Strikkehjelp

Nøste77

Gift med forumet
Jeg "kan" strikke, men jeg kan IKKE strikke mønster! Altså mønster som i ei stjernebord f.ex.
Jeg prøvde dette ei gang, men det krympa godt ja..... [&:]
Jeg klarer ikke å lage nok slakk i tråden til at det blir bra foran for å si det sånn. Mener jeg
strammer for masse, men skjønner ikke åssen jeg skal klare å la være heller [&:]

Så derfor lurer jeg på om noen har noen gode tips til meg, og/eller link til videoer [:D]

jeg gjor akkurat det samme selv...nå holder jeg på å strikke et sett med mønster for å lære meg selv at jeg ikke skal stramme...jeg bare prøver å holde tråden slapp...og til nå så har jeg klart det:)

du "skal" tvinne tråden med deg hver 3 eller 5 maske.. slik at den følger arbeidet ditt fint rundt hele tiden[;)]

men blir det for stramt pleier det åbli mye bedre når en damper arbeidet etter på :))

øvelse gjør mester:) bar gjør det noen ganger, så blir det bra etterhvert:)

Jeg har også litt det samme problemet. Men prøver å strekke arbeidet godt ut hver gang jeg skifter farge. Da blir jo den løse tråden bak like lang som de strikkede maskene kan strekkes i bruk, og det fungerer for meg iallefall. [:)]

hadde samme problem før, prøvde å lære meg å ikke stramme tråden, men det funket bare ikke.. hvis du skal strikke bare en liten del av arbeidet med mønster kan det kanskje hjelpe å gå opp en pinne størrelse akkurat der hvor du skal strikke mønster, da blir det ihvertfall ikke llike stramt, og så blir det mye bedre når du får dampet arbeidet.

ORIGINAL: Civena

du "skal" tvinne tråden med deg hver 3 eller 5 maske.. slik at den følger arbeidet ditt fint rundt hele tiden[;)]

Hvordan tvinner jeg tråden med meg da? [8D] (er helt håpløs jeg skjønner du...)[&:]

Tusen takk for svar alle sammen [:D]

snurr trådene rundt hverandre sånn at dem er snurra på baksiden av arbeidet ... eh..om du skjønte?

ORIGINAL: Nøste77

ORIGINAL: Civena

Hvordan tvinner jeg tråden med meg da? [8D] (er helt håpløs jeg skjønner du...)[&:]

Tusen takk for svar alle sammen [:D]

Viss du har ett nøste på hver side av deg når du strikker, så tar du mønster fargen og legger over en gang den andre tråden (slik at det krysses,men nøstet skal tilbake på samme siden som du hadde det på) viss du skjønner hva jeg mener???

Si jeg har mønster fargen ved siden av venstre låret mitt,og bunnfargen på side av høyre låret mitt.
Så tar jeg mønster fargen over tråden til bunn fargen,og legger den tilbake til siden av venstre låret mitt. haha!
skikkelig bra forklaring dette[8D]

Såååå enkelt ja [8D]
Skjønte det da dere begge forklarte det [;)]
Så nå må jeg prøve det ut en dag!
Tusen takk for hjelpa [:D]

ORIGINAL: Mavir

Jeg har også litt det samme problemet. Men prøver å strekke arbeidet godt ut hver gang jeg skifter farge. Da blir jo den løse tråden bak like lang som de strikkede maskene kan strekkes i bruk, og det fungerer for meg iallefall. [:)]

Sånn har jeg også gjort det.

Back
Topp