Strikketråd

KSTMK

Forelsket i forumet
Er der andre som har begynt å strikke til lille? :)
Jeg har strikket teppe og lue allerede.
Begynte på et lite sett igår <3
Er jo såå mange fine oppskrifter :p

Jeg har strikka babyting siden før jeg ble gravid. Romper, bleiebukser, singlet, shorts og et sett som vil passe etter sommeren. To tepper, luer, sokker etc. Skal strikke Bella teppe og hentesett etter OUL, i tilfelle vi får vite kjønnet.

Kjempekjekt med hjemmestrikka! Hvilke str strikket dere?
Jeg skal strikke bukse/jakke i strl 3 mnd. Heldress i 3 mnd eller 6 mnd. Kommer sikkert til å strikke en jakke eller genser i nyfødt og en kortbukse tipper jeg, men da i litt tynnere ull, evnt tynn ull/silke blanding.

Jeg strikker også, har strikket et pledd, kjappstrikka drakt og snoningstrøje som ligger klar og venter. Men nå har jeg vært så dårlig i det siste at jeg har ikke orket tanken :p Men kjenner at nå vil jeg vente til etter OUL så vi vet kjønnet før jeg strikker mer :)

Nå har jeg akuratt vært å handla Tynn Merinoull fra Sandnes garn! Det var jo bare helt super deilig. Gleder meg til å bli ferdig med et lite sett og teppe i noen kule farger :love7

Nå har jeg akuratt vært å handla Tynn Merinoull fra Sandnes garn! Det var jo bare helt super deilig. Gleder meg til å bli ferdig med et lite sett og teppe i noen kule farger :love7
Det er deilig garn :) Flotte farger også.

Jeg er i startfasen av å lære meg å strikke. Foreløpig strikker jeg sokker i julegave. Blir fem par barnesokker fra str 12-18 mnd til 7 år. Og til tre voksne. Etter jul er planen å begynne med babytøy!:)

Det må være enkelt og pent. Liker mye fra bl.a. ministrikk og paelas. Har noen gode tips til lette bukser og jakker, tas de imot med takk.

Jeg er i startfasen av å lære meg å strikke. Foreløpig strikker jeg sokker i julegave. Blir fem par barnesokker fra str 12-18 mnd til 7 år. Og til tre voksne. Etter jul er planen å begynne med babytøy!:)

Det må være enkelt og pent. Liker mye fra bl.a. ministrikk og paelas. Har noen gode tips til lette bukser og jakker, tas de imot med takk.

Myk start har enkle og veldig fine oppskrifter :)

Sandnes garn har et nytt(?) hefte der alt var ganske enkelt, typisk enkle bukser, jakker, luer og sokker.
Tror det er hefte nr 276.
De hadde et fint og superenkelt hentesett på fremsiden. :) :)

Sandnes garn har et nytt(?) hefte der alt var ganske enkelt, typisk enkle bukser, jakker, luer og sokker.
Tror det er hefte nr 276.
De hadde et fint og superenkelt hentesett på fremsiden. :) :)

Det hørtes jo perfekt ut!

Fant et hefte som heter 1318 (lanett babyull) med liten gutt i grå dress på forsiden. Ikke det du tenkte på?

Eller var det kanskje Dale garn 276 med en baby i rosa sett ligger oppi en kurv/vekt?

Back
Topp