Strikketråd&hekletråd :)

Jeg er litt over gjennomsnittet hekta på strikking og hekling fra før. Sa til sambo nå at jeg kommer til å gå amok i alle strikkebøkene mine her nå og lage babykolleksjon :D Kommer til å strikk masse selv, men ikke bare til den første tiden. Strikker i større størrelser også, til ca de 2-3 første åra. Har strikka masse til venninner som har fått baby, og nå skal jeg strikke babyklær til meg selv. God, men fremdeles litt rar følelse :)

Har lagt opp hundreogørten masker til vognpose ala ByMilla, så får me sjå om eg vert ferdig i år :P

Jeg tror mitt neste prosjekt blir et mor signes babyteppe. Synes de ser så praktiske ut. Klarer nesten ikke vente med å få kjøpt garn og pinner.

Har strikket noen babytepper tidligere, og kommer til å gjøre det nå også.har så lyst til å strikke hentesett, må se om jeg finner noe enkelt.:)

Har egostrikk på pinnene, en genser til meg selv som er så kjedelig å strikke at jeg bare tar den fram av og til og strikker noen rader før den blir lagt vekk igjen. Kanskje ferdig i 2020? Ellers skal jeg strikke en kofte til meg selv som sikkert vil lide samme skjebne. Er bedre på å gjøre ferdig babyting da. Bortsett fra tepper... Jeg har lyst å strikke stjernebuksa ellers ingen planer enda

Samme her: jeg blir aldri ferdig med strikk til meg selv. Mye bedre å strikke søte, små plagg :)

Jeg kan såvidt og strikke, men har veldig lyst til å prøve! Hvilke bøker med strikkeoppskrifter for baby/barn anbefaler dere for en nybegynner? :)

Jeg kan såvidt og strikke, men har veldig lyst til å prøve! Hvilke bøker med strikkeoppskrifter for baby/barn anbefaler dere for en nybegynner? :)

Jeg liker godt Strikk til nøstebarn, Myk Start, Klompelompe og heftene til Lene Holme Samsøe. Drops garnstudio har mange gratisoppskrifter på nett :)

Arvedrakt fra Paelas str 6mnd. Har enda en på pinnene nå, i str 1år :)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1453471409.353027.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1453471409.353027.jpg
    81 KB · Visninger: 23
Disse buksene er veldig lettstrikka Og praktiske. Sovebukse til minsten fra boka "Barnehagestrikk 2" :)

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1453471547.088909.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1453471547.088909.jpg
    135,6 KB · Visninger: 24
  • ImageUploadedByBV Forum1453471583.373811.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1453471583.373811.jpg
    147,7 KB · Visninger: 20
  • ImageUploadedByBV Forum1453471607.184744.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1453471607.184744.jpg
    137,9 KB · Visninger: 20
gleder meg til å begynne å strikke å hekle til den lille :D men tør ikke helt å begynne før det har gått 12 uker, men kan godt hende jeg sprikker før den tid! ;)

Må si jeg gleder meg til å fortelle besteforeldrene etter uke 12 når jeg ser her inne. Jeg er ikke god på å strikke. Men har heldigvis familie som er det. Det er jo så nydelig med strikking!

Back
Topp