Strikkeplaner

Hvordan går det med strikkeplanenw til folk? Noen som er i gang med babystrikken :love017
Jeg har kjøpt garn til en blå Monday suit. Når den er ferdig skal jeg strikke Allværslua og Mini jord tøfler. Alt i minste størrelse så det kan brukes rett etter fødsel. Hva med deg?

Jeg har kjøpt garn til en blå Monday suit. Når den er ferdig skal jeg strikke Allværslua og Mini jord tøfler. Alt i minste størrelse så det kan brukes rett etter fødsel. Hva med deg?
Å, det blir fint :Heartblue jeg har strikket sorgenfri omslagsjakke i minste størrelse. Og en nyfødtlue han kan bruke på føden. Og 70% av et korsham teppe. Men blir for kjedelig i lengden så må bytte litt på. Akkurat begynt på sunday suit, i minste størrelse. Det er jo så smått. Hadde helt glemt det:laughing002

Hvordan går det med strikkeplanenw til folk? Noen som er i gang med babystrikken :love017
Strikket masse! Men nå er jeg lei av å strikke i beige, brunt og hvitt, så nå strikker jeg litt småting til en venninne som får baby denne mnd (Allværslua, smokkesnor og lillebjørnlue). Imorgen får vi vite kjønn, og da skal det strikkes hentesett i enten blå eller rosa! Under er hva jeg har strikket til lille enn så lenge! IMG_4850.jpeg

Her strikker jeg kosepose til lille :) (bilde fra bluum.no)

1000019060.jpg

Strikket lik til lillemor og vi brukte den masse til henne. I mars er det kaldt i nord, så vi hadde lillemor inni kosepose inni vognposen blant annet. Ville at baby i magen skulle få sin egen da alt jeg strikket til lillemor et lagt i kasser merket henne. Tenkte de skulle få arve sitt eget strikketøy :love017

Noen forslag til superenkle ting å strikke til baby? Jeg er helt noldus på strikking, men mestrer vanlig strikking rett frem greit. Er snart ferdig med et helt enkelt pledd (en farge og kun «rett-frem-strikk»), og vil gjerne lage noe mer når det er ferdig:love017 Er åpen for å strikke noe annet for å utvikle strikkingen min videre, men opplever at det meste annet jeg har prøvd raskt blir litt vanskelig, så vanskelig at jeg gir opp før jeg er ferdig.
Hva vil du si at er enklest å strikke av klesplagg eller annet nyttig utstyr?

Last edited:
Noen forslag til superenkle ting å strikke til baby? Jeg er helt noldus på strikking, men mestrer vanlig strikking rett frem greit. Er snart ferdig med et helt enkelt pledd (en farge og kun «rett-frem-strikk»), og vil gjerne lage noe mer når det er ferdig:love017 Er åpen for å strikke noe annet for å utvikle strikkingen min videre, men opplever at det meste annet jeg har prøvd raskt blir litt vanskelig, så vanskelig at jeg gir opp før jeg er ferdig.
Hvis du kan rett, vrang, felle og øke så er det mye som er ganske ok å strikke. Skjerf, lue, pannebånd, sokker, genser/kjole med rundfelling. Google enkle oppskrifter pg test ut noe i den minste str de har.

Gensere er ikke så vanskelig. Helt vanlig genser liksom.
Det er bare kjedelig :p
Men med rundstrikk og rundfelling er det ganske enkelt. Montering og sånt har jeg ikke orket å lære meg selv, så det vet jeg ikke om er vanskelig :p

Du kan jo prøve babytøfler, små sokker (sokker er litt vanskeligere, men om man bare finner en god oppskrift, så går det fint). Eller babyvotter (de har ikke tomler, så hakket lettere).

Men mye avhenger av oppskrift og forklaring, synes jeg.

Jeg er nybegynner på strikking selv, egentlig. Har ikke tålmodighet til å strikke heller, men jeg KAN strikke gensere, votter og sokker. :p

Skal utfordre meg selv nå, dog.

IMG_20251112_175726.jpg

Jeg er snart halvveis med et blue pearl-teppe i Drops big merino. Rimelig enkelt med bare dobbelt perlestrikk, men jeg har måtte rekke opp en del omganger likevel :banghead: Neste prosjekt blir Selmas sovedrakt i Peruvian. Og når jeg ikke er så veldig glad i baby-blått så blir begge deler grønn :shy:

Back
Topp