Strikket babyteppe

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sniker fra mai her. Men tenkte kanskje noen her også strikker eller vil ha strikkeinspirasjon!
Noen av dere som har strikket eller har fått strikket til dere et vognteppe? Kan jeg se bilde?
Jeg har tenkt å strikke et vognteppe i ull, usikker på om jeg vil ha ensfarget eller tofarget. Men tenker litt enkelt, nokså tettstrikket (så det er varmt) også må jeg greie å finne farger som passer til den mørkeblå vogna.
Hvor stort bør det være? -som en vogndyne?
 
Sniker fra mai her. Men tenkte kanskje noen her også strikker eller vil ha strikkeinspirasjon!
Noen av dere som har strikket eller har fått strikket til dere et vognteppe? Kan jeg se bilde?
Jeg har tenkt å strikke et vognteppe i ull, usikker på om jeg vil ha ensfarget eller tofarget. Men tenker litt enkelt, nokså tettstrikket (så det er varmt) også må jeg greie å finne farger som passer til den mørkeblå vogna.
Hvor stort bør det være? -som en vogndyne?

Jeg strikker vognteppe i mariusmønster. Mener det er Sandnesgarn som har det, og strikker med smartgarn på pinne 3,5. Blir vel ca 65 cm langt, tror jeg.
 
Jeg hadde tenkt å strikke teppe, men var heldig nok at begge søstrene mine strikket hver sitt teppe til babyen. Det ene er strikket i rillestrikk med rosa/lilla striper og det andre er strikket i havskummønster med mintfarge :) Er veldig fornøyd med begge!
 
Jeg strikker vognteppe i mariusmønster. Mener det er Sandnesgarn som har det, og strikker med smartgarn på pinne 3,5. Blir vel ca 65 cm langt, tror jeg.
Vi vurderer det også, siden lillebror mest sannsynlig skal hete Marius ;) Strikker du i standardfarger?
 
Vi vurderer det også, siden lillebror mest sannsynlig skal hete Marius ;) Strikker du i standardfarger?
Nei, liker ikke standardffargene..

Bunnfarge i brunt, mønster i lyseblått og en varm hvit på toppen. Slik blir det ganske dempet og rolig :)
 
Min mor har strikket "Diana teppe" til alle mine, i deilig myk babyull. Har hatt med teppet til føden, og brukt det fra dag 1 :) de har enda teppene sine i senga [emoji175]
 
3f608903e355a02fbf51db291838cdcc.jpg


Holder fortsatt på med dette. Blir litt sånn 'in between projects'[emoji39] Tenker å sy på fleece på baksiden[emoji4]
 
Back
Topp