Strikketråden

Arik17

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Hei! Er det fler enn meg som strikker her? :) Tenkte det kunne være hyggelig med en liten strikketråd her så vi kan dele hva vi strikker, hva vi ønsker å strikke, tips og insprasjon :)
Jeg tror det første babyplagget jeg skal legge opp til blir Selmas sovedrakt fra PetiteKnit:Heartred
 
Hei! Er det fler enn meg som strikker her? :) Tenkte det kunne være hyggelig med en liten strikketråd her så vi kan dele hva vi strikker, hva vi ønsker å strikke, tips og insprasjon :)
Jeg tror det første babyplagget jeg skal legge opp til blir Selmas sovedrakt fra PetiteKnit:Heartred

Jeg strikker også, og Selmas sovedrakt har jeg også tenkt på! Den er så fin og ser praktisk ut! Det er så mye som er fint!! Jeg har en del (mye!) strikkaplagg etter de andre barna, så mye å arve. Men denne må jo også få noe nytt også, veldig koselig å lage mens man venter :love017 Har du tenkt på babyteppe?
 
Jeg strikker ikke, men det gjør min mor. Så det kommer nok til å bli sendt noen bestillinger opp til henne ❤️ så gjerne legg ved bilder av det dere skal strikke :D

Jeg derimot, jeg broderer. Så det første blir nok en julestrømpe :love7
 
Jeg strikker også, og Selmas sovedrakt har jeg også tenkt på! Den er så fin og ser praktisk ut! Det er så mye som er fint!! Jeg har en del (mye!) strikkaplagg etter de andre barna, så mye å arve. Men denne må jo også få noe nytt også, veldig koselig å lage mens man venter :love017 Har du tenkt på babyteppe?
Så koselig å ha klær som lille kan arve :Heartred jeg hadde en mormor som var utrolig godt til å strikke, og hun visste at hun kom til å dø før jeg fikk barn, så hun hadde strikket masse babytøy til mine fremtidige barn før hun døde! Så jeg har litt klart allerede:Heartred
Jeg har kanskje litt lyst til å hekle teppe med bestemor-ruter, men er så mange år siden jeg hekla sist o_O hvis ikke synes jeg garntopia babyteppe er veldig fint, så kan godt hende jeg strikker det :) du da? :)
 

Vedlegg

  • 66287484-2051-4328-8E13-CFD1A1977F6E.png
    66287484-2051-4328-8E13-CFD1A1977F6E.png
    3 MB · Visninger: 37
Jeg både syr og strikker, men har blitt lite tid til det de siste 2årene så spørs om jeg må ta det fram igjen ❤
 
Så koselig å ha klær som lille kan arve :Heartred jeg hadde en mormor som var utrolig godt til å strikke, og hun visste at hun kom til å dø før jeg fikk barn, så hun hadde strikket masse babytøy til mine fremtidige barn før hun døde! Så jeg har litt klart allerede:Heartred
Jeg har kanskje litt lyst til å hekle teppe med bestemor-ruter, men er så mange år siden jeg hekla sist o_O hvis ikke synes jeg garntopia babyteppe er veldig fint, så kan godt hende jeg strikker det :) du da? :)

Så rørende, at hun strikket til ditt fremtidige barn før hun døde:Heartred Og fint å fortelle om senere.
Jeg er veldig usikker på hvilket jeg skal velge, til de andre barna har jeg strikket et teppe i havskum-mønster, og to Bellatepper. Elsker i grunn det mønsteret, men gøy med noe annet også! Kanskje Garntopia sitt babyteppe, kanskje Blåklokketeppe eller Kallestæppe?
 
Jeg sniiiiiker litt her inne - jeg har allerede strikket litt til lille drømmefrø :shy:
Har strikket mini augustin no 1 teppe, en sundaysuit og en knapperbak genser :shy:
Planlegger Garntopia babyteppe og har masse masse strikk etter lillemann som er 1,5 år :p
Skal strikke Garntopia hentesett også og masse Olives strømpebukser :woot:

håper jeg får være med dere her inne :greet025
 
Så rørende, at hun strikket til ditt fremtidige barn før hun døde:Heartred Og fint å fortelle om senere.
Jeg er veldig usikker på hvilket jeg skal velge, til de andre barna har jeg strikket et teppe i havskum-mønster, og to Bellatepper. Elsker i grunn det mønsteret, men gøy med noe annet også! Kanskje Garntopia sitt babyteppe, kanskje Blåklokketeppe eller Kallestæppe?
Ja, er så takknemmelig for at jeg har alle de fine klærne, hvertfall nå som de forhåpentligvis kan få komme i bruk :Heartpink
Det er mange valg man skal igjennom altså, er jo så sinnsykt mange fine oppskrifter å velge mellom :hilarious: men godt vi fortsatt har litt tid på å bestemme oss ;)
 
Jeg sniiiiiker litt her inne - jeg har allerede strikket litt til lille drømmefrø :shy:
Har strikket mini augustin no 1 teppe, en sundaysuit og en knapperbak genser :shy:
Planlegger Garntopia babyteppe og har masse masse strikk etter lillemann som er 1,5 år :p
Skal strikke Garntopia hentesett også og masse Olives strømpebukser :woot:

håper jeg får være med dere her inne :greet025

Så mye fint!! Veldig hyggelig med flere strikkeglade :love017
 
Jeg sniiiiiker litt her inne - jeg har allerede strikket litt til lille drømmefrø :shy:
Har strikket mini augustin no 1 teppe, en sundaysuit og en knapperbak genser :shy:
Planlegger Garntopia babyteppe og har masse masse strikk etter lillemann som er 1,5 år :p
Skal strikke Garntopia hentesett også og masse Olives strømpebukser :woot:

håper jeg får være med dere her inne :greet025
Velkommen skal du være :happy: det er så mye fint man kan strikke! Kommer jo sikkert ikke til å få strikket halvparten av det jeg vil engang, for kommer over nye oppskrifter hele tiden :rolleyes: Garntopia hentesettet er jo kjempefint!:Heartred

Jeg kommer garantert til å strikke lillebrors romper i ulike farger og størrelser, det er min go-too oppskrift når det kommer til babygaver så det er jo klart min egen baby også må få :p
 
Jeg strikker litt, men min mor har planlagt å strikke baby tepppe til oss:HeartpinkHun var raskt ute for å kjøpe garn etter hun fikk vite nyhetene om den lille:hilarious::hilarious::p
 

Vedlegg

  • E337C9BA-4068-44A6-BEDA-34210A6C49AD.jpeg
    E337C9BA-4068-44A6-BEDA-34210A6C49AD.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 13
Jeg strikker litt, men min mor har planlagt å strikke baby tepppe til oss:HeartpinkHun var raskt ute for å kjøpe garn etter hun fikk vite nyhetene om den lille:hilarious::hilarious::p

Mamma også er helt lik, bare at det var jeg som måtte bestille for henne og sende hjem :D
Så nå blir det et hentesett og Marys Royale svøp, og jeg fant noen skikkelig fine farger ❤️
 
Mamma også er helt lik, bare at det var jeg som måtte bestille for henne og sende hjem :D
Så nå blir det et hentesett og Marys Royale svøp, og jeg fant noen skikkelig fine farger ❤️

Så gøy! :D Vi tenkte å vente med å plukke ut farge til et sett før vi vet hvilket kjønn det blir. :p Er så koslig med hjemmestrikket baby tøy. Jeg har et sett som bestemor strikket til min mor når jeg var baby, så det skal gjenbrukes :happy:
 

Vedlegg

  • 396075B9-B2D2-42DC-AB1E-A759BEA30FEC.jpeg
    396075B9-B2D2-42DC-AB1E-A759BEA30FEC.jpeg
    6,1 MB · Visninger: 13
Så gøy! :D Vi tenkte å vente med å plukke ut farge til et sett før vi vet hvilket kjønn det blir. :p Er så koslig med hjemmestrikket baby tøy. Jeg har et sett som bestemor strikket til min mor når jeg var baby, så det skal gjenbrukes :happy:

Åååh så nydelig! :love7
Her ble det farger som passer begge kjønn nå i første omgang. Så blir det nok mer kjønnspreget når det nærmer seg :happy:
 
Jeg har strikket baby selbuvotter og holder på baby boho blanket. Har lyst å strikke en dress, men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg skal strikke. :laughing002
 
Både jeg, mamma og svigermor strikker, så denne bebisen kommer til å drukne i strikkede klær :laughing002
Jeg har ikke planlagt hva jeg skal strikke enda. Må gjøre ferdig en genser til meg selv først :)
Men det finnes jo sååå mye fint å strikke til de små :Heartred
 
Jeg elsker å strikke. Jeg bruker dog litt tid på ting, så jeg skal nok fri til min mor og svigermor også. De er strikkegale begge to. Og forsyner storegutt med masse flott tøy ❤️ Legg gjerne inn bilder av enkle (altså veldig enkle) babyplagg. Jeg er ingen mesterhjerne i strikk, selv om jeg virkelig nyter det ❤️
 
Back
Topp