Strikking

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Om jeg skal lære meg å strikke, hva anbefaler dere å begynne med? Må være veldig enkelt :D også må det være til baby selvfølgelig :p

Tovede tøfler kanskje! Med store pinner og tykt garn? Da ser man ikke så lett hvis det blir noen feil når man har tovet det, det er ikke så knotete å holde på med og det går fort :-)

Om jeg skal lære meg å strikke, hva anbefaler dere å begynne med? Må være veldig enkelt :D også må det være til baby selvfølgelig :p
Anbefaler et tykt lett strikket teppe. Det var det Amahel startet med;)

Du må finne en ting som du har veldig lyst på å strikke til den lille :) Enig i at det er lurt med store pinner, og tykt garn. Jeg gjorde aldri det, og det gikk fint.;)

Var teppe med tykke pinner og garn mamma også anbefalte :) får sende gubben ut på handling etter på når butikken åpner :) usikker på om jeg har tolmodigheten, men har ikke noe mere fornuftig å gjøre:)

ImageUploadedByBV Forum1368427969.304940.jpg
Dette teppet er super deilig både sommer og vinter, lett og luftig men godt og varmt.

Var teppe med tykke pinner og garn mamma også anbefalte :) får sende gubben ut på handling etter på når butikken åpner :) usikker på om jeg har tolmodigheten, men har ikke noe mere fornuftig å gjøre:)
Som Gizom nevnte så startet jeg med dette teppet.
Tykke pinner og veldig enkelt ;)
Jeg har laget to :)

Hvilket merke er det da? Så jeg vet hvor jeg skal sende han?

Oppskriften da? Hvor finner jeg den? :)

Oppskriften da? Hvor finner jeg den? :)
Denne oppskriften fikk jeg av Gizom ;)

Dette babyteppestrikkes bare rettstrikk og alt gjentas hele tiden, bare de første pinnene kan bry på hode bry.
Du trenger 200-250 gram garn,oppskrifter krever gram garn ikke antall nøster, men på ettiketten står det gram pr nøste, så regner du det ut.

Start med å legge opp tre masker.
Snu strikketøyet, og strikk to masker, så et kast (øk en maske), strikk siste maske og snu strikke tøyet.
strikk to masker, så et kast (øk en maske), strikk de to maskene som er igjen på pinnen, snu strikketøyet.
strikk to masker, så et kast( øk en maske), strikk de tre maskene som er igjen på pinnen og snu.
slik fortestter du på begynnelsen hver pinne etter to strikkede masker, øker du med et kast.
kastene, maskene som er økt og som ser annerledes ut når du snur, vanligvis den tredje siste masken på pinnen, skal strikkes bakfra. dvs at du stikker pinnen innfra høyre, rett mot den adre pinnen og IKKE forfra som alle andre masker... dette for å forhindre hull...

Når du har brukt opp halvparten av garnet, skal vi begynne å minke.
Heretter felles en maske ved å strikke maske nr 3og4 på begynnelsen av hver pinne sammen.

Takk :) da blir det strikking :)

Tovede tøfler kanskje! Med store pinner og tykt garn? Da ser man ikke så lett hvis det blir noen feil når man har tovet det, det er ikke så knotete å holde på med og det går fort :-)

Signerer denne:) Har en oppskrift liggende hvis du vil ha... Strikket med pt2 garn. Har igjen å tove dem. ImageUploadedByBV Forum1368433103.844464.jpg

Kan anbefale boka "en myk start" når du er ferdig med teppe. Mange enkle oppskrifter, vi er visst midt i målgruppen om du leser forordet. De har den hos Aandahls i Molde (om det var der du holder til). Vil også anbefale å kjøpe strikkepinner i garnbutikk, ikke på europris. Lykke til!

Kan anbefale boka "en myk start" når du er ferdig med teppe. Mange enkle oppskrifter, vi er visst midt i målgruppen om du leser forordet. De har den hos Aandahls i Molde (om det var der du holder til). Vil også anbefale å kjøpe strikkepinner i garnbutikk, ikke på europris. Lykke til!
Gubben er sendt til garnbutikk og ikke europris :) skal forbi molde når jeg drar hjem, så kan stikke innom der da :) er det den butikken bortenfor molde torget? :)

Helt enig! Pinnene fra garnforetning er mye bedre å strikke med!

Back
Topp