Strikkede klær til vinterbaby

Mamma hadde allerede begynt å strikke babyklær før jeg ble gravid (hun visste ikke at vi prøvde). Hun tenkte det var kjekt å ha liggende, så der var det ei som lengta etter barnebarn ja. Sånn sett er det perfekt med novemberbarn. Mamma strikker så fort at det helt sikkert er en full garderobe klart til babyen kommer, så det gleder jeg meg til :) Så får jeg vel prøve meg på noe selv også.

Får vinterbaby (slutningen av november) og har blitt tilbudt av familie og noen venner alt.. Å få hjemmestrikk! Men er det typer garn en skal holde seg unna, typer garn å anbefale? :smile Så jeg kanskje heller kan kjøpe garn for de som vil strikke, da jeg ikke vil de skal strikke noe som ikke er brukendes?

Får vinterbaby (slutningen av november) og har blitt tilbudt av familie og noen venner alt.. Å få hjemmestrikk! Men er det typer garn en skal holde seg unna, typer garn å anbefale? :smile Så jeg kanskje heller kan kjøpe garn for de som vil strikke, da jeg ikke vil de skal strikke noe som ikke er brukendes?

Kjøp babyull, evt merino, disse er lager for å ikke klø på barnehud, så alt som skal rett på hud burde være merino eller babyull :)
Du kan godt ha alpakka også, men ikke direkte på huden (ikke luer, bodyer ol) :)
Alt kan brukes, både tykt og tynt, kommer helt ann på plagget :)

Kjøp babyull, evt merino, disse er lager for å ikke klø på barnehud, så alt som skal rett på hud burde være merino eller babyull :)
Du kan godt ha alpakka også, men ikke direkte på huden (ikke luer, bodyer ol) :)
Alt kan brukes, både tykt og tynt, kommer helt ann på plagget :)

Takker så mye for responsen din! :happy: Det var til stor hjelp, dette må jeg se å notere ned! Blir nok strikket mer plagg som er utenpå tenker jeg, men vet jo aldri hva mine gode venner og familie finner på.. Og så er det jo bare fint å kjøpe garnet som en takk til dem! :Heartred

Til vinterbaby er hjemmestrikket bilstolpose gull verdt. Jeg hadde det til minsten og brukte den hele tiden

Jeg strikker ikke, men det hørtes veldig lurt ut! Hvordan gjorde du det? Har du oppskrift eller noe jeg kan gi til mormoren ;-) ?

Kan ikke å strikk. Men har lagt inn ønska om hjemmestrikk te ALLE æ kjenne. Det e jo så fint å godt å bruk [emoji173]️

Jeg strikker ikke, men det hørtes veldig lurt ut! Hvordan gjorde du det? Har du oppskrift eller noe jeg kan gi til mormoren ;-) ?

Du har jo noen klassikere, marius, telemark osv :) evt bare søk på google etter kjørepose strikket :) tror du kan finne noen, både enkle og med mer mønster :)

Er så mye fint som finnes av hjemmestrikk, Har lyst til å lage alt mulig... men eier jo ikke tålmodighet, spesielt ikke når det gjelder små plagg og det å strikke med pinne 2-3 :p

På Drops (garnstudio.no) ligger det flere gratis oppskrifter på kjøreposer. Både det helt enkle og litt mer forsegjorte. Og mange andre nydelige oppskrifter på strikkede og heklede plagg til våre små.

Jeg prøver litt selv og har mor og svigermor som er flinke strikkere :) Er på teppe nr 2 nå. Blir nok noen plagg når jeg vet mer om det kommer gutt/jente :)

Det finnes flere fine oppskrifter. Vet det er en veldig fin i et vikinggarnhefte. Men husker ikke akkurat nå hvilke hefte. Prøv som sagt å google. Strikket bilstolpose så får du masse pene bilder og hvis du leter finner du nok oppskrift. I mariusboka er det en med mariusmønster.

Fikk vite i dag at mamma skal strikke bilstolpose til oss [emoji4] har ellers masse strikk grad forrige. Mamma er helt rå på strikking [emoji56] jeg har verken tålmodighet eller ferdigheter til det

Jeg strikker litt![emoji4] Veldig få i min familie som strikker, og jeg trur ikke vi er så heldige å få det.
Tenker å strikke ett teppe, en babydress, sokker/tøffler, lue og rompere.
Kjappstrikkadrakt (fra peals) og gullongenromper(fra 1 klompelonpebok) bruker vi mye til storesøster. Kommer deffiniyivt til å strikke de til mini også[emoji7]

Mor mi e en ræser på å strikke.. lillemor på 2 å dt halvt fikk to stk gensera på under 1 måned nylig.. ho strikka hentesett å mye anna til lillemor som e september barn :) blir nok mye til neste å. Men den her gangen har æ lyst å strikke teppe sjøl :) tanta mi strikka et sist. E ikke akkurat dreven strikker, har gått i kluta og grytekluta her [emoji14]

Jeg synes strikkede heldresser og tepper er kjempe fint å få! Kan ikke strikke selv i det heletatt :P Og en strikkejakke kan være greit, ellers synes jeg at vi har fått så mye fint hjemmestrikk som jeg ikke har fått brukt fordi det har vært litt lite praktisk. Kjoler, skjørt, veldig tykke strikkesett, kløende luer osv.

Elsker strikkede klær, men vi skal ikke vite kjønn(tror vi), så då blir det vanskelig å få noe før baby kommer:)

Jeg har begynt med en ullbody nå :) tenker å strikke bodyer og strømpebukser/bukser :)

Back
Topp