Strikking

Fra3til4

Betatt av forumet
Påskekyllingene 2020
Noen her som strikker? Jeg vil gjerne høre hva dere tenker å strikke til lille:happy: Har selv startet på Olavas Sommerdrakt. Synes rompere pynter opp antrekket, så blir nok strikket en del av det:happy:

Jeg kan ikke strikke (eier ikke tålmodighet til å sitte stille å lære)
Har ei venninne som skal strikke et hentesett for meg som lille skal ha på seg på vei hjem fra sykehuset ❤

Lærte å strikke etter jeg fikk barn. Har strikket mest gensre, bukser, votter osv for å ha i barnehagen. :)

Holder på med willumsbukse nå! Skal bli en del av hentesettet til lille:happy:

Strikker en del, men har ikke begynt på noe i str bitteliten enda:hilarious: vil vite at ting i magen ser bra ut først! Har liggende et vognteppe jeg egt skulle gi til ei venninne da hun fikk barn, men orka ikke å montere det før i vinter, og nå er ungen hennes 4 år eller noe..så beholder det heller selv:hilarious: tror jeg vil lage hentesett.. også har jeg lagd mariusjakke til baby før...mulig det blir en til nå. Utrolig mye fint å velge i hvertfall! :)

Jeg har strikket en vinterdress allerede! Og holder på med en til. Har et par tre stykker fra storebror også. Elsker dresser, de er så snedige å dra utenpå body og strømpis feks.
Ellers skal jeg strikke litt vår-tøy. Har noen rompere og shortser jeg strikka til storebror, så må vel lage noen trøyer også :happy:

Har foreløpig bare strikket sokker til den lille. Men har noe strikketøy som jeg strikka til kommende storesøster som jeg håper å få brukt. Har vært i dårlig form foreløpig, så har ikke orka å strikke noe. Men forhåpentligvis blir det mer strikk utover sommeren :D

Ble inspirert av dere her inne, så måtte prøve meg på babysokker! Var veldig skeptisk i forkant, syns de virket så avansert. Men fant ei oppskrift som ikke såg sååå vanskelig ut, og det var faktisk enklere enn forventet! :D

Vedlegg

• 35F85A08-2C94-46B2-8E6E-C5E9D88CEF70.jpeg
    35F85A08-2C94-46B2-8E6E-C5E9D88CEF70.jpeg
    44,9 KB · Visninger: 17
Tenkte å strikke noe etterhvert, men har ikke helt fått ånda.
Blir i hvert fall et pledd, og helt sikkert ei ullbukse i str 0-3 måneder til å dra utenpå bebis i vintermånedene. :)

Har ikke strikket på veldig lenge nå.. Formen er enda dårlig og det er eksamen snart.. Men i dag dro jeg frem en bukse å strikket noen cm på foten mens jeg så på TV. Klarte plutselig å sitte oppreist! Litt deilig når formen letter:happy:

Jeg orker ikke strikke.. Har falt helt ut av det

Holder på med bladrille dress i fargen kitt.

Vedlegg

• 20190508_102403.jpg
    20190508_102403.jpg
    39,3 KB · Visninger: 12
Ble inspirert av dere her inne, så måtte prøve meg på babysokker! Var veldig skeptisk i forkant, syns de virket så avansert. Men fant ei oppskrift som ikke såg sååå vanskelig ut, og det var faktisk enklere enn forventet! :D

Hvilken oppskrift er dette? :)

Foreløpig holder jeg på med en tunika til meg selv som jeg begynte på to dager før jeg fant ut at jeg var gravid :p Har oppskrift på ett teppe jeg har tenkt å strikke, og så må jeg se hva ellers det blir til :) Jeg er glad i å strikke, men sliter med å finne garn jeg liker

Strikker for harde livet - eller har strikket en del - men litt pause akkurat nå. Har strikket noen luer til nyfødt og holder på med McDreamy genseren til Drops.

Har også strikket Snøløv-genser og lue, men ikke til nyfødt.

Strikket to babysoveposer på en ukes tid, enkelt og greit å strikke. Ble helt gal av små pinner så måtte finne meg noe stort med store pinner

Vurderer å begynne på hentesett men vi får se :) strikket en del til førstemann og mye av det ble aldri brukt.

Svigermor har strikket bukse og genser i et sett jeg hadde kjempelyst til å strikke, har sjelden blitt så takknemlig i hele mitt liv ❤

Strikket to babysoveposer på en ukes tid, enkelt og greit å strikke. Ble helt gal av små pinner så måtte finne meg noe stort med store pinner

Ha ha, merker det drøyer fælt med genseren jeg strikker om dagen. Ikke fristende med små pinner. Har vel en Selbu-vott til ei venninne med termin i september som venter også, igjen små (forbaska) pinner.

Har du noen morsomme oppskrifter med større pinner så hyl ut! Sovepose kunne jo vært artig å strikke, og høres jo ikke altfor komplisert ut heller :-D

Back
Topp