Strikkere! Se hit!

ALN89

Forumet er livet
Hva betyr "1 r løst av, 1 r, trekk den løse m over"?

Evt om det finnes en video?

Hilsen nybegynner :)

Betyr "r" rett? Altså ta masken rett over på pinnen, strikk en tett maske og så trekke den løse rette masken over den jeg strikket?

Du stikker høyre pinne inn i masken som om du skal strikke den rett, men bare flytter den over på pinnen uten å strikke den. Så strikker du neste maske rett, før du henter den masken du først bare flyttet over og slipper den over den rette masken slik at du sitter igjen med bare en maske istedet for to. Vanskelig å forklare, men kanskje forståelig? :)

Du skal løfte av masken som om du skulle ha strikket den rett, strikk en rett maske, så løfter du den første over den siste så du sitter igjen med bare en maske.
r = rett ja:)

Finnes masse videoer på garnstudio.no og youtube;)

Hva strikker du? :)

Betyr "r" rett? Altså ta masken rett over på pinnen, strikk en tett maske og så trekke den løse rette masken over den jeg strikket?

Ja :)

Åååh, dere er gull altså :D :D jeg holder på med et babyteppe. Akkurat nå er det en blondekant som går rundt teppe. Teppe og kanten skal strikket hver for seg og jeg har egentlig begynt på teppe for å øve/lære, men har mistet en maske og må vente på at mamma skal vise/redde meg :p

Tror jeg har skjønt det, skal strikke litt til så kan jeg vise arbeidet og høre om det er rett :p

Guuuud så nydelig! Hvilket nr er oppskriften så jeg kan finne på nettet??

Back
Topp