Strikkehjelp!

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Prøver å strikke votter ( rett frem og tilbake på rundpinne.) og har prøvd to ulike oppskrifter nå. Men jeg skjønner ikke bæret! Skulle gjerne hatt en t-skjeforklaring og gjerne med bilder! Noen som kan hjelpe?

Slenger meg på denne og håper jeg kan lære noe.. ;) Har lest en oppskrift på votter, men la den skeptisk fra meg og tok tak i en litt enklere utfordring ;)

Kan tipse om nettsiden dropsdesign.no hvor de har instruksjonsvideoer.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hvilken størrelse skal du strikke?

Oppskriften jeg har er nøstebarnvotter 3-5 år. Nå tror jeg at jeg skal få det til, mamma har vært her og hjulpet meg. Men tar gjerne imot hjelp likevel, for plutselig står jeg nok fast igjen :p

Kan godt hjelpe, men trenger litt mer info om hva problemet er. Har også minst en oppskrift på votter på to pinner om du trenger enda en.

Jeg bruker ikke Drops hvis jeg kan unngå det. Vet ikke hvordan videoene er, men oppskriftene er ofte mer forvirrende enn oppklarende.

Var set økning med tommelen på siden du slet med? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har strikket og tovet votter. Fant oppskrift på www.sandnesgarn.no.
Vottene et i et utgått hefte, så oppskriften ligger gratis på nett.

'Tova votter' heter det. Det står nr 13 i hjørnet.
De er veldig fine:D

Oppskriften jeg har er nøstebarnvotter 3-5 år. Nå tror jeg at jeg skal få det til, mamma har vært her og hjulpet meg. Men tar gjerne imot hjelp likevel, for plutselig står jeg nok fast igjen :p
HVa står du fast i da, har strikket endel av de vottene :D

Kan godt hjelpe, men trenger litt mer info om hva problemet er. Har også minst en oppskrift på votter på to pinner om du trenger enda en.

Jeg bruker ikke Drops hvis jeg kan unngå det. Vet ikke hvordan videoene er, men oppskriftene er ofte mer forvirrende enn oppklarende.

Jeg er enig i at drops sine oppskrifter kan være slitsomme, men instruksjonsvideoene er flotte! De anbefaler jeg, brukt dem masse for å lære nye teknikker. :-)

Back
Topp