Strikkekyndige!

Blossom83

Elsker forumet
MAI 2013
Jeg prøver å strikke kjolen "kjærlighet på pinne" av Tora Frøseth. Må legge til at jeg er helt fersk når det kommer til strikking! Uansett, problemet er at jeg skal ha tre vrange i en maske. Jeg får det ikke til! Er det noen som kan forklare meg?

Jeg prøver å strikke kjolen "kjærlighet på pinne" av Tora Frøseth. Må legge til at jeg er helt fersk når det kommer til strikking! Uansett, problemet er at jeg skal ha tre vrange i en maske. Jeg får det ikke til! Er det noen som kan forklare meg?

Skal du strikke tre vrange masker sammen til en? Da tar du bare å strikker som vanlige vrangmasker, men istede for en tar du alle tre inne på pinnen og trer tråden igjennom slik du ville gjort med den ene... Dårli forklart kanskje...

Heisann! Flyttet tråden din til hobbyforumet :) Her er det mange strikkeeksperter!

Mvh. Moderator Stina

Dette står i oppskriften: vrfbf = strikk vr uten å ta m av p, strikk vr en gang til i bakre del av m uten å ta m av p, strikk vr en siste gang i fremtre del av m, ta m av p. Prøver å gjøre som det står, men noe gjør jeg tydeligvis feil...

Du skal strikke tre masker i én maske.
Strikk en vrang som vanlig, men uten å ta masken av venstre pinne. Så stikker du pinnen i samme maske på nytt, men i bakkant, og strikker en maske til uten å ta masken av. Og så gjør du det en gang til foran slik du gjorde først :)

Hvordan ble det når du prøvde da? Jeg forstod det også slik du selv forklarte det og slik det bør forklart overfor her.... Første gang en vanlig vrang maske, men ikke ta den av pinnen, flytt tråden og høre pinne bak og strikk den vrang en gang til... Da stikker du pinnen inn i masken bak fra venstre side (ikke høyre) flytt alt fram igjen og strikk masken en gang til som en vanlig vrangmaske og så ta den av venstre pinne også... Ble seende ut som tre vrange masker og så får du de hullene som markerer hjertene :)

Back
Topp