Strikking/hekling

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Så på tråden om hobbyer at det er veldig mange av oss som strikker/hekler.

Har dere planlagt noen prosjekt i svangerskapet? Ferdig med noe allerede? :)
Hvilken garntype foretrekker du til babyklær?

Selv så holder jeg på med et vognteppe med Marius-mønster og er ferdig med ett par babysokker. Har kjøpt inn garn til en babygenser også, pluss til flere babysokker i forskjellige farger :)

Skal strikke noe men har ikke bestemt hva enda. Foretrekker babyull å strikke klær med.

Så gøy! Har akkurat begynt på noen babysokker etter ikke å ha strikket på noen år. Tipper det blir ganske mye strikking siden bekkenet mitt er litt vrangt;)

Jeg har strikket ferdig en hentedress:D nå strikker jeg en mariusdress, grå og rosa så ikke sikkert jeg kan bruke den :p

Har strikka en lue og et par små votter som matcher. Har endel strikkeklær etter storebror, men kommer til å strikke mer som er nøytralt. Siden hans var mye blått, og vi nå ikke skal vite hva det er. Så skal jeg strikke et tykt godt ullteppe til mageskatten<3 sokker, luer, omslagsjakke, dress. Også skal jeg sy pose til bilstolen. Fikk på sommeren sist. Så da var det ikke behov.

Jeg har strikket til meg selv og gutten min i påsken <3 venter litt til med å strikke til knotten i magen :-)

Holder på med stripelue fra dale garn, i regnbuefarger, til eldstemann. Ikke begynt på babyting enda. Tenker kanskje å Vente til jeg veit kjønn...

Har masse etter storebror. Blir nok å strikke en del nytt også. Gode bukser, rumpere, jakker, luer, dress. Mye fint å velge i. Liker silke alpakka, babyull og merino til de små.

Jeg har strikket ferdig en lue, og har kjøpt inn garn til en mariusdress i brun og hvit, med rosa/blå detaljer. Men de siste ukene har jeg vært så kvalm og sliten at jeg ikke har orket å begynne ennå.

Skal strikke noe men har ikke bestemt hva enda. Foretrekker babyull å strikke klær med.
ImageUploadedByBV Forum1459035236.754378.jpg
Lurer på å strikke denne. Må bare finne garnet på loftet først.

2016-03-27 11.59.19.jpg Her er da babysokkene jeg har strikket, de aller første sokkene jeg har strikket. Ble så som så, satser på at de blir bedre neste gang :laughing002
Har to vennepar som skal få baby i april, 1 gutt og 1 jente, så skal prøve meg på rosa og blå sokker til de :)
Har brukt Sandnes garn, babyull, lanett.

Jeg tenker å strikke en del til babyen:-) Men foreløpig har jeg ikke nok energi, og er alt for kvalm til å tenke på det. Men så snart kvalmen gir seg, tenker jeg å sette igang ;-)

Jeg skal i alle fall strikke er Bella-teppe i første omgang, så et havskumsteppe i enten knall rosa eller blå :)

Har begynt på hentesett, så blir det nok en del andre plagg underveis også, det går jo så fort å strikke så smått! :) :)

Da har jeg omsider gjort ferdig vognteppet mitt :D Strikket i nøytrale farger siden jeg ikke vet kjønn enda, og sydd på et fleeceteppe på baksiden :)
Jeg absolutt elsker Marius-mønsteret! :cat:
2016-05-10 19.29.19.jpg

Jeg har nettopp begynt med en jakke, men lurer på om den blir til min svigersøster som føder i Juli. Har ikke turt å strikke til vårt lille frø enda da jeg har vært redd for å glede meg for mye, men nå som jeg er kommet et stykke er jeg begynt å se på mønster for et hentesett <3

Back
Topp