Strikket hentesett

det finnes utrolig mye fint!! Hadde man bare vært flink å stikke....Stemora mi skal heldigvis strikke en dress i viking-garn. Med sånn nøste der det er mange forskjellige blåfarger på en bunt, så det ser ut som et mønster :)

Jeg kommer nok til å bruke en kjole og body som "hentesett"..
Hadde hentesett til eldstemann, som svigermor kjøpte, men det ble jo bare brukt den ene gangen.. Og strikketøy er jo kanskje litt varmt i august.. Hvertfall for oss som skal ha tidlig i måneden..

Heller strikke litt til babyen som hun kan bruke når det begynner å bli litt kaldere..

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: Gopio

har nå funnet dette settet som jeg syns var veldig fint [:D]

Men er det ørtåførti varmegrader har jeg på noe lettere ja selvfølgelig.. vil jo ikke at babyen skal svette ihjelp på tur hjem fra sykehuset heller.. [8D] Men ull regulerer som regel varmen da, å det trenger jo ikke bli strikket i 100% ren ull liksom, kommer nok til å strikke i babyull eller lignende som ikke klør, og er meget behagelig...

Åååh, det var nydelig...
Hvor fant du det?

Ja falt for pladask for dette jeg også [:D] Så nå har jeg sagt ifra til mamma [:D] og garn blir vel innkjøpt imorgen om jeg kjenner henne rett.. [8D]
Oppskriften er fra Dalegarn, hefte nr 226, side 8 & 9 [:)]
http://www.dalegarn.com/catalog.php?hId=62

Det holder jeg også på å stikke til den lille [:)]

ORIGINAL: bkm

vi skal ha hente sett fra dalegarn,,baby katalog nr:197 side 10 oo 11,,i hvit garn og lys rosasilkebånd.
http://www.dalegarn.com/

ORIGINAL: Sisko

Her har den kommende bestemora og den kommende oldemora strikka så mange hentesett at vi blir nødt til å stoppe for hver 100m og bytte hvis vi skal få brukt alle.. Haha.. De bare strikker og strikker og strikker.. Og de har helgradert seg, og strikket både i rosa, blått og nøytrale farger.. [:D]

ha ha ha, tar helt av der altså med andre ord [:D] fint å ha noe å velge i da [:)]

se så nydelig da!!!! http://www.dalegarn.com/catalog.php?hId=62 må trykke på det første heftet å trykke på pilen som åpner heftet to ganger!!![:)]

ORIGINAL: Augustlykke

da lille snuppa ble født hadde vi på henne en fleece dress da vi skulle hjem fra sykehuset.
denne hadde da mormor kjøpt, flirer like mye hver gang jeg ser på bildet vi tok før vi skulle dra.
dette var da 19.juni og det var sol og kanskje 15-20 varmegrader ute [8D] var redd hun skulle fryse..åsså var det jo alt for stort!! haha blir nok noe lettere denne gangen [;)] 

ha ha ha, så bra, hadde nok trekt litt på smilebåndet jeg oxo, hadde jeg sett deg gå rundt med den på den lille [:D]men var ikke bedre jeg!!! da jeg fikk førstemann hadde jeg tatt med en bobledress i to deler til hjemreisen, greit nok at det var i midten av februar, men jenta var 48cm lang og dressen var i str 62 [:D] he he he, vi hadde fått dressen av min farmor som elsket å shoppe klær men hadde jo ikke begrep om strørrelser i det hele tatt [:D] så man kunne jo såvidt skimte den lille langt nede i dressen!!! ha haha....

Dette fine settet holder svigermor på å strikke i str 3-6 mnd. Vi ville heller ha det i denne størrelsen, for da kan man få brukt det litt mer [:)]

Synes det er kjempe fint

Så skal søsteren min begynne å strikke dette som lillegutt kan bruke til vinteren 2011 (ca 16 mnd). Hun må bare bli ferdig med et annet sett hun har strikket til lillegutt[:D]. Jeg har mange strikkeglade entusiaster i familien min, så jeg er veldig heldig [:)] Jeg kan jo ikke strikke selv [8|]

Back
Topp