Strikking: Dorthe genseren!

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Lurer på om det noen her som har prøvd seg på denne og kunne tenkt seg å dele litt om hvilket garn de har brukt og jeg har svært gjerne lyst til å se bilder :-)

Jeg strikker litt, ihvertfall enkle ting jeg kommer over med Mariusmønster.
Synes Dorthegenseren er råstilig! Har lyst å strikke denne til datteren min i str. 1 år. Vurderer ice-garnet :-)

Hva med dere? :-)

huh? haha følger ikke med jeg så har du link eller noe sånn så jeg kan få se den? blei nyskerig jeg nå hehe

Jeg husker ikke navna på garna, men jeg var med venninna mi på garnbutikken da ho skulle handle inn garn til den genseren.
Og det er 2 garn du skal bruke. Strikke med dobbeltgarn.
Det ene er veldig mykt. Sikker noe alpakka/ull greier, og det andre er tynt, litt hårete garn.
Huker dessverre ikke navna på de i farta!

Mye hjelp i meg, haha!

skappelgenserenkit

stillig tusen takk for link =)

stillig tusen takk for link =)

Vet ikke om jeg tør å sette i gang med den, ser for meg at den blir ferdig om ca 3 år ;) 

brukte 2,5uke med en liten kolikkbaby(så det ble ikke SÅ mye strikking) i hus, så det går fooort. strikka den til meg selv i drops alpaca og drops vivaldi :)

bynnt på nr.2 nå med ICE garn, husker ikke helt hvordan. master alpaca fine er det ene iallefall.

Denne må jeg prøve meg når jeg er ferdig med teppe, genseren og lappeteppe som jeg har startet på..he he

Jeg har startet på denne nå! Bruker Dale Påfugl og sandnes mini alpakka! Etter at denne ble så populær er de nesten utsolgt over alt for garnet som står i oppskriften..

Bilde fra tidligere i dag! Det går faktisk ganske fort :) Har nå strikket ferdig et nøste!

Kristin_S skrev:
Jeg har startet på denne nå! Bruker Dale Påfugl og sandnes mini alpakka! Etter at denne ble så populær er de nesten utsolgt over alt for garnet som står i oppskriften..

Bilde fra tidligere i dag! Det går faktisk ganske fort :) Har nå strikket ferdig et nøste!

Den fargen så fin ut - lurer på om jeg også skal gå for den :-)

ForumAnsvarlig Janet skrev:

Den fargen så fin ut - lurer på om jeg også skal gå for den :-)

Dale påfugl har fargekode 3041 og alpakka har kode 3021 :)

En kollega va meg tro på europris og kjøpte et garn der i stede for dette SYKT dyre dorthe mener vi skal bruke. Dette fra europsis er mykt og deilig og bra kvalitet. Og genseren vil koste deg 100 kr i stede. 

Er det bare jeg som syns den genseren ikke er noe spesiellt fin??? Er jo noe hvem som helst kunne ha "designet", og absolutt det enkleste som går an å strikke...

Back
Topp