Strikketråd

jeg har planer om å strikke litt baby klær etter ul, så jeg slipper å strikke alt i hvit.:P

Ellers har jeg nettopp strikket gråtass kjoler og gråtass gensrer til mine to prinsesser.:)

pisteline skrev:
jeg har planer om å strikke litt baby klær etter ul, så jeg slipper å strikke alt i hvit.:P

Ellers har jeg nettopp strikket gråtass kjoler og gråtass gensrer til mine to prinsesser.:)

få seeee! :)

her har jeg bestilt garn og pinner gjennom 123knit.com, men det lar jammen vente på seg..... lengter etter å begynne på noe!

Jippi! Ferdig med et stort (for meg) prosjekt! Tovet ullteppe! Er til storesnuppa mi da, men hvis det kommer en jente til kan det være jeg sparer det til baby i stedet :) Så da viser jeg det frem!

Da er gråtassgenseren til storebror ferdig:))). Tror neste prosjekt er en kjørepose for å ha i bilstolen. Tror jeg kan være kjekt når man får baby på vinteren:) Var og så på garn i dag, men tror jeg skal vente til etter ul på tirsdag i tilfelle de klarer å se hvilket kjønn det blir:))

*lille*my*: Så utrolig fint teppe du har strikket:) Også utrolig fine fargene var sammen:D

Ra2: Så fin gråtassgenser. Hadde bare jeg giddet og klart noe så stort prosjekt:P Overlater slikt til bestemødrene til lillegutt jeg:P

*lille*my* skrev:

Jippi! Ferdig med et stort (for meg) prosjekt! Tovet ullteppe! Er til storesnuppa mi da, men hvis det kommer en jente til kan det være jeg sparer det til baby i stedet :) Så da viser jeg det frem!

Dette var bare heilt nydelig! kan eg stjele ideen??
kas garn du brukte? og kor mange løker pr lapp??
sydde du det sammen før eller etter du tove det?

Så morro å se! Dere er flinke alle sammen! Jeg har så lyst til å lære meg å strikke etter mønster, men syntes det er så vanskelig å følge med og forstå alt... Hmmm... Men jeg lurte på om noen har en fin oppskrift på en vognpose eller kjørepose? Det har jeg så lyst til å strikke for tida :) Ellers så har jeg for det meste strikka sokker og ett par jakker. Nå vil jeg prøve noe nytt :)

Isrid: Jeg er med i hobbyklubben, der selger de en kjempe kjekk bok for nybegynnere og de som ikke er det. Kjøpte meg den, og der er det mange forskjellige mønster og mønster med 3 farger:) Når det kommer til kjørepose, så har dropsdesign.no noen fine oppskrifter:)

Takk takk :) Jeg får vel ta meg en titt på hobbyklubben og dropsdesign da :) Tusen takk for tips :)

Klesklypa skrev:

*lille*my* skrev:

Dette var bare heilt nydelig! kan eg stjele ideen??
kas garn du brukte? og kor mange løker pr lapp??
sydde du det sammen før eller etter du tove det?

Takk :) Ja, bare stjel! Jeg har stjålet den selv..tror det er Sandnesgarn som har en oppskrift. Jeg brukte garn fra sparkjøp..jeg bare spurte hvilket som var til toving. Brukte pinne nr 4 og la opp 30 masker. Prøvde å få de kvadratiske. Det er strikket i remser, dvs 6 lapper på en remse og så sydde jeg sammen :)

Takk :)

sydde du  sammen remsene før du tova? eller tove du remsene først?

Klesklypa skrev:
Takk :)

sydde du  sammen remsene før du tova? eller tove du remsene først?

sydde sammen først! Det blir ganske tykt, så vanskelig å få det fint hvis ikke...

Back
Topp