Strikking

Optimist1

Glad i forumet
Himmelbarn
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen strikkere her?

Det klør i fingrene etter å begynne strikke noe babyklær ;)

Hvilket hentesett synes du er finest?
Tips til fine nøytrale farger?

Føler med deg. Har veldig lyst til å begynne je også. Har du sett på baby setta til klompelompe? Mye fint der:)https://klompelompe.no/

Nøytrale farger så ville je ha valgt hvit og beige:)

Føler med deg. Har veldig lyst til å begynne je også. Har du sett på baby setta til klompelompe? Mye fint der:)https://klompelompe.no/

Nøytrale farger så ville je ha valgt hvit og beige:)

Ja, veldig mye fint! Tror jeg vil strikke Hjemsettet. Har strikket det i gave tidligere og det er så fint :happy: Så er det så mange finere rompere man kan strikke, og babyting går jo sååå fort å strikke ;)

Vedlegg

• 818E5848-59B4-4652-A03E-1C3924502A81.png
    818E5848-59B4-4652-A03E-1C3924502A81.png
    5,5 MB · Visninger: 79
Sniker fra sein-sein mars :) Har ikke bestemt meg for hentesett enda. Kanskje en romper og jakke, eller en heldress. Med lue og sokker til. Syns mye er fint i hvitt, grått, beige, brunt, duse blå- og grønnfarger :) har akkurat strikket monday suit og skal lage en karens kyse til.

Sniker fra sein-sein mars :) Har ikke bestemt meg for hentesett enda. Kanskje en romper og jakke, eller en heldress. Med lue og sokker til. Syns mye er fint i hvitt, grått, beige, brunt, duse blå- og grønnfarger :) har akkurat strikket monday suit og skal lage en karens kyse til.

Ja det er mye fint, men jeg vil jo gjerne vite kjønn etterhvert, men samboer vil ikke :dead: Så må de hvordan vi løser det! Hehe.

Forrige svangerskap klarte jeg ikke strikke på grunn av hyperemesis, så har lyst å strikke noe NÅ før kvalmen eventuelt slår til for fullt! :hilarious:

Ja det er mye fint, men jeg vil jo gjerne vite kjønn etterhvert, men samboer vil ikke :dead: Så må de hvordan vi løser det! Hehe.

Forrige svangerskap klarte jeg ikke strikke på grunn av hyperemesis, så har lyst å strikke noe NÅ før kvalmen eventuelt slår til for fullt! :hilarious:
Enn hvis du strikker et sett i "jentefarge" og et sett i "guttefarge"? Så kan du jo bare gi bort det ene settet i gave eller selge det? Jeg har ikke tålmodighet til å strikke, men har kjøpt en del som andre har strikket. Misunner strikkegleden deres:Heartred Det som gir meg ro i sjela er trening og nettshopping liksom:laughing001

Enn hvis du strikker et sett i "jentefarge" og et sett i "guttefarge"? Så kan du jo bare gi bort det ene settet i gave eller selge det? Jeg har ikke tålmodighet til å strikke, men har kjøpt en del som andre har strikket. Misunner strikkegleden deres:Heartred Det som gir meg ro i sjela er trening og nettshopping liksom:laughing001

Har vurdert det, å strikke en i hver farge :hilarious:

jeg jogger litt selv, men herregud så tungt det er nå! Vet ikke om det er psykisk eller ikke, men blir så fort tungpustet :dead::hilarious:

Har vurdert det, å strikke en i hver farge :hilarious:

jeg jogger litt selv, men herregud så tungt det er nå! Vet ikke om det er psykisk eller ikke, men blir så fort tungpustet :dead::hilarious:
Ja hvorfor ikke?
Ja er nok normalt å føle seg litt svimmel og tungpusta i første trimester, kroppen er jo i ubalanse. Her går det mest i styrketrening, romaskin og fjellturer:smiley-bounce012

Ja hvorfor ikke?
Ja er nok normalt å føle seg litt svimmel og tungpusta i første trimester, kroppen er jo i ubalanse. Her går det mest i styrketrening, romaskin og fjellturer:smiley-bounce012

Ja har holdt meg til fjellturer, og jogger det jeg orker :hilarious: lytter til kroppen!

Ja, eller så strikker jeg i hvit/offwhite også kan jeg vente med knapper til jeg kaaanskje får vite kjønn :hilarious:

Ja har holdt meg til fjellturer, og jogger det jeg orker :hilarious: lytter til kroppen!

Ja, eller så strikker jeg i hvit/offwhite også kan jeg vente med knapper til jeg kaaanskje får vite kjønn :hilarious:
Lurt;)
Ja det er veldig fint, har flere sett i hvitt som jeg fikk i gave!:Heartred

Noen strikkere her?

Det klør i fingrene etter å begynne strikke noe babyklær ;)

Hvilket hentesett synes du er finest?
Tips til fine nøytrale farger?
Sniker fra mars, mulig jeg havner her etter hvert også… Synes «hjem» er fint, men minste størrelse var alt for stort for vår vesle på 3,2 kg. Vi brukte det utover når baby var rundt 4-6 mnd. Har lyst til å strikke noe annet nå. Blir det jente blir det rambaskår jakke og bukse i en beige farge tror jeg. Litt usikker hvis det blir gutt.

Jeg ønsket meg et hentesett i hvitt med petrol detaljer til andremann, men angrer etterhvert på at hvittble hovedfargen. Og storebror hadde noe brunt og beige tror jeg... Husker jaggu ikke...

Sniker!

moren min har strikket et Ellens hentesett til jenta vår som kommer i oktober. Selv har jeg strikket masse fra spesielt petite knit :happy:

Vedlegg

• 245058A3-ED26-4D1B-9F17-7D3B8647369E.jpeg
    245058A3-ED26-4D1B-9F17-7D3B8647369E.jpeg
    3,2 MB · Visninger: 62
Mandag kjøper jeg garn og begynner strikkingen.. vet jo aldri om man plutselig blir dårlig og ikke får strikket :hilarious: skulle det ikke gå bra, så har jeg klær til neste forsøl!

tenker å strikke noen rompere og Ankers heldrakt i første omgang. Håper jo enda på å få vite kjønn etterhvert så jeg kan strikke hentesett til gutt eller jente ;)

Jeg elsker strikkagensere. Og har googla etter oppskrift som får plass til en gravidmage, men det finnes jo ikke! Kjempe rart at ingen har laget en oppskrift på det :pompus: Eller.. Fant en da, men det var så dårlige bilder av genseren at man så ikke helt hvordan den egentlig var.
Altså.. Er jo bare å strikke en større genser, men hadde vært gøy å hatt en som passa over alt, og ikke blei megastor fordi magen er stor ;)

Så koselig å begynne å tenkte på strikking, og mange fine forslag tidligere i tråden :happy: Mamma strikket fuglemammas omslagsbody til niesa mi, det er ribbestrikk, og den passet henne i mange mange måneder. Selv har jeg gitt bort snorkedress fra pickles før, med innebygde sokker og votter man kan brette over hender og føtter, har litt lyst til å strikke den igjen nå. Men må bli ferdig med en genser til meg selv først som har ligget brakk i noen måneder :hilarious:

Jeg elsker strikkagensere. Og har googla etter oppskrift som får plass til en gravidmage, men det finnes jo ikke! Kjempe rart at ingen har laget en oppskrift på det :pompus: Eller.. Fant en da, men det var så dårlige bilder av genseren at man så ikke helt hvordan den egentlig var.
Altså.. Er jo bare å strikke en større genser, men hadde vært gøy å hatt en som passa over alt, og ikke blei megastor fordi magen er stor ;)

Kom til å tenke på det da jeg skrev om omslagsbody i ribbestrikk over her, kanskje det kan funke med noe tøyelig strikk? Feks patentstrikk, september sweater/jakke fra petiteknit er helt nydelig, eller en omslagstopp i ribbestrikk?

Buksen til Ellens hentesett er straks ferdig :love7

Vedlegg

• 48D3D418-485F-46C8-86F5-BDBE7BF2B9CC.jpeg
    48D3D418-485F-46C8-86F5-BDBE7BF2B9CC.jpeg
    5,8 MB · Visninger: 40
Akkurat nå strikker jeg på en genser til meg selv, håper den kan passe ut over i svangerskap :) gleder meg til jeg kan sette igang med prosjekter til lille :Heartred tror nok det blir et havskum pledd, strikket det for mange år siden til ei venninne og syns det ble så fint at jeg bestemte meg for at når jeg selv fikk smått vil jeg ha det :D
Brukte 4 måneder på å strikke det da, så satser på at strikke erfaringen er blir såpass mye bedre at det ikke tar så lang tid denne gangen ;);)

Back
Topp