Strikking

Takk for masse fine tips :-) nå har mannen handlet og jeg skal se hva dette blir :p

Anbefaler deg og å starte med teppe :)
Det er lett og strikke ogg og går raskt med tykke pinner :)

Vil du avansere så anbefaler jeg og boken "myk start" :)

Her inne har vi og eget hobbyforum med mange strikkere, det finner du her

Ja, det er der hvor det er dameklær i 1.etg, garnbutikken er i 3.etg. Ligger rett over gata for avkjøringa ned til bussholdeplassen. Mye babyklær på utstilling der nå, og noen av dem er mine ;-)

Ja, det er der hvor det er dameklær i 1.etg, garnbutikken er i 3.etg. Ligger rett over gata for avkjøringa ned til bussholdeplassen. Mye babyklær på utstilling der nå, og noen av dem er mine ;-)
Da blir det dit når jeg slipper ut :)

Da blir det dit når jeg slipper ut :)

Ja, det kan være verdt turen. Jeg har også strikka en del fra ei bok/hefte som heter "babystrikk på pinne 3". Det er par enkle mønster der også, men den forrige boka jeg nevnte har nok flere enkle mønster. Og forresten, det går an å ta med strikketøyet til butikken og få hjelp om du står fast. Hvis de ikke har det veldig travelt (nå er det lavsesong, så om du kommer på formiddag, så har de sikkert tid), så er de veldig behjelpelige med småting man står fast i.

Ellers så er det sikkert noen som arrangerer strikkekafeer også - husflidslag, kafeer eller lignende - der kan man ofte få hjelp med strikketøyet. Aandahls bruker å ha strikkekafe en gang i mnd, men tror de har hatt i mai, og i juni har de sommerferie.

Håper at det ordner seg for deg, og at du får dagene til å gå ;-)

Dette teppet er kjempefint, og ikke minst enkelt! Jeg har allerede strikket ett, og begynt på nr. 2 nå. Og jeg kunne IKKE strikke fra før :) *mestringsfølelse* ;)

Lykke til! Skulle prøvd meg på noe jeg også, jeg er helt tragisk når det kommer til håndarbeid.

Back
Topp