Strikking

Jeg både strikker og hekler.
Nå strikker ikke jeg babytøy da, siden mine ikke er så små.

Men er inne i en marius-steam om dagen :D
Har strikket 3 mariusgensere. Planen er å strikke mariusgensere til barna.
Må bare strikke en dorthe genser først, og et sjal til bryllupet vi skal i om to uker.

Hei.

Jeg slettet oppskriften. Det er ikke tillatt å kopiere oppskrifter som er i salg.
Det står i oppskriftene at det ikke er tillatt.

Men det er lov å dele gratis oppskrifter :)
Man kan finne oppskrifter på garnstudio sine sider. Du kan også google, så vil man finne mange fine oppskrifter.
Ikke gratis oppskrifter fra ukeblad heller? Denne har vært i et ukeblad, så derfor tenkte jeg at det ikke var så farlig..

Ikke gratis oppskrifter fra ukeblad heller? Denne har vært i et ukeblad, så derfor tenkte jeg at det ikke var så farlig..

Mange av oppskriftene som finnes i ukebladene er i salg.
Du har heller ikke fått de oppskriftene gratis, med mindre du har fått bladet da, men bladet koster penger.

Jeg vet for noen uker siden så var det å få kjøpe et ukeblad med en masse mariusmønstere i, de er ikke gratis. De får man kun tak i ved å kjøpe bladet, hefter eller mariusboka.

Det går inn under åndsverkloven det med å dele strikkeoppskrifter:

ÅndsverklovenDu forplikter deg til å følge norske opphavsrettsregler. Det er ikke tillatt å gjengi informasjon som er beskyttet med opphavsrett og dekkes av åndsverkloven. Eksempelvis er det ikke tillatt å gjengi et dikt i sin helhet uten forfatterens samtykke. Du kan imidlertid sitere korte utdrag, men du må da ha en tydelig referanse til hvor verket har vært publisert og forfatter/poet/artist/komponist.

Her finner du forumsreglene

Mange av oppskriftene som finnes i ukebladene er i salg.
Du har heller ikke fått de oppskriftene gratis, med mindre du har fått bladet da, men bladet koster penger.

Jeg vet for noen uker siden så var det å få kjøpe et ukeblad med en masse mariusmønstere i, de er ikke gratis. De får man kun tak i ved å kjøpe bladet, hefter eller mariusboka.

Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Regner de som er i ukeblader for gratis,men du har jo helt rett,de er jo også betalt for. :oops:

Back
Topp