Strikking hjelp!

Novo

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Jeg er helt nybegynner men gikk i dag og kjøpte garn og noe jeg ble fortalt var helt basic hefte, og det kunne liksågodt stå på kinesisk. Jeg vil bare strikke er helt enkelt teppe. Vet hva å legge opp en maske er men kunnskapene strekker seg ikke lengre enn det...kan noen oversette dette til norsk:

legg opp 3 masker på rundpinne 3 og strikk 1 pinne rett
Strikk videre 1 rett øk 1 maske ved å ta opp tråden mellom to masker og strikk den vridd rett, strikk pinnen ut.

Gjenta til i alt 332 masker.

spm:
1. Det første avsnittet omhandler det den første «raden»? Skal ikke den legges opp vanlig?

2. jeg vet hvordan jeg kan legge opp 3 masker men så hva menes med «strikk 1 pinne rett»?

3. hva betyr å strikke noe vridd rett?

4. strikke pinnen rett ut?

5. gjenta332 masker betyr det 332 rader eller masker som i de små løkkene?

:arghh::banghead::bookworm: Ahh jeg beklager dumme spørsmål men hadde gledet meg sikkelig til å slappe av med dette i kveld og blir i stedet bare stresset og frustrert #hormonell

Du legger opp tre masker på første pinne. Altså har du da tre små løkker på pinnen. Å strikke en pinne rett et å strikke de tre maskene, rett, ikke vrang.

For hver gang du strikker så får du en mer. Og fortsetter til du har 332 masker på pinnene.

Du øker en ved å ta opp tråden mellom maske nr 1 og 2 og strikke den vridd. Som altså er å strikke den gjennom baksiden på en måte. Vanlig vis strikker du ved å stikke pinnen inn fra venstre på fremsiden av pinnen, vridd stikker du den inn fra høyre på baksiden, om jeg tenker rett.

Å strikke pinnen rett ut betyr å bare fortsette med rette masker til det er tomt på pinnene.

Jeg gjør noe litt tilsvarende, jeg øker dog ved et kast, og da blir det hullrad langs kanten IMG_20200829_182020.jpg