Strikking til baby

Lillemirakel2020

Elsker forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Noen som har begynt på strikkeprosjekter til baby? Hva strikker dere? :happy:

Jeg har strikket hentesett (bukse, jakke og lue) og en romper/body. Men det gjorde jeg en uke etter at vi ble gravide :p Så fort vi har kommet oss litt mer på plass i nye huset våres og rutinene er i gang så skal jeg strikke masse ! :D gleder meg!!!

Har du strikka noe?

Jeg har skikkelig lyst til å begynne å stikke! Men jeg tror ikke jeg har tålmodighet til det... Godt jeg har en mamma som strikker det meste på bestilling :laughing002

Mine strikkekunnskaper er begrensede, men har tante, svigermor og tre venninner som strikker til oss! Tenker vi får MYE fint strikk til bebisen :love7

Strikker litt men sliter med å finne ut hva så det blir ikke så mye.

Jeg har strikket hentesett (bukse, jakke og lue) og en romper/body. Men det gjorde jeg en uke etter at vi ble gravide :p Så fort vi har kommet oss litt mer på plass i nye huset våres og rutinene er i gang så skal jeg strikke masse ! :D gleder meg!!!

Har du strikka noe?
Nei, jeg har ikke begynt enda. Men tenker snart jeg må starte :D Håpte å hente litt inspirasjon her før jeg begynner :happy:

Jeg har sååå lyst å lære meg å strikke. Men har virkelig ikke tålmodighet til det.
Heldigvis har vi mange strikkere rundt oss som strikker både til meg, storebror og lille i magen☺️❤️

Last edited:
Tenkte å vente til vi forhåpentligvis får vite kjønn på mandag :)
Ellers har jeg litt liggende fra gutten min som akkurat ble ett år. Også strikker både mamma og svigermor så vi er heldige sånn :)
Men noe må jeg ha på pinnene etterhvert selv også :)

Jeg har strikket en Marius heldress, hvit med blått og rødt. Må vel få til lue også ♡
Har en del fra før også..
Syr i skinn også så jeg skal sy vogn- og bilstolpose i saueskinn. Godt og varmt♡
Ellers blir det mer strikk når vi får vite kjønn ;)

Jeg har strikket en Marius heldress, hvit med blått og rødt. Må vel få til lue også ♡
Har en del fra før også..
Syr i skinn også så jeg skal sy vogn- og bilstolpose i saueskinn. Godt og varmt♡
Ellers blir det mer strikk når vi får vite kjønn ;)
Oj så kult med hjemmesydd vognpose. :)
Er det noe en nybegynner på symaskin kan få til? Eventuelt vet du hvor jeg kan finne en oppskrift/fremgangsmåte? :angelic:

Jeg venter til etter OUL, da er det forhåpentligvis litt kaldere, også. :) Orker ikke strikke når det er så varmt og klamt!

Har ikke begynt enda, tvinger meg selv til å bli ferdig med en julegave først. :p Men det tar sin tid, har jo ikke tid til strikking for tiden.

Prøver å bestemme meg for hentesett, men klarer ikke helt å velge. Alt for mange fine! Og så skulle jeg strikka et babyteppe til denne karen også. Jeg har jo forsåvidt nok, men jeg har strikket et teppe pr svangerskap og har litt lyst til å fortsette med det. Noen med tips til fine tepper? Jeg har fra før av strikka disse:

06f9c97bd4f9f53b1b9cb3b85a034524.jpg

Og dette:
7ed09453-e3a9-4377-98a7-acd5766d4a78_org_medium.jpg

(bildet hentet fra epla.no, fant ikke bildet av mitt teppe i farta - men er i samme farge).

Har tenkt til å børste støv av strikkekunnskapene og få til noe. Er ikke så god på strikking, så lurer på om jeg skal prøve meg på en lue og eventuelt teppe i første omgang. Er jo så hyggelig med hjemmestrikk! Har heldigvis også en mormor og en svigermor som er flinke til å strikke, håper de kan strikke hentesett og en heldress med Mariusmønster. Og så har mormor også strikket en del kluter allerede.

Har ikke begynt enda, tvinger meg selv til å bli ferdig med en julegave først. :p Men det tar sin tid, har jo ikke tid til strikking for tiden.

Prøver å bestemme meg for hentesett, men klarer ikke helt å velge. Alt for mange fine! Og så skulle jeg strikka et babyteppe til denne karen også. Jeg har jo forsåvidt nok, men jeg har strikket et teppe pr svangerskap og har litt lyst til å fortsette med det. Noen med tips til fine tepper? Jeg har fra før av strikka disse:

06f9c97bd4f9f53b1b9cb3b85a034524.jpg

Og dette:
7ed09453-e3a9-4377-98a7-acd5766d4a78_org_medium.jpg

(bildet hentet fra epla.no, fant ikke bildet av mitt teppe i farta - men er i samme farge).

Jeg synes både Hjem-teppe og Bella-teppet til Lene Holme Samsøe er utrolig fine.

Back
Topp