Strikker du til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Har strikket ferdig et bellateppe som var litt over halvferdig. Nå orker jeg ikke. Gleder meg til strikkelysta kommer tilbake. Og vi får vite kjønn☺️
Den strikket jeg sist jeg var gravid. Favoritt pledd! Nydelig mønster. Hvilken farge strikker du den i?:D

Ja, jeg skal, men ikke begynt enda. Vil sikker meg at alt er ok først.

Skal i hvert fall strikke et teppe, blir vel ikke behov for så mye strikketøy før høsten, så har litt bedre tid til det. Tenker et teppe i alle regnbuens farger, og bølge- eller sikksakkmønster.

I dag fikk jeg noen nøster Merino fra Knitting for Olive i posten. I fargen støvet artisjokk. Lurte veldig på hva jeg skulle bruke det til. Også, som et tegn fra oven, kom en oppskrift jeg har ventet lenge på ut i dag i dag. Kornaksteppet fra Lillerille. Men lurer på om det skal bli et teppe til kollegaen min, som er 13 uker på vei.

En på jobb begynner med vognteppe til lille når jeg kjøper garn :Heartred det har ikke jeg tolmodighet til så det var supert at hun ville, da blir det grønt som vogna tror jeg.
Strikker en del selv, men har ikke kommet ordentlig i gang med babystrikk

Noen som har forslag til hvilken strikkebok som er «inn» for nyfødte i dag? Har en farmor som er veldig flink å strikke, og som gleder seg til å strikke til lille. Hun blir oldemor til lille i magen, så jeg har kjøpt sånne merkelapper hvor det står «Made by Oldemor» og vil kjøpe en strikkebok som hun kan få til jul.

Hun har bare en haug med masse forskjellige gratishefter osv. En bok er kanskje litt kjekkere å ha, nå som hun har mange barnebarn og flere oldebarn [emoji4]

Edit: Jeg bestilte en fra Klompelompe og en fra Tiddelibom. Noen som har erfaring med disse?

Last edited:
Noen som har forslag til hvilken strikkebok som er «inn» for nyfødte i dag? Har en farmor som er veldig flink å strikke, og som gleder seg til å strikke til lille. Hun blir oldemor til lille i magen, så jeg har kjøpt sånne merkelapper hvor det står «Made by Oldemor» og vil kjøpe en strikkebok som hun kan få til jul.

Hun har bare en haug med masse forskjellige gratishefter osv. En bok er kanskje litt kjekkere å ha, nå som hun har mange barnebarn og flere oldebarn [emoji4]

Edit: Jeg bestilte en fra Klompelompe og en fra Tiddelibom. Noen som har erfaring med disse?
Så hyggelig:happy: jeg har alle fra klompelompe og syns det er kjempefine bøker med masse fine og ikke minst forståelige oppskrifter. Masse til baby i de:) ellers har jeg bestilt enkelt oppskrifter fra tiddelibom, men har ikke boka. Masse fint der og! Kan ellers anbefale å ta en titt på bøkene fra paelas, vet de kommer med en egen strikkeblogg med oppskrifter kun til baby snart (eller om den har kommet). Også veldig mye fint i «kjærlighet på pinner» og «myk start».

Så hyggelig:happy: jeg har alle fra klompelompe og syns det er kjempefine bøker med masse fine og ikke minst forståelige oppskrifter. Masse til baby i de:) ellers har jeg bestilt enkelt oppskrifter fra tiddelibom, men har ikke boka. Masse fint der og! Kan ellers anbefale å ta en titt på bøkene fra paelas, vet de kommer med en egen strikkeblogg med oppskrifter kun til baby snart (eller om den har kommet). Også veldig mye fint i «kjærlighet på pinner» og «myk start».
Strikkebok ikke strikkeblogg:p

Tusen takk for gode tips! [emoji2] Skal absolutt sjekke de ut [emoji106][emoji2533]

Jeg liker veldig godt klompelompebøkene, masse fint ❤️

Om du skal ha flere senere anbefaler jeg å gå på biblioteket og se i strikkebøkene der før du evt kjøper :) det er så mange bøker som har EN fin oppskrift og resten not so much synes jeg.. Da er det greit å ha sjekket den ut før man kjøper :)

Foreløpig har jeg strikket dette så langt:)
-kranseromper
-kransejakke
-lillebrors romper
-kalinkaromper
Nå holder jeg på med hentesettet fra ministrikk (knapperbakjakka med tilhørende bleiebukse)

Vedlegg

• E1698EF5-6D74-4ACC-990B-A2B0685CF5D8.jpeg
    E1698EF5-6D74-4ACC-990B-A2B0685CF5D8.jpeg
    867,6 KB · Visninger: 16
Foreløpig har jeg strikket dette så langt:)
-kranseromper
-kransejakke
-lillebrors romper
-kalinkaromper
Nå holder jeg på med hentesettet fra ministrikk (knapperbakjakka med tilhørende bleiebukse)

Wow for en produksjon!! Jeg har ikke energi til å strikke noe som helst [emoji53]

Vil strikke litt etterhvert, men vet ikke helt hva enda. Har også mye selvstrikk fra førstemann liggende, det meste i nøytrale farger :) Og tida strekker liksom ikke like mye til nå med en toåring og jobb :-P

Det er stort sett det eneste jeg har energi til for tiden. Da det blir mye sofasliting for tiden får jeg værtfall strikket litt om ikke annet:)

Sliter også sofaen mye men gjerne med øynene igjen [emoji28][emoji85]

Back
Topp