Strikketråden

Akkurat no selebukse til guttungen, men har ikkje orket å strikke i det siste så det bare ligger der

Har et teppe som jeg begynte på sist gang jeg var gravid
Bør bli ferdig med det siden det var planen å bruke det som ullteppe i bilen om vinteren

Ingenting akkurat nå. Strikkeferdighetene er ikke så veldig gode, men har planer om å lære meg nye ting og strikke en del til babyen. Har gått mye i babysokker og enkle luer til barselsgaver tidligere. Har lyst til å strikke Mor Signes babyteppe siden jeg har hørt så mye skryt om det.

Fikk plutselig over meg at jeg har lyst å strikke noe til den lille. Noen som har noen enkle oppskrifter eller tips til hva jeg kan begynne med?
Strikket en del da jeg var yngre, så jeg er ikke helt amatør :)

Har et teppe som jeg begynte på sist gang jeg var gravid
Bør bli ferdig med det siden det var planen å bruke det som ullteppe i bilen om vinteren

Samme her. Sist ble jeg ferdig med 1/3 av teppet. Jeg tenker at om vi får tre barn kommer jeg kanskje helt i mål :p

Skulle gjerne strikket søte jakker osv til babyen, men jeg har dessverre liten tålmodighet og dårlige strikkeskills :rolleyes:

Holder på med votter til meg selv :)

Jeg gir opp alt jeg prøver på fordi det blir for avansert i forhold til ferdighetene mine eller tålmodigheten min :P

Har finni ut at kjøkkenkluter er det jeg satser på.. tanken på et lappeteppe har steifa meg, for det hadde jeg nok fått til.. problemet er bare at det tar så lang tid, så jeg kommer sikkert ikke halvveis engang, hehe :hilarious:

Fikk plutselig over meg at jeg har lyst å strikke noe til den lille. Noen som har noen enkle oppskrifter eller tips til hva jeg kan begynne med?
Strikket en del da jeg var yngre, så jeg er ikke helt amatør :)
Kjappstrikkadrakt er alltid en vinner :D

Her holder jeg på med osloanorakken til han på 2,5. Planen er willums selebukser til han når genseren blir ferdig og lillebrors romper til spireliten ❤️

Kjappstrikkadrakt er alltid en vinner :D

Åj, den så litt vanskelig ut, men en solid utfordring! Den skal jeg prøve meg på :D *wish me luck*

Åj, den så litt vanskelig ut, men en solid utfordring! Den skal jeg prøve meg på :D *wish me luck*

Ja vet du, det tenkte jeg også første gang jeg så den, men den er faktisl superenkel [emoji7]

Skal strikke bobleshorts i dag, hvis jeg har nok garn

Jeg har bestilt med 3bøker med baby-hekling og gleder meg til å sette igang produksjon av teppe, uro, sko, klær og bamser osv når jeg er ferdig med pågående bamse-prosjekt til noen andre.

Ikke lenge siden jeg ble ferdig med snøløvgenser nr 2. Så tar en pause
Men tenker å begynne igjen når jeg vet kjønnet

Den er egentlig så enkel som du kan få det om du skal strikke mer enn et skjerf. Bare frem og tilbake ;) Og du trenger ikke strikke perlestrikk, kan fint strikke glatt eller riller :)

Back
Topp