Strikking

amaasen

Elsker forumet
Jeg skulle begynne på et babyteppe da jeg var gravid i mars. Jeg la det fra meg, men nå er jeg i humør til å begynne igjen. (Pluss at jeg er så utrolig dårlig at det er bra å få noe annet å tenke på) Noen her som er håndarbeidsfantomer? Det jeg lurer på, er hvordan jeg går frem for å lage et hjerte midt på teppet? Uten å få de derre lange trådene på tvers?
Ja, jeg er nybegynner [8D]

jeg er elendig på strikking men hekler og syr en del. Håper du får til det teppet. Hørtes kjempesøtt ut. Dytter for deg så kanskje noen andre vet mer om strikking.

Takk for hjelpa [:)] Om det faktisk er en spire denne gangen, er det greit å begynne. Om jeg skal bli ferdig til termin, hehe.

dytter for deg, har ikke peiling på strikking selv[;)]

skulle ønske jeg kunne det men...[:)]

ORIGINAL: amaasen

Jeg skulle begynne på et babyteppe da jeg var gravid i mars. Jeg la det fra meg, men nå er jeg i humør til å begynne igjen. (Pluss at jeg er så utrolig dårlig at det er bra å få noe annet å tenke på) Noen her som er håndarbeidsfantomer? Det jeg lurer på, er hvordan jeg går frem for å lage et hjerte midt på teppet? Uten å få de derre lange trådene på tvers?
Ja, jeg er nybegynner [8D]

Jeg er ikke så veldig god på strikking heller, men holder på med et babyteppe nå med masse hjerter i!!
Jeg vil anbefale deg å tegne et mønster i forhold til antall masker du har, dersom du vil sentrere hjertet akkuratt midt på. Jeg har en oppskrift på et teppe, men der er det som sagt mange hjerter etter hverandre, men kunne jo kanskje brukt deler av det mønsteret, bare til hjertet gjerne?

Om du har lyst kan jeg kopiere det og sende det til deg i posten, eller ta et bilde av teppet, diagrammet og forklaringene og sende til deg pr. mail? Må legge til at dette mønsteret er veldig enkelt![:)][:)] Jeg har KUN strikket rettstrikk før, og klarer dette med glans [:D]

Back
Topp