Strikkedilla :)

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Har såååååååååå lyst å begynne å strikke babytøy nååååååå!!! 9+1 i dag så hadde tenkt å vente til 2 trimester med å strikke ;) Andre som også har strikkedilla???

Jeg er en hekler, men skal lære meg å strikke nå! Har kjøpt garn og skal prøve meg på en voksenlue først. Prøver å finne ut hvordan jeg kan fikse problemet dersom jeg mister en maske....... noen tips?

Jeg er en hekler, men skal lære meg å strikke nå! Har kjøpt garn og skal prøve meg på en voksenlue først. Prøver å finne ut hvordan jeg kan fikse problemet dersom jeg mister en maske....... noen tips?

For å få det penest bruker jeg å rekke oppigjen til jeg får hatt alle maskene opp igjen ;) Tungvint, men skjer heldigvis ikke så ofte at masken faller av :) Jeg har tenkt på å lære meg hekling ;)

Dersom noen har noen flotte strikke/hekleoppskrifter på babytøy/tepper, så kan vi jo dele her??! :)

Ja, gjerne dele det her :) Jeg har ikke gått til anskaffelse av babyoppskrifter enda. Har mye som går fra 2-5 år ;)

jeg har aldri vært noe interessert i eller flink med håndarbeid, men nå har jeg egentlig lyst til å lære meg. MEN nå har jeg begynt å prøve å brodere julekalender til gullet mitt så må nok konsentrere meg om å prøve å få ferdig den først, var ikke like enkelt som jeg så for meg det der hehe og har bare gjort rammen rundt ennå hihi

Jeg kan ikke strikke, men misunnelig på dere som kan!
Elsker å kle gutten min i hjemmestrikk.

Her kan verken jeg, bestemødre eller oldemødre strikke!
Men heldigvis så har de alle en haug med venniner så er veldig glad i å strikke ;)

Er ikke strikker selv, men mamma er rå på strikking, så ønsker av henne det jeg finner ut jeg har lyst på :D

Jeg kan ikke strikke, men misunnelig på dere som kan!
Elsker å kle gutten min i hjemmestrikk.

Her kan verken jeg, bestemødre eller oldemødre strikke!
Men heldigvis så har de alle en haug med venniner så er veldig glad i å strikke ;)

Jeg begynte å strikke litt før jul. Før det hadde jeg bare strikket skjerf å slikt på skolen. Fikk søsteren min til å vise meg noen triks, og hvordan man legger opp og div. Har også en mor som har strikket i alle år, som jeg bruker å spørre dersom jeg står fast i en oppskrift. Egentlig ikke så vanskelig, men er greit å ha noen å spørre når man står fast :)

Jeg begynte å strikke litt før jul. Før det hadde jeg bare strikket skjerf å slikt på skolen. Fikk søsteren min til å vise meg noen triks, og hvordan man legger opp og div. Har også en mor som har strikket i alle år, som jeg bruker å spørre dersom jeg står fast i en oppskrift. Egentlig ikke så vanskelig, men er greit å ha noen å spørre når man står fast :)

Da er det kanskje håp for meg også,
men ja en nok en stor fordel å ha gode hjelpere i nærheten i starten. :D

Jeg har strikket meg mett! hehe:) Men jeg syr, og jeg gleeeeder meg til jeg kan begynne å sy babytøy til babyen vår:) Istedefor til alle andre;)

Jeg kan strikke litt, men har det siste året ønsket å lære meg å strikke etter oppskrifter og sånt, men pga kronisk tennisalbue blir det lite strikking her nå :( Nå er jeg i behandling på sykehuset for armen og håper jeg kan hive meg i strikking utover våren/sommeren :)

Jeg har strikket endel før, men synes nå ikke selv at det blir så fint som "de andre" får til :P
Gleder meg og til å prøve å strikke babytøy :)
Jeg tenkte alltid at om jeg ble sykemeldt så kom jeg til å få masse tid til å strikke, men nå orker jeg bare ikke :/

Ps: jeg plukker alltid opp mistede masker med heklenåla, mye enklere enn å rekke opp alt.. Mister jeg en vrang maske derimot.. da blir det enten å rekke opp, eller så blir det mindre pent..

http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/lessons_knitting.php#8
trykk på nest siste i menyen på strikkekurset så slipper du å scrolle selv ;)

Er en hekler jeg, og heldigvis har d kommet masse kjekke oppskrifter nå;) har heklet masse luer, tøffler og babytepper til guttene mine, og nå har jeg begynt på et babyteppe til svigerinnen min som ska hai juni. men er rimelig misunnelig på dere som kan strikke!!!! får plutselig ti tommeltotter me en gang jeg tar i strikkepinnene....

Jeg også, men skal vente til jeg har vært på ul om 13 dager...synes det er så lenge å vente!

Jeg strikker masse, både til meg selv og ting jeg gir i gaver. Synes det kjempeartig. Hekler også litt, men her er jeg nybegynner. Garnstudio har masse fine oppskifter pluss at jeg ploger gjennom en del blogger og finner masse fine oppskrifter der. Kanskje vi skulle ha en oppskrift-tråd som vi kan legge inn kun oppskrifter og evt resultat?

Back
Topp