Strikke tråden[emoji5]

Appelsin12

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Januarlykke 2019
Marshmallows 2022
Regner med vi er flere som strikker her inne?[emoji1] Kjekt med en egen strikketråd hvor vi kan få litt inspirasjon fra hverandre!
Jeg har hatt en liten setesdal periode[emoji23] Kjenner det blir ikke flere av disse (alt 3 mnd)

Har dere noen kjekke strikkeprosjekter på gang?[emoji173]️IMG_0898.jpg
 
20180523_195738-1701x2036.jpg 20180523_195918-1701x1229.jpg 20180523_195938-1134x1178.jpg 20180506_105832-1134x2016.jpg
Her er mitt foreløpig. Holder og på med en såpebobleromper og et babyteppe inspirert av havskummønster. Begynner på hentesett etter oul.
 
Har strikket til storesøsknene foreløpig, skal starte til babyen etter at genseren til storebror er ferdig :)
 
Jeg begynte å strikke litt til baby i vinter - altså før jeg ble gravid og før vi begynte å «prøve». Har en liste over det jeg vil strikke fremover. Det var litt vanskelig å strikke uten å vite verken sesong eller kjønn. Nå som jeg vet sesong er det jo mye lettere [emoji3] Men tror jeg skal strikke mest i Str 3-6 mnd og ikke så mye 0-3 mnd. Er litt redd for å være i såpass ammetåke at jeg ikke engang får med meg hva jeg kler babyen i[emoji1] Ser for meg at det ikke blir så mye trilleturer før på vårparten. Ull er supert om vinteren uansett [emoji7]
Har også store planer om å lære meg å sy det kommende året. Vil sy babynest og litt enkle barneklær. Hadde vært stas å fått til å sy gravid-/ammeklær også, men ingen store mål om det.
Av strikk står vognteppe og kjøreposer høyest på listen og så blir det nok en hel del luer, votter og sokker. Tradisjonsgensere er nydelig også [emoji173]️ Her er en romper i Str 0-3 mnd jeg har strikket og et babyteppe i bakgrunnen. Gleder meg til å strikke flere babytepper. Får se hva jeg rekker [emoji6]
IMG_3813.JPG
 
Så flinke dere er! Har veldig lyst til å strikke selv, men tror ikke jeg får til noe bedre enn et teppe :smiley-ashamed008
 
Så flinke dere er! Har veldig lyst til å strikke selv, men tror ikke jeg får til noe bedre enn et teppe :smiley-ashamed008

Jeg lærte faktisk å strikke for 1 år siden.. Var håpløs før,fikk det ikke til. Men så ville jeg prøve igjen etter jeg fikk barn. Fikk hjelp av min flinke svigermor og ellers benyttet jeg meg av videoer etc som finnes der ute og prøvde nye ting etter hvert som jeg mestret.( men var mye feiling og læring underveis)

Nå strikker jeg egentlig omtrent alt.
 
Jeg lærte faktisk å strikke for 1 år siden.. Var håpløs før,fikk det ikke til. Men så ville jeg prøve igjen etter jeg fikk barn. Fikk hjelp av min flinke svigermor og ellers benyttet jeg meg av videoer etc som finnes der ute og prøvde nye ting etter hvert som jeg mestret.( men var mye feiling og læring underveis)

Nå strikker jeg egentlig omtrent alt.

Jeg får kjøpe et oppskriftshefte å prøve :) Synes hjemmestrikk på babyer er utrolig søtt, og så passer det så godt til januarbarn <3
 
Back
Topp