Strikkeplaner

Blir ingen strikking til mageboeren før etter TOUL denne gangen. Men har mer enn nok som trengs til barnehagehøsten og vinteren til 2 åringen, så det kommer uanett først.har en del klart, men har mistet oversikten over hva vi har i flytte kaoset. Så akkurat nå sitter jeg og strikker på tidenes 80 talls genser til meg selv. Som skal være med på festival på fjellet :laughing002

Blir ingen strikking til mageboeren før etter TOUL denne gangen. Men har mer enn nok som trengs til barnehagehøsten og vinteren til 2 åringen, så det kommer uanett først.har en del klart, men har mistet oversikten over hva vi har i flytte kaoset. Så akkurat nå sitter jeg og strikker på tidenes 80 talls genser til meg selv. Som skal være med på festival på fjellet :laughing002
Det er viktig å ikke glemme seg selv :love7 Jeg kommer også til å fortsette å strikke til meg selv!

Noen som har tips på hva dere brukte mye av på tidligere barn? Strikketøy altså :)
Jeg brukte monday suit og sunday suit mye til hun som er født i starten av april. Til begge barna har vi brukt mye heldresser de første månedene. Etterhvert så har vi brukt Willums selebukse mye. Og generelt strikkejakke og gensere har vi mye av og det brukes fortsatt hver dag på skolen og i barnehagen om vinteren.

Jeg brukte monday suit og sunday suit mye til hun som er født i starten av april. Til begge barna har vi brukt mye heldresser de første månedene. Etterhvert så har vi brukt Willums selebukse mye. Og generelt strikkejakke og gensere har vi mye av og det brukes fortsatt hver dag på skolen og i barnehagen om vinteren.
Oki, strikker jo monday suit nå og har en Selinas sovedrakt i liten størrelse, så det er vel perfekt! Er jo så mye fint man kan strikke til disse små, så må nesten prioritere litt :)

Oki, strikker jo monday suit nå og har en Selinas sovedrakt i liten størrelse, så det er vel perfekt! Er jo så mye fint man kan strikke til disse små, så må nesten prioritere litt :)
Ja, det er greit å legge innsatsen i plaggene som er praktisk å bruke. Jeg synes luer til baby er vanskelig, det er så mange som har rar passform.
Babyteppe har jeg forresten strikket mange av og de har vi brukt mye. De største bruker barna fortsatt i bilen :)

Ja, det er greit å legge innsatsen i plaggene som er praktisk å bruke. Jeg synes luer til baby er vanskelig, det er så mange som har rar passform.
Babyteppe har jeg forresten strikket mange av og de har vi brukt mye. De største bruker barna fortsatt i bilen :)
Har allerede strikket et teppe, men er på planen at jeg skal strikke et til!

Har ikkje direkte strikkeplaner, det får mamma ta seg av evnt men brodering blir det nok blir nok å lage fødselstavle til min også har laget til alle nevøene mine, så synes det er kjekt lage bare med g og cm og vanlig klokkeslett(ikkje am bak)

Vedlegg

• IMG_8149.jpeg
    IMG_8149.jpeg
    80,8 KB · Visninger: 5
Allværslua fra strikkesoffe anbefales veldig. Den hadde hvertfall veldig god passform her :Heartpink

Eg har mor og tante som strikkar alt en ber om og litt til. Har veldig mykje strikk til både gutt og jente fra før. Og dei to andre er født i april og mai. Så ikkje veldig ulikt mtp årstid.

Men må jo ha noke nytt også er eg litt usikker på om eg hadde heildress i nyfødt størrelsen. Men en klar favoritt hos oss er denne dressen her som vokser med barnet. Har hatt den i fleire fargar og størrelsar.

Vedlegg

• IMG_2438.jpeg
    IMG_2438.jpeg
    754,4 KB · Visninger: 20
Jeg har strikket veldig få ganger i mitt liv, så strikkekunnskapene mine er veldig så som så, men har funnet noen ting jeg veldig gjerne vil prøve meg på (evt ønske meg av mamma haha).
  • Korshavn teppe
  • Aftenstrikk babypledd
  • Svaneungen (Aftenstrikk)
  • Humleungen og humlemor
  • Overvintring mini
  • En lue/kyse i tynt ull
  • Teddy dress

Er veldig heldig som har en svigermor som strikker alt man trenger og litt til. Jeg har likevel planer om å strikke et Garntopia-babyteppe til lille i magen og Kamskjellkjole til ettåringen. Det blir kos å komme i gang med strikkingen!
Jeg lider dessverre av perfeksjonisme og ferdighetene er så som så, så har også en del gamle prosjekter som ligger og venter på motivasjon (:

Jeg har strikket veldig få ganger i mitt liv, så strikkekunnskapene mine er veldig så som så, men har funnet noen ting jeg veldig gjerne vil prøve meg på (evt ønske meg av mamma haha).
  • Korshavn teppe
  • Aftenstrikk babypledd
  • Svaneungen (Aftenstrikk)
  • Humleungen og humlemor
  • Overvintring mini
  • En lue/kyse i tynt ull
  • Teddy dress
De to teppene var skikkelig fine! Har aldri strikket med den teknikken som brukes i det korshavn teppet, men fikk lyst til å prøve med på det kjenner jeg. Men først OTUL. Føler jeg ikke kan begynne med noe før etter det :wacky:

De to teppene var skikkelig fine! Har aldri strikket med den teknikken som brukes i det korshavn teppet, men fikk lyst til å prøve med på det kjenner jeg. Men først OTUL. Føler jeg ikke kan begynne med noe før etter det :wacky:
Haha enig! Prøve seg litt frem etter TUL. Tror du det er vanskelig? Har ikke så mye peiling selv, men ser jo litt komplisert ut :p Kanskje jeg burde prøve meg på noen enklere prosjekter først

Haha enig! Prøve seg litt frem etter TUL. Tror du det er vanskelig? Har ikke så mye peiling selv, men ser jo litt komplisert ut :p Kanskje jeg burde prøve meg på noen enklere prosjekter først
Jeg aner ikke. Jeg har aldri prøvd. Men er en ganske dreven strikker blitt etter mange år. Kan hende jeg hadde prøvd meg på det teppet fra aftenstrikk først. Det er så vidt jeg kan se bare rettmasker. Og også veldig veldig fint :)

Hvordan går det med strikkeplanenw til folk? Noen som er i gang med babystrikken :love017

Back
Topp