off.. jeg gruer meg til fødsel!!! hehe.. not funny!
prøver å tenke at det kommer no godt utav det :) og at det er over en gang.. heh..

Ble strippet sist og gjør den gjerne igjen! Det var kjempe vondt(krampeaktig gråt), men fungerte. Riene kom utover kvelden og jeg slapp å bli satt i gang med medikamenter. Vet selvsagt ikke om riene hadde kommet uansett, men mener og tror legen (som jeg kjenner personlig) gjorde det med gode hensikter.

jeg ble strippet og det satte fødselen i gang.
jordmor løsnet vannposen fra hinna og ikke lenge etter kom riene tett og vannet gikk.
de rett og slett røsker litt og tøyer litt inni der

Jeg ble strippet sist, men syns ikke det var helt ille.[8D] Var ikke behagelig så klart, men det satte fart på sakene for meg og da kan det egentlig være det samme. [:D]
Skal be om å bli strippet denne gangen også når det er litt åpning. [:)]

ORIGINAL: t0mmelise

åååå det gruer jeg meg skikkelig til [:'(] at legen/jordmor skal inn med hånda for å kjenne hvordan ungen ligger..

baaaaaaah... hehe.. men man har vel kanskje så vondt fra før.. så.. off.. jeg gruer meg til fødsel!!! hehe.. not funny!
prøver å tenke at det kommer no godt utav det :) og at det er over en gang.. heh..

Jeg tror ikke det er vanlig at legen(jordmora tar inn hånda for å kjenne hvordan ungen ligger, det vet de ved å kjenne på magen. De fleste ungene legger seg med hodet ned i GOD tid før fødselen.

Stripping blir noe annet, det er for å få fødselen fortere i gang. De gjorde det på meg to ganger ved forrige svangerskap, lenge før jeg hadde åpning. De hadde mistanke om at jeg hadde svangerskapsforgiftning, og ville ha ungen ut så fort som mulig når det begynte å nærme seg termin. Da ble jeg strippet med ca 2 dagers mellomrom. Men ungen kom ikke samme dagen likevel. Hadde akupunktur også, for å få satt i gang fødselen. Men ungen kom ikke før ihvertfall et og et halvt døgn uten noe form for "hjelp". Så babyen kommer når den og kroppen er klar.

ORIGINAL: Tu

Jeg tror ikke det er vanlig at legen(jordmora tar inn hånda for å kjenne hvordan ungen ligger, det vet de ved å kjenne på magen. De fleste ungene legger seg med hodet ned i GOD tid før fødselen.

Stripping blir noe annet, det er for å få fødselen fortere i gang. De gjorde det på meg to ganger ved forrige svangerskap, lenge før jeg hadde åpning. De hadde mistanke om at jeg hadde svangerskapsforgiftning, og ville ha ungen ut så fort som mulig når det begynte å nærme seg termin. Da ble jeg strippet med ca 2 dagers mellomrom. Men ungen kom ikke samme dagen likevel. Hadde akupunktur også, for å få satt i gang fødselen. Men ungen kom ikke før ihvertfall et og et halvt døgn uten noe form for "hjelp". Så babyen kommer når den og kroppen er klar.

hehe.. okei det var godt å høre [:)]
mener at jeg hadde hørt at de holder på å fikler inni der og kjenner men da er det sikkert stripping da, som jeg har hørt om [:D] jeg tar det selvfølgelig som det kommer :) men det høøøøres så vondt ut [:@] men men.. det er jo hele fødselen også så det skal nok gå bra :) hehe..

ORIGINAL: Tu

hehe.. okei det var godt å høre [:)]
mener at jeg hadde hørt at de holder på å fikler inni der og kjenner men da er det sikkert stripping da, som jeg har hørt om [:D] jeg tar det selvfølgelig som det kommer :) men det høøøøres så vondt ut [:@] men men.. det er jo hele fødselen også så det skal nok gå bra :) hehe..

Kommer du inn fordi du tror noe er på gang må de oppi der. [8D] Da kjenner de hvor mange cm åpning du har.[:D]

Back
Topp