Strikketråden

Så koselig å ha klær som lille kan arve :Heartred jeg hadde en mormor som var utrolig godt til å strikke, og hun visste at hun kom til å dø før jeg fikk barn, så hun hadde strikket masse babytøy til mine fremtidige barn før hun døde! Så jeg har litt klart allerede:Heartred
Jeg har kanskje litt lyst til å hekle teppe med bestemor-ruter, men er så mange år siden jeg hekla sist o_O hvis ikke synes jeg garntopia babyteppe er veldig fint, så kan godt hende jeg strikker det :) du da? :)

Ååh, for en nydelig ting å gjøre! Dette ble for mye for hormonelle meg, raknet helt av hvor kjærkomment slik strikk må være.
 
Mamma er litt ivrig når hennes eneste datter er gravid :love7 hentesettet er kommet langt på vei ❤️
 

Vedlegg

  • received_1621086674910932.jpeg
    received_1621086674910932.jpeg
    198,4 KB · Visninger: 39
Ååh, for en nydelig ting å gjøre! Dette ble for mye for hormonelle meg, raknet helt av hvor kjærkomment slik strikk må være.
Ja, det er veldig fint å vite at fremtidige barn har litt oldemor-strikk selvol oldemor ikke lever lengere :Heartred
 
Jeg har strikket litt før, men er ikke proff, så nå har jeg begynt å strikke babyteppe. Bare helt enkelt med riller. Første gang jeg har lagt opp masker selv, så er litt stolt av det (selv om det overhodet ikke var noe vanskelig) :joyful:
Jeg har også fått mamma og svigermor til å strikke noe babytøy (vi avslørte svangerskapet ved å gi dem garn og oppskrifter) :Heartred
 
Både mor og svigermor strikker, så vet lille kommer til å bli overlesset i hjemmestrikk. Den tanken gjør meg så glad :Heartred
Blir nok slik jeg forteller min mor at hun skal bli bestemor for første gang, med spørsmål om hun kan strikke hentesett :love017
Strikker litt selv, så spørs om jeg finner frem pinnene når det nærmer seg. Kjekt å ha en tråd som dette å finne inspirasjon, eeeelsker hjemmestrikk :D
 
Jeg har strikket litt før, men er ikke proff, så nå har jeg begynt å strikke babyteppe. Bare helt enkelt med riller. Første gang jeg har lagt opp masker selv, så er litt stolt av det (selv om det overhodet ikke var noe vanskelig) :joyful:
Jeg har også fått mamma og svigermor til å strikke noe babytøy (vi avslørte svangerskapet ved å gi dem garn og oppskrifter) :Heartred

Babytepper og klær er jo helt perfekt å øve seg på da! Smått nok til at man ikke blir utålmodig og mister lysten, og samtidig kan man få prøvd seg på det meste av teknikker :-D
 
Strikker som en gal på genseren jeg holder på med (til meg selv) slik at jeg kan begynne på noe smått greier :love7 Vet ikke hva jeg skal strikke da! Må jo være noe nøytralt :binkybaby
 
Babytepper og klær er jo helt perfekt å øve seg på da! Smått nok til at man ikke blir utålmodig og mister lysten, og samtidig kan man få prøvd seg på det meste av teknikker :-D


Ja, jeg har startet på flere gensere til meg selv, men jeg mister alltid tålmodigheten :p Selv om jeg strikker babyteppe med pinne nr 3, som kommer til å ta evigheter, så har jeg en helt annen motivasjon til å strikke nå, ettersom det er til den lille i magen :Heartred
 
Ikke strikking, men jeg skal veve babyteppe =)
 
Vi fortalte hele familien dette i går .. mamma, svigermor og eldste søsteren min sa at nå må de jo begynne å strikke! Sååå jeg trenger visst ikke strikke noe :laughing002 Jeg kan fokusere på å sy da, men det blir nok noe strikking på meg og :angelic:
 
Mamma har strikket ferdig en sparkebukse/dress til mini :Heartred
 

Vedlegg

  • 97FDD0F9-DF5A-419A-94BE-889B79295D0A.jpeg
    97FDD0F9-DF5A-419A-94BE-889B79295D0A.jpeg
    2,7 MB · Visninger: 21
Eg strikker ikke selv. Men både min mamma og svigermor strikker. Pluss eg har søsken som strikker. Så blir nok noe hjemmestrikket til den lille. Eg selv broderer, så kommer til å brodere bilde med navn, dato og vekt når den tid kommer :)
 
Back
Topp