Strikketråd!

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Tenkte vi kunne ha en liten strikketråd?:) Jeg begynner sånn smått og forhåpentligvis kunne planlegge litt strikketøy til den kommende spire!

Hva bruker dere av farger som er kjønnsnøytral? Og har dere noen favorittoppskrifter til bebis?

Selv elsker jeg "Babydress med raglanfelling", og storebror har hatt flere av disse. Ypperlig i bhg:)
 
Tenker at jeg kommer til å strikke med fargene grå, hvit, rust, sennepsgul/oker, mint, og noen blåfarger. Så blir det evt litt mer "gutte" eller "jente" farger etter vi har fått vite kjønn :love2:Heartblue:Heartpink

Klarer ikke si en favoritt, er så mange. Og strikkelista syyyk lang :rolleyes: Men satser på den vordene mormor stepper inn så fort hun får vite at det kommer en strikkebaby :joyful:
 
Har lyst å strikke en lue eller teppe, kan ikkje strikke da :( noen tips til korleis ein kan begynne? :smiley-angelic002
 
Har funnet frem et bellateppe som jeg startet på for 3 år siden:oops: ellers har jeg veldig lyst til å strikke knapperbak genseren:)
 
Elsker å strikke:smiley-bounce022 står litt i stillstand nå, ikke funnet igjen lysta etter en het sommer. Men regner med det blir litt prosjekter framover;)
 
Jeg tenker å strikke litt i brunt, grått og oker etterhvert, men først tenker jeg å bruke opp litt restegarn i forskjellige farger. Får vi ikke brukt det selv, går det i gavekassen :smug: Så koselig å strikke smått ❤️
 
Jeg har litt strikk liggende fra bamsemumsene som ikke holdt veien. Men blir å strikke i kitt, oker, brun, hvit og okerbrun. Er en knittingforolive-fan, og elsker de fleste farger derifra!
Jeg har en omslagsjakke på pinnene, som jeg «kasserte» da vi gikk gjennom en SA i juli, den tenker jeg skal bli ferdig med før jeg starter på noe nytt. Men først har jeg en del til toåringen på pinnene som jeg må bli ferdig med :happy:

Elsker forresten knapperbak, så blir noen slike. Samt. Margot-buksa og Olivesstrømpebukse :happy:
 
Akkurat strikket et par av disse, blir nok flere etterhvert, synes de er så fine! Og raske og enkle å strikke. (minsten votter fra klompelompe) 13551544_1901942796699412_1319697326_n.jpg
 
Jeg er skikkelig nybegynner på strikking (nettopp lært meg rett og vrang). Er det noen som har en enkel oppskrift på noe jeg kan strikke? Har forøvrig aldri strikket etter oppskrift tidligere...
 
Egentlig litt egostrikking i planene men må kanskje revurderes med positiv test [emoji12]
 
Må få ferdig påbegynte prosjekt først [emoji4] så tror jeg ikke at jeg klarer å vente lenger [emoji7][emoji7]
 
Vinterkongledress er allerede påbegynt! Også tenker jeg og strikke noen kyser, det er såå søtt
 
Så koselig med strikketråd:happy:
Er allerde ferdig med 4 plagg.
-lillebrors romper fra petit knit
-kransejakke
-kranseromper
-kalinkaromper
Strikker mest i garnet lerke til de første mnd (bomull/merino garn). Her går d mest i hvitt, grått, kitt, mint og blått. Venter med hentesettet til jeg vet kjønn:happy:
 
Strikket en svart romper, rustrøde sokker. Limegrønn.
Lilla og hvit heldress.
Er ærlig talt ikke så nøye på farger, jeg strikker det jeg vil strikke
 
Back
Topp