Strikket hentesett

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Sitter og leter etter strikket hentesett som mamma skal strikke, men finner ingen jeg liker.. føler de enten blir veldig jentete, eller helt enkle [&:]

Noen som har funnet ut hvordan sitt skal se ut???? Bilder? [:)]

Ah, har ikke kommet så langt enda jeg..[8|] Men tror ikke jeg skal ha strikkesett.. Tenkte at det ble for varmt, siden det er på sommeren.¨
Har mange fine bilder på nett[:)]

ORIGINAL: Vugge

Har ikke heeelt skjønt hvorfor alle prater om det hentesettet jeg?... [8|] Må man ha det planlagt?...
Er det ikke enklere med noe som passer den dagen man skal hjem liksom?..
Om det er kaldt varmt så er det vel mer behagelig for den lille med noe lettere klær?
Eller?..
Prøver bare å sette meg inn i alt altså [:)]

Haha, enig[:D]
Hva er et hentesett da.. er det ikke bare vanlige klær..?[8|]

Har ikke heeelt skjønt hvorfor alle prater om det hentesettet jeg?... [8|] Må man ha det planlagt?...
Er det ikke enklere med noe som passer den dagen man skal hjem liksom?..
Om det er kaldt varmt så er det vel mer behagelig for den lille med noe lettere klær?
Eller?..
Prøver bare å sette meg inn i alt altså [:)]

Tenker veldig likt som deg! men her i gården var hentesettet strikket for 6-7 år siden til første barnebarn [:D] Så her er prinsen pent nødt til å ha det på seg, uansett vær og føre.. haha [:D] Heldigvis strikket i bomull (tror jeg)..

vi skal ha hente sett fra dalegarn,,baby katalog nr:197 side 10 oo 11,,i hvit garn og lys rosasilkebånd.
http://www.dalegarn.com/

Her driver bestemor og strikker hentesett uten å ha spurt meg om jeg i det hele tatt vil ha... Det blir hvitt, men er nok ikke helt umulig at det blir igjen hjemme den dagen vi drar på sykehuset [:-][:)]

Hentesett er bare et ord jeg bruker på det da, har jo selvfølgelig ikke på prinsen strikkaklær om det er 30 grader og sol ute [8D]

Men altså strikket sett til å ha senere utover høsten da, kan være godt å ha et helt strikket sett i bilstolen, vogna osv når det blir høst... [:)]

ORIGINAL: bkm

vi skal ha hente sett fra dalegarn,,baby katalog nr:197 side 10 oo 11,,i hvit garn og lys rosasilkebånd.
http://www.dalegarn.com/

Det så fint ut ja.. Har kikka litt på dette jeg også..

Jeg tror det for mange er noe helt spesiellt ved det å skulle ta med babyen hjem fra sykehuset ro første gang, og at de da gjerne planlegger antrekket for akkurat denne spesielle dagen :)
På samme måte som man planlegger et spesiellt antrekk for andre spesielle dager!
Men det er jo forskjellig fra person til person hvor mye man legger i det, på samme måte som man er forskjellige på andre måter også!

Selv hadde jeg hatt lyst til å ha denne dressen som mamma har strikket til lillebror på, men er redd den blir for stor! Kanskje jeg får til noe lignende selv? http://maichenh.blogspot.com/ Den synes jeg i alle fall er veldig fin til gutt :)

Fikk hentesett som svigermor strikket til førstemann, må innrømme det ikke var særlig fint... Feil farge (sa til henne at jeg ikke ville ha lyseblått, men lyseblått ble det), ujevnt strikket, ene armen var lenger enn den andre og lua var alt for liten. Menmen, ingen andre som strikker så var nå forsåvidt glad for å få det allikevel da. Vet ikke om vi kommer til å bruke det som hentesett denne gangen, mulig det bare blir "vanlige" klær. 

Jeg holder på med et fra sandnes garn, de har kjempe mange fine[:)]

ORIGINAL: Mammaia 81

Jeg tror det for mange er noe helt spesiellt ved det å skulle ta med babyen hjem fra sykehuset ro første gang, og at de da gjerne planlegger antrekket for akkurat denne spesielle dagen :)
På samme måte som man planlegger et spesiellt antrekk for andre spesielle dager!
Men det er jo forskjellig fra person til person hvor mye man legger i det, på samme måte som man er forskjellige på andre måter også!

Selv hadde jeg hatt lyst til å ha denne dressen som mamma har strikket til lillebror på, men er redd den blir for stor! Kanskje jeg får til noe lignende selv? http://maichenh.blogspot.com/ Den synes jeg i alle fall er veldig fin til gutt :)

Ja, kan jo se den :)
Kommer sikkert ikke til å ta på ho en hvit body og ferdig med det liksom,
men ser det er så mange som strikker.. Kommer dere til å ta på det selv om det er snørrogførti varmegrader ute og sola skinner, fordi det er hentesettet liksom, eller vurderer dere noe annet da?..
Ser for meg at det er mer naturlig med en søt kjole evt enn strikkesett i august?..

Nå har jeg termin 29.aug da, og går helt sikkert over med min flaks. Også bor vi i nord, her er det aldri ørtogførti varmegrader...så snakker bare for meg selv nå[8D] Så ja, her blir sikkert hentesettet brukt uansett, hvis ikke værgudene absolutt ikke vil at vi skal bruke det og slår på stortromma med et kjempevær da[:D]
Og merinoull kan brukes hele året forresten[;)]

Ja man kan jo alltids ha med seg noe annet og, som er søtt...som ikke er sååå varmt...
Men vet jo om folk som lar babyen ligge på lammeskinn hele sommeren, for ull regulerer jo barnets temperatur, så det blir liksom aldri for varmt...
Men i 30 varmegrader ville jeg jo ikke hatt på ungen min ullklær[8D]

har nå funnet dette settet som jeg syns var veldig fint [:D]

Men er det ørtåførti varmegrader har jeg på noe lettere ja selvfølgelig.. vil jo ikke at babyen skal svette ihjelp på tur hjem fra sykehuset heller.. [8D] Men ull regulerer som regel varmen da, å det trenger jo ikke bli strikket i 100% ren ull liksom, kommer nok til å strikke i babyull eller lignende som ikke klør, og er meget behagelig...

ORIGINAL: Gopio

har nå funnet dette settet som jeg syns var veldig fint [:D]

Men er det ørtåførti varmegrader har jeg på noe lettere ja selvfølgelig.. vil jo ikke at babyen skal svette ihjelp på tur hjem fra sykehuset heller.. [8D] Men ull regulerer som regel varmen da, å det trenger jo ikke bli strikket i 100% ren ull liksom, kommer nok til å strikke i babyull eller lignende som ikke klør, og er meget behagelig...

Åååh, det var nydelig...
Hvor fant du det?

ORIGINAL: Mammaia 81

Ja, kan jo se den :)
Kommer sikkert ikke til å ta på ho en hvit body og ferdig med det liksom,
men ser det er så mange som strikker.. Kommer dere til å ta på det selv om det er snørrogførti varmegrader ute og sola skinner, fordi det er hentesettet liksom, eller vurderer dere noe annet da?..
Ser for meg at det er mer naturlig med en søt kjole evt enn strikkesett i august?..

Bomullsgarn, jenter, det er trikset for vordende strikkeglade mødre og bestemødre dersom det blir sommerbaby [:)] Mamma er igang med en pitteliten jakke til knøttet vårt som hun strikker i Mandaringarn http://www.sandnesgarn.no/Garn.aspx?garnId=100112

Jeg strikker i babyull fra Dale eller Lanett fra Sandnesgarn, men da lager jeg i str. 3-6 måneder.

[:)]

haha ja har tenkt mye på det i ettertid! hva jordmødrene må ha tenkt da jeg skulle dra [8D]
men nå flirer jeg bare av det, var jo førstegangs og bor i nordnorge, og vi bruker ikke å ha så fint vær i juni. å sykehusbaggen ble jo pakket i mai en gang [8D]

ORIGINAL: milo_78

hentesett ja, hmmmmmmmm jeg har lyst på sånn mariusheldress, men har jo ingen som kan strikke det for meg[:@] 

Du får bestille hos noen[:)]

Mamma har strikket et veldig fint et i babyull til meg, men jeg har jo ikke termin før 02.september, så regner med det er greit å ha en liten ulljakke på lur [:)] Med førstemann hadde vi ikke noe hjemmestrikket, da sendte jeg pappa`n på shopping før vi dro hjem[;)]Hadde jo ikke kjøpt noe i str 50, forventet jo en diger plugg, hehe.

Back
Topp