Strikking hjelp!

Novo

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
☀️Påskeliljene 2026☀️
♡ Babymais2026 ♡
Jeg er helt nybegynner men gikk i dag og kjøpte garn og noe jeg ble fortalt var helt basic hefte, og det kunne liksågodt stå på kinesisk. Jeg vil bare strikke er helt enkelt teppe. Vet hva å legge opp en maske er men kunnskapene strekker seg ikke lengre enn det...kan noen oversette dette til norsk:

legg opp 3 masker på rundpinne 3 og strikk 1 pinne rett
Strikk videre 1 rett øk 1 maske ved å ta opp tråden mellom to masker og strikk den vridd rett, strikk pinnen ut.

Gjenta til i alt 332 masker.

spm:
1. Det første avsnittet omhandler det den første «raden»? Skal ikke den legges opp vanlig?

2. jeg vet hvordan jeg kan legge opp 3 masker men så hva menes med «strikk 1 pinne rett»?

3. hva betyr å strikke noe vridd rett?

4. strikke pinnen rett ut?

5. gjenta332 masker betyr det 332 rader eller masker som i de små løkkene?

:arghh::banghead::bookworm: Ahh jeg beklager dumme spørsmål men hadde gledet meg sikkelig til å slappe av med dette i kveld og blir i stedet bare stresset og frustrert #hormonell

Du legger opp tre masker på første pinne. Altså har du da tre små løkker på pinnen. Å strikke en pinne rett et å strikke de tre maskene, rett, ikke vrang.

For hver gang du strikker så får du en mer. Og fortsetter til du har 332 masker på pinnene.

Du øker en ved å ta opp tråden mellom maske nr 1 og 2 og strikke den vridd. Som altså er å strikke den gjennom baksiden på en måte. Vanlig vis strikker du ved å stikke pinnen inn fra venstre på fremsiden av pinnen, vridd stikker du den inn fra høyre på baksiden, om jeg tenker rett.

Å strikke pinnen rett ut betyr å bare fortsette med rette masker til det er tomt på pinnene.

Jeg gjør noe litt tilsvarende, jeg øker dog ved et kast, og da blir det hullrad langs kanten IMG_20200829_182020.jpg

Kast er å bare ta tråden løst over pinnen, legge den i en løkke uten å strikke i noe. Som jeg gjør for å lage en ny maske som nr 4 på hver pinne.

Mange gode videoer som viser strikketeknikker, vare Google ☺️

Du legger opp tre masker på første pinne. Altså har du da tre små løkker på pinnen. Å strikke en pinne rett et å strikke de tre maskene, rett, ikke vrang.

For hver gang du strikker så får du en mer. Og fortsetter til du har 332 masker på pinnene.

Du øker en ved å ta opp tråden mellom maske nr 1 og 2 og strikke den vridd. Som altså er å strikke den gjennom baksiden på en måte. Vanlig vis strikker du ved å stikke pinnen inn fra venstre på fremsiden av pinnen, vridd stikker du den inn fra høyre på baksiden, om jeg tenker rett.

Å strikke pinnen rett ut betyr å bare fortsette med rette masker til det er tomt på pinnene.

Jeg gjør noe litt tilsvarende, jeg øker dog ved et kast, og da blir det hullrad langs kanten Vis vedlegget 334222

Kast er å bare ta tråden løst over pinnen, legge den i en løkke uten å strikke i noe. Som jeg gjør for å lage en ny maske som nr 4 på hver pinne.

å DETTE tusen takk! Skjønte ikke at det økes for hver gang da ble det klarere, tusen takk!

Mange gode videoer som viser strikketeknikker, vare Google ☺️

Ja strikketeknikker skjønner jeg, men når de settes i sammenheng med de begrepene som ut pinnen osv det er da det blir vanskelig. Tro meg jeg har googlet og tom sett på strikkeordbok heh

Back
Topp